Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Manege pony's vooral, beetje van alles. Op dit moment allemaal NRPS'ers, vorige verzorgpony was een haflinger.
. En bokt is ok erg leerzaam.
LDRD schreef:Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe bokkers denken het meeste te kunnen leren over de omgang met paarden en het rijden.
Wat ik graag zou willen weten is:
-hoelang ben je al met paarden bezig
25 jaar
-hoeveel uren per week ben je ermee bezig
ongeveer 10 uur per week (3x pw)
-wat voor soort paarden heb je mee te maken (gehad)
sportpaarden/recreatiepaarden/fokmerries/manegepaarden
en de belangrijkste vraag:
-op welke manier denk jij je kennis en vaardigheden te kunnen vergroten?
van ervaren paardenmensen en vooral onder hun begeleiding/toezicht rijden en omgaan met paarden ipv zelf aanmodderen. Verder haal ik veel uit boeken/internet/diverse bladen en kranten. Uiteindelijk moet je toch je eigen gevoel en vaardigheden ontwikkelen door te doen en te leren van gemaakte fouten en goed aangepakte situaties.
Ik heb er al wel wat geleerd
).

LDRD schreef:Wat ik graag zou willen weten is:
Ik krijg les sinds mijn 6e ongeveer, ben wel met tussenpozen ook gestopt. Ongeveer 20 jaar nu denk ik.
Tegenwoordig rij ik een dag of 5 per week, 1 paard.
Shets, Appaloosa's, manegepaarden in allerlei soorten en maten, KWPN-ers, Friezen, Gelders, volbloeden, diverse dressuurpaarden op alle niveaus...
Door veel en goed les te nemen, veel te luisteren naar ervaren mensen en veel kilometers te maken op veel verschillende paarden.
LDRD schreef:Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe bokkers denken het meeste te kunnen leren over de omgang met paarden en het rijden.
Wat ik graag zou willen weten is:
10 jaar
Hmm .. Meestal zo'n 3 uur op maandag t/m vrijdag, zaterdag en zondag ben ik er zo'n 6 uur.. 33 uur per week
Arabier, welsh pony's, haflingers, KWPN'ers, newforesters en nog wel meer
Door veel te trainen, kijken en luisteren.