3- jarige Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JuulenJulia

3- jarige Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 17:38

N.a.v. 3 jarige voor de tweede keer zonder longeerlijn @ work..

We zijn nu een dikke maand verder en het gaat steeds beter. Heb geprobeerd aandacht te besteden aan het commentaar dat in het vorige topic is gegeven.

Vandaag heb ik voor het eerst met hem in de buitenbak gereden. Op het begin waren er wel wat dingen eng ( zoals het witte bad waar het water voor de paarden in zit ). Er was ook iemand aan het grasmaaien en ze waren bezig met wat dingen op een aanhanger te laden maar hier gaf hij niet zoveel om. Heb trouwens heel fijn gereden, voor een 3-jarige pakt hij alles zo goed op.

Hier de foto's: ( staan niet op volgorde & slechte kwaliteit geworden omdat ik ze in paint heb geknipt, anders waren ze veel te ver weg.)

Afbeelding
Even een vliegje wegjagen..

Afbeelding
Drafje..

Afbeelding
Drafje..

Afbeelding
Even stappen..

Afbeelding
Fijn galopje..

Afbeelding
Again..

Eigen commentaar:
- voeten niet naar buiten draaien
- handen meer rechtop

Edit: zijn neusriem zit heel gek, heel erg omhoog, ik denk dat dit te maken heeft met zijn hoofd want ik krijg hem niet normaal..
Laatst bijgewerkt door JuulenJulia op 14-09-07 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

L_ola

Re: 3- jarige Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:40

Ziet er een beetje gespannen uit. Zou dat kunnen door de zweep? Zou je ook zonder zweep kunnen rijden of reageert hij dan niet goed op de hulpen? Verder een erg appart mooi paardje. Lachen

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:40

Wouw, cool paard.
Hij galoppeert mooi, vooral op de laatste foto.
Ook de stipjes zijn zo leuk, ze zijn alleen aan de 'onderkant'.
Ik vind het ook goed dat jij je paard niet meteen rond rijdt, dat zie je maar al te vaak en dat vind ik ziek. (sorry voor diegene, of voor jou als je het ook wil)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:41

Je handen zijn nu niet echt een verlengstuk van je arm voor een verende verbinding, maar je houdt je hele arm wat te strak, dus: ellebogen naast je lichaam zodat je een knik in je arm krijgt. Dan geeft je paard ook wat sneller na denk ik.

Verder zit je netjes en ik vind het een erg grappig dier!

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 17:43

L_ola schreef:
Ziet er een beetje gespannen uit. Zou dat kunnen door de zweep? Zou je ook zonder zweep kunnen rijden of reageert hij dan niet goed op de hulpen? Verder een erg appart mooi paardje. Lachen

De zweep is inderdaad even voor de hulpen. Het gaat nu steeds beter dus over een tijdje wil ik het wegdoen. Op het begin vind hij dat wel een beetje spannend ja.

@[***]: dank je wel, ik zal er de volgende keer op letten Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:45

Misschien moet je een bontje onder je zadel leggen..
Maar hijs erg rustig ofniet ?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:46

Leuk paardje hoor! Inderdaad, probeer er wel op te letten een knik in je armen te houden, lijkt nu alsof je je hand wat vastzet.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:47

Armani88 schreef:

Hoezo?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:49

Ziet er nog vrij gespannen uit, misschien dat je de gallop nog even kunt laten voor wat het is.
En idd wat janne zegt ellebogen meer naast je lichaam.

Verder heel veel succes met het verdere rijden, je bent op de goede weg.

@xXLiekeXx je kan je paard wel gelijk wat ronder rijden hoor, als ze netjes je hand naar beneden volgen is er niks zieks aan.

_xpipo_macho

je gaat nu tog nog niet een 3 jarige inrijden of ligt dat aan mij

Anoniem

Super gaaf paardje! Haha!
Op sommige foto's houd je je hand heel gespannen lijkt het, alsof je hem vast zet. Probeer je handen te ontspannen en een knik in je armen te houden.
Succes Lachen

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 17:59

_xpipo_macho schreef:

???

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:00

Leuk Paaardje zeg! Haha!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:01

_xpipo_macho schreef:

Mja dat ligt aan jou denk ik...........

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:05

sifra01 schreef:
_xpipo_macho schreef:

Mja dat ligt aan jou denk ik...........

nee, hoor ben ik ook helemaal geen voorstander van. maargoed dat is nou eenmaal de trend he.. Sigaar

Ik vidn het er erg gespannen uitzien ook. Wat doet hij als je watmeer teugel vrijgheid geeft en hoelang is ie nu onder zadel?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:34

Ach paarden worden al zolang vanaf hun 3e ingereden dus een trend is het niet.

Ik heb de mijne wel met bijna 4 ingereden maar dat is meer mn eigen gevoel en ik vondt dr in dr doen en laten nog te jong.

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 11:21

Citaat:
Wat doet hij als je watmeer teugel vrijgheid geeft en hoelang is ie nu onder zadel?

