Zijn we klaar voor het Z1?? graag jullie mening!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Zijn we klaar voor het Z1?? graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 21:37

Hee mede-bokker! Haha!

Ik en mijn paard hebben nog 1 puntje nodig voor het Z1(volgende week laatste M2 concour), in de M2 doen we het erg goed en kunnen we goed bovenaan meerijden, de laatste 2 wedstrijden 2x2e en 2x1e. We zijn al hard aan het oefenen voor de Z, en dit gaat ons vrij goed af.

We zijn heel hard gegaan, en had voor dit paard eigenlijk nooit echt wedstrijden gereden.
Ik heb last van faalangst, maar heb dat al steeds beter onder controle.

Z starten wil ik erg graag,en uit de punten en trainingen blijkt ook wel dat we er bijna klaar voor zijn.
Door mijn onzekerheid is goed voor mij nooit echt 'goed'.

Mijn vraag is aan jullie Z(Z) ruiters/amazones(alle andere bokkers mogen ook hun mening geven hoor! Tong uitsteken ):
Vinden jullie ons al Z1-waardig?
Hou het graag wel netjes!

SB
Afbeelding
Weet dat mijn handhouding hier niet optimaal is, maar moest haar even terug zetten, het is een hittepetit! Bloos
Afbeelding
appart!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
als afsluiter, vanmiddag na de wedstrijd! Haha!
Afbeelding
Het is moeilijk vanuit een foto iets te bepalen, maar toch graag meningen/tips!
In mijn profiel staan nog andere foto's van andere klasse's.

Alvast bedankt! Haha!

Emeraldo

Re: Zijn we klaar voor het Z1?? graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:41

Oeioei in een topic waar foto's van mij staan is een discussie gaande over wel of niet Z-waardig.

Wat heb je te verliezen als je nu Z1 gaat starten? Hoe gaan de oefeningen zoals eenvoudige wissels? Die zitten er vaak 3 per proef in, dus wel fijn als je daar mooie punten op kan scoren.
Rij anders een paar keer een Z1 proef thuis, dan merk je vanzelf of het goed gaat of niet!

Succes!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:19

Nou ik rij zelf op L2 Niveau dus ik ga niet oordelen over iemand die veeeeel hoger rijd dan mij.
Maar meis je ben niet voor niks zo snel door je wedstrijden gevlogen dat zegt toch wel iets.
Niet zo onzeker en der gewoon voor gaan je kan het anders zou je nu niet in de M2 rijden dus niet zeuren gewoon rijden Haha!
Heel veel succes! in het Z1 daalijk.

Ps, Mooi paard heb je leuk koppie.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:25

Naar mijn idee zou dat wel kunnen ja. Alhoewel ik niet kan zien hoe constant hij loopt en hoeveel hij ondertreed.

Wat ik van de foto's kan zien is dat ie lekker loopt, hij lijkt makkelijk te lopen en dat willen ze zien, ongeacht nivo. Voor jou, zou ik op mijn hakken letten, iig voeten. Dat die recht zitten en je niet te veel inwerkt.

Als ik zo lees dat je steeds hoog scoort in de M2 lijkt het mij goed kunnen om de overstap te maken. Vraag het anders eens aan een jurylid, hoe hij/zij erover denkt Lachen

edit, Ik vind trouwens ook dat bij zowel de travers als de SB meer lengtebuiging vertoond moet worden Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:52

Van een foto is moeilijk, maar probeer het gewoon een keertje!

Aan de andere kant: als jullie zo hard zijn gegaan, is het dan niet verstandig als jullie even een maandje pauze nemen van de wedstrijden en lekker rustig doortrainen?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:58

Neem de stap als jouw eigen gevoel zegt dat je er klaar voor bent! Op foto's is het natuurlijk moeilijker om te beoordelen maar ik zou de stap wagen! Succes meid met je keuze!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 05:41

Ik kan moeilijk beoordelen of je er klaar voor bent, op deze foto`s ziet het er allemaal goed uit. Maar oefeningen zoals eenvoudige wissels moet je inderdaad al wel onder de knie hebben. Ik zou gewoon een keer met instructeur/ice kijken of je er klaar voor bent, oefen een keer je proef en kijk waar je zwakheden liggen

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 06:05

Ik ben het met de rest eens. Ik zou om te beginnen inderdaad ook eens voor jezelf thuis een Z-proefje erbij pakken en eens gaan rijden. Je krijgt dan in ieder geval al een gevoel hoe de moeilijkheidsgraad ligt. Verder moeten inderdaad de extra oefeningen als de eenvoudige wissels er goed opzitten, want het zijn teveel punten om te laten liggen. Vanaf de foto's ziet alles er aardig goed uit, maar foto's zijn ook maar momentopnames. De achterhand mag misschien nog nét wat meer eronder gereden worden, dat zou nog mooi meegenomen zijn als je aan het Z begint. Verder een beetje opletten op je eigen voeten, zoals Sisco4life je ook al adviseerde. Veel succes!

Gr Esmée

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 07:58

Bedankt voor jullie reactie's!!

Ik zal even antwoorden:

- SB en Travers scoor ik altijd ruim voldoende, denk over de lengtebuiging dat het idd een momentopname is.

- Ik blijf in ieder geval een maand,6 weken thuis, om de puntjes op de i te zetten en de proeven te oefenen.

-over het achterhand gebruik: Ze heeft van nature héél goed achterbeengebruik, waar ik vaak complimenten over krijg (bv, middendraf en staponderdelen) Dus denk niet dat ik daar aan moet werken, iets waar we nog wel mee bezig zijn, is dat ze meer gaat zitten, omdat we zo snel zijn gegaan is dat niet geleidelijk opgebouwd, dus moeten we die gedragenheid wel gaan trainen.

