Join Up met zepstar (V. zorro)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fardauxzep

Join Up met zepstar (V. zorro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 15:56

hee
het dek was nog niet af
ik weet,
maar meisje liet hem los
en dek moesten we passen
dagg
ik heb het even veranderd
voor het negatieve commetnaar
pf

Afbeelding
Haha ja even kyken of ze me al komt halen hoor Haha!

Afbeelding
Hier had ik hem al bijna Pling

Afbeelding
Jaa, het is gelukt xD Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Afbeelding
Myn mooie pony!

Afbeelding

Graag opbouwende kritiek!

Groetjes Fardau,
Laatst bijgewerkt door Fardauxzep op 15-09-07 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ursy

Re: Join Up met zepstar (V. zorro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:00

Lastig om hier opbouwende kritiek bij te leveren, je hebt slechts een aantal foto's geplaatst en deze spreken voor zich! Het ziet er leuk uit, je pony lijkt er plezier in te hebben.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:02

Je hebt een leuk paardje!
Maar een Join Up doe je toch alleen als het nodig is.. of heb ik het mis.. Bloos

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:10

een join-up doe je inderdaad niet zomaar, er is een sticky over.... Misschien toch even lezen??

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:11

Misschien toch het verkeerde boek gelezen? Dan zou ik voortaan toch maar eerst het dek afdoen, VOOR je begint, dus op stal. Verder heb je een heel leuk dier, mag in mijn ogen nog iets meer vet aan ( maar ik zie ze graag een tikkie aan de ronde kant)
En een join up doe je met b.v een heel dominant paard.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:15

Zo eenvoudig is een join-up lang niet. daar komt nog veeeel meer bij kijken, mijn pony volgt ook als ik hem 10 minuten heb laten rennen, dat wilt nog niet zeggen dat ik succesvol een join up heb gedaan, daar moet je al veel meer vanaf weten, ipv een bladzij van een boek gelezen te hebben.
Het is ook het contact, oogcontact, gebaren, jou eigen houding enz.
verder leuke pony hoor!

Fardauxzep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:18

Nee, hy kwam van land en een ander meisje nam hem mee, en liet hem los Knipoog. En een join up, is gewoon leuk om te proberen eens,

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:19

http://www.bokt.nl/wiki/Join-up
Doe niet altijd wat er in de boekjes staat... De join up wordt gebruikt als correctie van probleempaarden en je kunt er veel kwaad mee doen als je niet weet hoe en wanneer het echt niet nodig is, bij jouw paard is de join up niet nodig. Ik zou de link hierboven eens heel goed lezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:20

star_action schreef:
Nee, hy kwam van land en een ander meisje nam hem mee, en liet hem los Knipoog. En een join up, is gewoon leuk om te proberen eens,

Leuk om te proberen? Verward

Dan heb je duidelijk het verkeerde boek gelezen. Een join-up kan voor veel problemen zorgen om de reden die jij geeft

Misschien wanneer je wat meer informeert, dat je wat meer informatie kan vinden? Lachen
Je hebt een leuk paard trouwens!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-09-07 16:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Fardauxzep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:24

ik heb het ook niet echt gedaan zeg maar, want in een echte loopt ie gewoon om je heen, toen niet, maar jullie hebben je eigen verhaaltje Haha! al bedacht, ik weet zelf beter,,*******

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:24

Maar....heb je met dit weer je paardje dan al onder dek staan??? Sorrie dit is even off topic. En een "echte" join up doe je niet zomaar even voor de lol.( hemel hoor mij nu, ik ben helemaal geen N.H er!) In jou geval is het meer spelen met je paard en daar is helemaal niets verkeerd aan! Op de foto loopt hij lekker v.w n.w en dat is toch super?? En aan het eind volgt hij je....helemaal goed! Maar een join up,zoals die is bedoeld, is het niet.

