En waarvoor wordt hij allemaal gebruikt?
ik heb gezocht maar kon niet mijn antwoord vinden.
Barst los!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:als je slof goed gebruikt trek jepaard niet naar beneden en train je geen verkeerde spieren
Musicjohn schreef:Lynn_Nikita schreef:als je slof goed gebruikt trek jepaard niet naar beneden en train je geen verkeerde spieren
Maar leg ons hier dan ook eens uit hoe je hem goed gebruikt.
Kelly_ann schreef:Want welke positie van het hoofd wil je? en welke niet? Wie bepaalt wat goed is?
bromfiets schreef:Ik gebruik zelf de slof als hulpmiddel voor het paard om zijn balans te vinden. Ik maak hem dan ook niet tussen zijn benen vast, maar aan de zijkant van het zadel.
Als je dan een wending rijdt komt de slof tegen de schouder, zodat je paard minder snel over de buitenschouder weg kan lopen. Het is een beetje vergelijkbaar met een dubbele longe om te voorkomen dat het paard uitzwaait.
en niet om het hoofd naar beneden te trekken...
Musicjohn schreef:Correct me if I'm wrong...![]()
Maar ik dacht dat de slofteugel bedoelt was om het paard te dwingen zijn hoofd lager te houden in plaats van dat je paard dit zelf doet door de goede houding te zoeken.

Maar10e schreef:Oke, en hoe zit het dan als je een slof er bij het rijden bij houd (niet gespannen) om als je paard aan de wandel met je gaat hem er bij te houden? dan train je toch geen verkeerde spieren?
Een soort noodrem waarbij je paard zolang hij "braaf" is geen druk ondervindt. Een slofteugel wordt gebruikt om een paard beter over de hals en rug te laten lopen (mits goed gebruikt) maar mag zeker niet als noodrem of dwangmiddel worden gebruikt.Pensionnetje schreef:Maar10e schreef:Oke, en hoe zit het dan als je een slof er bij het rijden bij houd (niet gespannen) om als je paard aan de wandel met je gaat hem er bij te houden? dan train je toch geen verkeerde spieren?
Hiervoor is jaren geleden de martingaal uitgevondenEen soort noodrem waarbij je paard zolang hij "braaf" is geen druk ondervindt. Een slofteugel wordt gebruikt om een paard beter over de hals en rug te laten lopen (mits goed gebruikt) maar mag zeker niet als noodrem of dwangmiddel worden gebruikt.
juudje84 schreef:dus weet niet waar ik een slof moet plaatsen!
Met een groot slot erop? Pensionnetje schreef:maar voor de rest een idee wat ik er echt mee zou moeten. mijn paarden lopen over t algemeen lekker ontspannen nagefelijk dus weet niet waar ik een slof moet plaatsen!
das een plan hihi , moet um wel eerst even schoonmaken , stof , die vieze groene aanslag hihi Pensionnetje schreef:Het enige nut dat ik me kan bedenken om de slof te gebruiken is voor paarden die inmiddels zoveel truukjes hebben geleerd om het bit niet aan te willen nemen (lees verkeerd afgericht) dat ze alleen op botte spierkracht te rijden zijn. In dat geval kan er tijdens het her-africhten van een paard een slof prettig zijn. Maar dan alleen op momenten dat het paard de truukedoos opentrekt. Dan gaat men niet voortdurend "hangen" aan de slof (zoals zovelen) maar staat de slof op een bepaalde lengte afgesteld en pas als het dier te sterk tegen de hand komt treed de slof in werking.