- mijn tenen: ik zie het ja! Clown
een excuus is natuurlijk niet op zijn plaats, maar ik ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn linkerheup (pin moest eruit) en heb die spieren nog niet onder controle, dus heb daar moeite mee. Maar zie dat ik het met m'n rechtervoet ook doe, wel minder, maar iets om op te gaan oefenen!

Bedankt! en verdere tips/commentaar welkom!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:03

Je moet zelf eerst iets meer ontspannen want nu zit je nog een beetje krampachtig en je paard moet meer oprichten. Als je dat voor elkaar hebt kan je zeker de Z in.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:04

@Charlyb0y de achterhand is bij jou ook regelmatig niet voldoende eronder. en jij bent ook succesvol het Z doorgekomen.
@kaitlin waarom start je niet een keer HC als je niet zeker weet of dat je over wilt.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 08:07

Miss_R_Horse schreef:
Je moet zelf eerst iets meer ontspannen want nu zit je nog een beetje krampachtig en je paard moet meer oprichten. Als je dat voor elkaar hebt kan je zeker de Z in.

Hier ben ik het niet mee eens, weet dat ik wat meer 'achterover' moet hellen, ook met mijn schouders, maar zit absoluut niet krampachtig op mijn paard.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:21

..ik vind het er echt goed uitzien en je heb ook echt een lekker ding tussen je benen hoor!.succes in de Z!...enne, een keertje laatste worden doet echt geen pijn..leer je alleen maar van!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:25

gewoon proberen, als je het niet probeert weet je het niet ook

en misschien gaat het de eerste paar keer niet nou gewoon doorgaan het komt vanzelf goed, niet twijfelen maar rijden wat heb je te verliezen je rijdt voor jezelf en bent lekker bezig

zet hem op

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:59

Het is n btje moeilijk te beoordelen vanaf foto's vind ik, maar ik zou zeggen dat als je alle oefeningen van het z beheerst en je op wedstrijden bovenaan mee kunt doen je het gewoon moet proberen. Vaak lijkt het moeilijker dan het is.
Veel succes!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:32

Ik ben zelf totaal geen Z-ruiter, maar wat ik op de foto's zie ziet er héél netjes uit. Die winspunten hb je niet voor niets bij elkaar gereden! Rij een keer thuis met je instructeur/-trice 'n Z-proef om te kijken of dat aardig gaat: lukt dat, probeer het gewoon een keer! Proberen kan geen kwaad, en als het niet gaat doe je alsnog een stapje terug en ga je rustig nog even doortrainen. Ik zou het gewoon proberen!

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:09

Ik vind het er keurig uitzien. Ik ben zondag voor het eerst Z1 gestart en we waren er niet helemaal klaar voor (maar wel genoeg) Maar als ik van jou was zou ik het gewoon proberen Knipoog en als je er helemaal geen vertrouwen in hebt => buiten wedstrijd starten (was ik ook eerst van plan , maar het wedstrijdsecretariaat wou dat niet Clown ) Maar aan de foto's te zien zijn jullie er klaar voor Lachen al vind ik dat je paard nét iets meer opgericht mag (niet dat mijn pony perfect opgericht loopt Knipoog ) Gewoon proberen en veel succes!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:34

vraagje als het een hittepetit is en je dr terug moest zetten waarom por je in hemelsnaam je sporen er dan zo in??? Lachen

sorry als ik het verkeerd zie, gewoon nieuwsgierig Lachen

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 16:39

rakkertje13 schreef:
vraagje als het een hittepetit is en je dr terug moest zetten waarom por je in hemelsnaam je sporen er dan zo in??? Lachen

sorry als ik het verkeerd zie, gewoon nieuwsgierig Lachen

antwoord op je nieuwschierigheid Tong uitsteken :

misschien omdat ze haar achterbeen actief onder de massa moet zetten! Haha!
je kan een paard wel terug zetten omdatie 'te heet' is, maar dan moet je wel zorgen dat ze vanachteren actief blijft!
Als ze te heet is wil ze in de verzameling nog wel eens gaan 'huppelen', ziet er heel ongedragen uit,vandaar.

En in het vervolg mag je vraagstelling wel wat vriendelijker, want zo extreem spoor ik haar nou ook weer niet aan met m'n knopspoortjes Knipoog

(je vraag heeft tevens niets met het topic te maken, maar beantwoord hem graag)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 16:52

Zo op het eerste gezicht vind ik het er netjes uitzien hoor, zeker het proberen waard in het Z!
Leuke combi zijn jullie. Lachen

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:17

Als de jury jou zo'n punten geeft zal dit ook terecht zijn en zullen ze heus wel willen dat jij naar het Z gaat, anders geven ze je minder punten en denken ze die moet nog even doorsukkelen in het M2. Ga er gewoon voor, heel veel succes! Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:31

Ga thuis een Z-proef rijden en laat iemand het filmen. Dan kan je voor jezelf en een ander goed zien wat de dingen zijn die lekker gaan en die minder gaan.
Vind foto's en een filmpje van jezelf altijd zo lekker confronterend en daarom werkt het zo goed!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:56

bedankt voor de reactie's! Haha!
Meggiemeg: Goede tip, gaan we iets mee doen!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:01

IK vind het er goed uit zien! Probeer goed te werken aan de punten die hierboven al genoemd werden.. dan komt het helemaal goed..

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:25

Het ziet er al heel netjes uit. Op de foto's vind ik wel dat hij meer boven in mag lopen. (Achter de oren als hoogste punt , en het neusje komt er dan ook iets verder uit. ) Kortom op de foto's vind ik hem wat te diep lopen voor Z1. Kunnen natuurlijk ook moment opnames zijn. Heel veel succes!