Fardauxzep

Re: spelen met zepstar (V. zorro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:27

Nee, we hadden ander dek, moest even passen
maar dat meisje had hem niet afgedaan en liet hem los
En ik dacht dat je het dan een join up noemde
jaa ik weet het klinkt dom, maar ik speel altijd met mijn pony
dat vind ik leuk
en nataly, zei dat het dan zo heette
en liet het lezen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:32

Nou joh...weer wat geleerd...toch??

Fardauxzep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:39

jA Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:52

star_action schreef:
ik heb het ook niet echt gedaan zeg maar, want in een echte loopt ie gewoon om je heen, toen niet, maar jullie hebben je eigen verhaaltje Haha! al bedacht, ik weet zelf beter,,*******

Als je het zelf toch al beter weet, waarom plaats je dan een topic op HAW? Knipoog
HAW is bedoeld voor commentaar op werkfoto's, niet voor "ohhh wat leuk"-reacties Knipoog

Wil je nu wel of geen commentaar, en ben je met een join-up bezig of loopt je paard zomaar een rondje?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:02

Ze heeft net haar eerste topic geplaatst Oscar. Denk dat ze nog even moet wennen aan bokt??? Ik vind het er niet zo slecht uitzien hoor, en ze heeft al van iedereen gehoord dat het geen join up is, dus in haar eerste topic ook al weer iets geleerd.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:48

mensen alsjeblieft, een join up is echt niet alleen voor probleempaarden,dominante paarden of k*tbokken, het is een manier om op 'paardse' wijze de hierarchie vast te stellen.
Ik ben het idd er mee eens dat hier volgens mij geen sprake is van een join up maar de overtrokken reactie dat je dit alleen in speciale gevallen mag doen is onzin(naar mijn inzien).
In de natuur gebeurt het namelijk ook als er niets aan de hand is maar het alfa dier toch even wil laten weten hoe de verhoudingen ook alweer liggen!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:08

Ik heb er geen verstand van hoor, van join-uppen. Maar ik vind weer dat er een beetje gezeken word. Net of dat paardje er aan dood gaat. Scheve mond

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:16

Hoort dit niet bij ITP ?
Ik heb een tijdje geleden ook losgooi foto's van mijn paard geplaatst en dat topic werd meteen verplaatst Bloos

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:30

aerdenhout1 schreef:
Ze heeft net haar eerste topic geplaatst Oscar.

Daar heb je wel gelijk in Lachen
Ik zie nu dat m'n post ook wel een beetje chagrijnig overkomt, mijn excuses daarvoor, 't was niet zo bedoeld.

Als de topicstarter nog even langs komt en laat weten wat precies de bedoeling is, dan zal ik even kijken of het beter op HAW of JITP past.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 07:29

@ Oscar: Wanneer zijn losgooi foto's HAW en wanneer ITP?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 07:38

Als je loswerkt met je paard,of een join up doet is het HAW,en als je gewoon voor de los je paard door de bak laat hollen is het ITP lijkt me. Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:05

Grappig dat die van mij dan wel is verplaatst... Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:04

Wildgirl schreef:
mensen alsjeblieft, een join up is echt niet alleen voor probleempaarden,dominante paarden of k*tbokken, het is een manier om op 'paardse' wijze de hierarchie vast te stellen.
Ik ben het idd er mee eens dat hier volgens mij geen sprake is van een join up maar de overtrokken reactie dat je dit alleen in speciale gevallen mag doen is onzin(naar mijn inzien).
In de natuur gebeurt het namelijk ook als er niets aan de hand is maar het alfa dier toch even wil laten weten hoe de verhoudingen ook alweer liggen!

Maar over het algemeen is er een prima hierarchie en gaan onwetende mensen dat dmv een join up verknallen (paard doet niks verkeerd, wordt weg gestuurd, en snapt het dus niet meer)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:34

stef schreef:
Wildgirl schreef:

Maar over het algemeen is er een prima hierarchie en gaan onwetende mensen dat dmv een join up verknallen (paard doet niks verkeerd, wordt weg gestuurd, en snapt het dus niet meer)

daar zit wel iets in inderdaad... Knipoog Haha!