Zie mijn oude topic Knipoog Hij is nu ongeveer een maandje onder het zadel en ik rijd 1 a 2 keer in de week.

Hij heeft een bontje onder het zadel..
Die knik in mijn armen, ja daar moet ik echt aan werken. Ik tennis ook en met de volley moet je ook een knik hebben en dat heb ik ook niet.
Misschien lijkt het op de foto's maar ik heb weinig druk op de teugels.

Replay zal wel gespannen zijn omdat dit de eerste keer was in de buitenbak. Waaronder hij allemaal enge dingen zag.

Bedankt voor de reacties! Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:05

Laura24 schreef:
Armani88 schreef:

Hoezo?

het zadel ligt chuin naar boven en het is beter voor de rug, doe er maar eens een bontje gegarandeerd dat je beter blijft zitten

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:11

_xpipo_macho schreef:

Dat ligt aan jou. Knipoog
En dat heeft niks te maken met een trend. Als je héél rustig aan doet kan het geen kwaad. Maar je moet het paard wel gewoon de tijd geven die hij nodig heeft.
Op een latere leeftijd zou misschien beter zijn, maar dat hangt ook van het paard af.

Het is een leuk paardje. Als jij jouw handhouding wat zou aanpassen (ellebogen in je zij) dan zal hij inderdaad waarschijnlijk al een stukje meer naar beneden komen omdat jouw hand dan wat minder streng inwerkt. Succes nog met hem. Lachen

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:33

Ziet er goed uit voor een 3 jarige hoor.
En ik zou niet weten wat er mis is met een 3 jarige inrijden ?
Lekker doorgaan zo, je doet het toch rustig aan Lachen

En enige commentaar is je armen/handen, maargoed bij mij is het erger dus Knipoog

Leuk paardje, veel plezier nog ermee.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:36

Armani88 schreef:
Armani88 schreef:

het zadel ligt chuin naar boven en het is beter voor de rug, doe er maar eens een bontje gegarandeerd dat je beter blijft zitten

Niks beter voor de rug. Je moet een goed passend zadel hebben en volgens mij is daar op foto's weinig zinnigs over te zeggen. Als je zadel goed zit, hoef je er helemaal niets onder!!

Ik vind je paardje wel gespannen ja, maar volgens mij wordt dat wel beter naar mate je wat langer rijdt (later die stapfoto is wel ontspannen). Let op je eigen houding en weet dat je aan de ontspanning moet werken. Maar goed, zo lang rijd je ook nog niet en het is een jong ding, dus je heb lekker de tijd!

Een 3jarige zou ik ook nog niet inrijden, hij is dan nog niet uitgegroeid in zijn rug, maar ja. Dat is eigen keus en ik vind het ook niet opmerkelijk. En ze gaan ook niet massaal dood ofzo, dusse doe lekker wat je goed lijkt!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:56

ja dat inrijden vanaf 3 jaar dat gaat nu al beginnen. Gaaaap

ik mis je sperriem en een goed passend zadel.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:05

Persoonlijk vind ik ook dat je beter nog even kan wachten, zeker als het niet wat rustiger aan doet (in galop ed, armen nog niet helemaal correct) Waarom je daarmee beter kan wachten is zodat het paard zich beter kan ontwikkelen. Zo "gaat het paard langer mee" en krijgt op latere leeftijd veel minder snel klachten.

Ik vind het er verder wat gespannen uit zien, vind ik logisch en is ook al gezegd. Het commentaar over jou rijden is al gegeven. Verder vind ik het een erg leuk paard om te zien, veel plezier ermee Lachen!!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:07

Jethafa schreef:
Armani88 schreef:

Niks beter voor de rug. Je moet een goed passend zadel hebben en volgens mij is daar op foto's weinig zinnigs over te zeggen. Als je zadel goed zit, hoef je er helemaal niets onder!!

Ik vind je paardje wel gespannen ja, maar volgens mij wordt dat wel beter naar mate je wat langer rijdt (later die stapfoto is wel ontspannen). Let op je eigen houding en weet dat je aan de ontspanning moet werken. Maar goed, zo lang rijd je ook nog niet en het is een jong ding, dus je heb lekker de tijd!

Een 3jarige zou ik ook nog niet inrijden, hij is dan nog niet uitgegroeid in zijn rug, maar ja. Dat is eigen keus en ik vind het ook niet opmerkelijk. En ze gaan ook niet massaal dood ofzo, dusse doe lekker wat je goed lijkt!

Ze gaan er idd niet massaal dood door, maar als ik me goed herinner is de gemiddelde leeftijd van een KWPNer 6,5 jaar ofzo, dat is vooral te wijten aan het vroege inrijden en te veel op jonge leeftijd vragen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:00

Ik vind je afgezien van je armen/handen een goede houding hebben, let er op dat je niet 'trekt'. Het ziet er op de foto's uit alsof je je handen erg vastzet.

Mijn keuze zou het ook niet zijn om een 3-jarige in te rijden, maar goed, het is jouw paard Lachen