Na een geslaagde dressuurproef op naar de springring.
Vol concentratie naar de eerste hindernis:
Hindernis 2:
Op hindernis 3 ging het mis. Ik had een ruime afstand en reed wat bij. Dat ging niet helemaal volgens plan en de balken vlogen er af.
Hindernis 4 gaat weer goed:
Hindernis 5 tikte Cabanta alweer een balkje eraf. Daarna kregen we meer ritme en controle er de rest ging goed.
Hier op hindernis 9a:
Nu de cross. Tijdens trainingen doet Cabanta het altijd goed. Op wedstrijden heeft ze er nog wat moeite mee dat ze plots voor een hindernis staat die ze nog nooit heeft gezien.
Klaar voor de start in het starthokje. "Zie ik daar een hindernis ....?"
5 .. 4 .. 3 .. 2 .. 1 .. en Cabanta en ik zijn vertrokken !
Hindernis 1. Cabanta kwam wat terug op de hindernis. Op de foto is te zien dat ze onder het springen naar de hindernis kijkt.
(spot Hyppolyte in de bruine rijbroek en donker blauwe flees terwijl ze aan het filmen is. Kijk voor het filmpje staks ook even op youtube)
Na enkele hindernissen kregen we een lekker ritme en sprong ze ook lekker door op de hindernissen.
Hier op de haaientanden:
.. en het heksenoog.
"Waar moet ik nu heen?" lijkt Cabanta zich af te vragen.
Op het water wachte mij een onaangename verrassing. Cabanta is nog niet safe op het water dus had ik voor het alternatief gekozen. Ik had zelfs de cross 2x verkend en ook aan de organisatie gevraagd hoe het alternatief bij het water er uit zou zien. Bij aankomst bij het water bleek het weer anders te zijn. Er waren nieuwe hekken en planken geplaatst waardoor de route weer anders liep.
Ik was hierover behoorlijk verbolgen en dat heb ik ook duidelijk laten horen.
. Hyppolite vertelde dat ze me bij de finish heeft kunnen horen. Achteraf bleek ook nog dat er een stijl jury bij het water heeft gestaan, maar ik had gelukkig geen aftrek van punten voor mijn woordkeuze.
Na wat verbaal stoom te hebben afgeblazen weer op weg naar de finish:
De laatste hindernis:
Foutloos en binnen de tijd gefinished. Ik ben hartstikke tevreden over de rit met Cabanta. Dit is haar beste rit tot nu toe en ze lijkt nu te begrijpen hoe het werkt op een SGW. Uiteindelijk 4e plaats (en er waren maar 3 prijzen)
... en nog de groeten van Cabanta:

, haha ja je was indd wel heel erg duidelijk hoorbaar, ik kon je aan de andere kant van het veld horen, foei!