Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bokt is meestal niet zo lief met zulke topics..
Zo bouwen we het heel langzaam op van de winter, zodat ze in het voorjaar wat makkelijker serieuzer opgepakt kan worden aan de longe.
) 
LDRD schreef:Mijn 2.5 jarige heeft van de week voor het eerst een hoofdstelletje aan gehad voor een kwartiertje. Ze heeft er even mee los in de bak gelopen. Doen we volgende week nog eens en zo nog zo'n 2 a 3 keer. Daarna mag ze eens aan de longe, helemaal bloot verder uiteraard. Als dat geen probleem meer geeft gaat er eens een zadeldekje op met een elastieken singeltje en mag ze daar eens rustig los mee door de bak lopen, om vervolgens ermee aan de longe te gaan. Afijn enz enz enz.Zo bouwen we het heel langzaam op van de winter, zodat ze in het voorjaar wat makkelijker serieuzer opgepakt kan worden aan de longe.
Armani88 schreef:LDRD schreef:Mijn 2.5 jarige heeft van de week voor het eerst een hoofdstelletje aan gehad voor een kwartiertje. Ze heeft er even mee los in de bak gelopen. Doen we volgende week nog eens en zo nog zo'n 2 a 3 keer. Daarna mag ze eens aan de longe, helemaal bloot verder uiteraard. Als dat geen probleem meer geeft gaat er eens een zadeldekje op met een elastieken singeltje en mag ze daar eens rustig los mee door de bak lopen, om vervolgens ermee aan de longe te gaan. Afijn enz enz enz.Zo bouwen we het heel langzaam op van de winter, zodat ze in het voorjaar wat makkelijker serieuzer opgepakt kan worden aan de longe.
dit is precies wat ik nu ook doe met mijn 2,5 jarige ruin !!
je hebt het straks alleen maar makkelijker en belasting is het niet
LDRD schreef:Waarom denkt iedereen toch dat een jong gezond paard van suiker is?
Met 2.5 jaar rustig aan beginnen heb ik er nog nooit één slechter van zien worden, vooropgesteld dat ze niet dagelijks 3 kwartier gelongeerd worden. Gewoon de weg van de geleidelijkheid.
Ik doe het al jaaaaaren op deze manier en ik maak ze zo ook in mijn eentje zadelmak, nog nooit een probleem geweest.
femmefatale1 schreef:LDRD schreef:Waarom denkt iedereen toch dat een jong gezond paard van suiker is?
Met 2.5 jaar rustig aan beginnen heb ik er nog nooit één slechter van zien worden, vooropgesteld dat ze niet dagelijks 3 kwartier gelongeerd worden. Gewoon de weg van de geleidelijkheid.
Ik doe het al jaaaaaren op deze manier en ik maak ze zo ook in mijn eentje zadelmak, nog nooit een probleem geweest.
In je eentje zadelmak....??
Ha, laat ik dat nou ook zo doen.. puur op basis van vertrouwen..
Overigens niet alleen zadelmak, maar ook gewoon inrijden in mijn uppie.. en dat bevalt heel goed..!
. Het is gewoon pure noodzaak hoor, ik heb zelden een helpende hand en dan moet je wat.
viewtopic.php?f=119&t=813276&hilit=