Livy (Balfzflug x Burggraaf) @ Dressuurwerk veel vooruitgang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

Livy (Balfzflug x Burggraaf) @ Dressuurwerk veel vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 19:12

heyhey

Vandag weer livy gereden en ze liep echt heel fijn,ze begint
steeds fijner en losser te bewegen.
het is nog niet helemaal perfect en we hebben nog veel werk. maar het is stukken beter als
vorig jaar!

van het losrijden geen fotos
lekker drafje
Afbeelding

nog fijn drafje
Afbeelding

rechtop blijven zitten
Afbeelding

galopje nog lang niet perfecht maar ben al lang blij dat ze dr kop niet meer omhoog gooit
Afbeelding

Afbeelding

hoofdfototje:
Afbeelding

mag nog iets ronder
Afbeelding

beetje doorvragen
Afbeelding

stukje contra zijn we net een weekje mee bezig is ook nog niet super
Afbeelding

nog een hoofdfototje:
Afbeelding

appuyementje is ook nog lang niet wat het moet zijn maar we oefene vrolijk veder Knipoog
Afbeelding

iets actierver maken:
Afbeelding

en weer iets terug schakelen
Afbeelding

bedankt voor het kijken
een berichtje zou leuk commentaar mag maar wel vriendelijk
groetjess lotte

Cardy

Re: Livy (Balfzflug x Burggraaf) @ Dressuurwerk veel vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:18

Leuk paard Lachen
...Maar ik zou toch meer aan de basis gaan werken en aan je eigen houding.

Dus laat de appuyementen maar lekker zitten Knipoog

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:20

Cardy schreef:
Leuk paard Lachen
...Maar ik zou toch meer aan de basis gaan werken en aan je eigen houding.

Dus laat de appuyementen maar lekker zitten Knipoog

inderdaad, zou beginnen met een paar zitlessen, dan merk je dat je daarna je paard ook beter kunt berijden, doordat je hem zelf niet zo in de weg zit. Verder vind ik jullie een vrolijk team maar zie ook dat je het veel beter kan dan dit. Begin met echt 'zit'les te nemen en je gaat echt vooruit

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:21

Leuk paard hoor, maar waarom al die oefeningen al als je de galop nog niet normaal kunt, laat haar eerst maar is lekker op eigen benen lopen.. En als je dan die oefeningen wil doen, doe ze dan alleen onder goede begeleiding!!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 19:21

Cardy : klopt ben ik hard mee bezig en doet het ook niet elke keer maar vandag liep ze zo lekker dus heb ik het even geprobeerd.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:23

hey ziet er leuk aan m,aar zoals veel zitten werk aan je zit en doe rustig met je benne
op 1 foto wijkt je been wel heel vervan de buik
en je paard mag nog een stukje ronder lopen
succes

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 19:23

__PSM__ : ik zei al als ze zo lekker als vandag loopt pak ik soms wat oefeningetjes mee en de goeie galop stukke staan ook niet op de foto van de camera was leeg

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:24

Waarom rij jij buiten de bak Verward
Ik kan zelf wel bedenken waarom!
Geen gekloot gehad?
Voor de rest ziet Liv er leuk uit.
Zoals altijd heb ik weer wat aan te merken op jouw houding, maarja, niet iedereen lijkt zo op Anky als ik. Vork

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 19:26

xXLiekeXx : ha ha omdat mn moeder met roza besig was en die een beetje fris was vandag ben ik maar even de wie op gegaan

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:31

Je paardje mag nog veel nageeflijker en ontspannen. Je kunt beter nog geen oefeningen rijden die vér voor haar ontwikkeling liggen als je nog geen goede basis hebt. Daar zou ik dus eerst aan gaan werken. En tevens aan je houding trouwens. Je legt je been op sommige foto's bijna in haar lies en je zit helemaal naar voren.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:35

Jij had duidelijk net voor mij gepost, waarom ik daar geen melding van kreeg, geen flauw idee... Maar dan blijff ik erbij dat je beter deze oefeningen onder begeleiding kunt doen..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:46

Mag ik vragen waarom je met appuyeren bezig bent? Als ik het zo op de foto's bekijk lijkt het mij erg zinvol dat je je eerst op de basis richt. Zowel de basis van je eigen houding als de basis van je paard.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:23

lotte002 schreef:
Cardy : klopt ben ik hard mee bezig en doet het ook niet elke keer maar vandag liep ze zo lekker dus heb ik het even geprobeerd.

Ja dat snap ik ook wel hoor, maar de appuyementen worden niet voor niets pas in de Z1 gevraagd. Daar ben je echt nog lang niet klaar voor, en je paard ook niet.

Ga veel lessen, werk eerst aan je houding en ga vanuit daar steeds verder uitbreiden.
Dat je paard rond loopt van voren is niet belangrijk op dit moment, net zoals de "kunsjes".

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:40

Ze lest ook 1 X per week. Sinds kort heeft ze een nieuwe instructrice en die doet het heel goed en in 1 maand zijn ze echt vooruit gegaan.
Maarja, Lotte heeft gewoon d'r eigen manier van rijden, net als iedereen.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:55

vind het er niet echt netjes uitzien, heel gespannen en gedwongen. Leer je paard actief aan je been lopen, ga dan voor vragen.. en let op de basis. Dat is het aller, aller belangrijkste! Als jullie dat beide snappen kun je verder trainen!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:56

xXLiekeXx schreef:

Dit vind ik kul. Natuurlijk rijdt iedereen op eigen wijze maar om goed te gaan rijden is de juiste basis grondbeginsel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:00

ik ken je niet en je paard ook niet
maar mijn mening was ook dat het er een beetje gedwongen uit ziet, alsof het paard het liever niet zou doen.
blijf lekker lessen en houd het een beetje basis dan komt het vast helemaal goed

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:09

Leuk paardje maar mist nog de bespiering.
Een appuyement is een verzamelde gang en je rijd nog teveel op de voorhand om die gang te vragen.
Oefeningen zijn prima als losmakend werk hoor, maar beter is het om een beetje schoudervoor, wijken en dergelijke te oefenen. Verder wat meer overgangen draf, stap, en galop om de achterhand wer meer onder te krijgen.
En voor jezelf meer gaan zitten op je achterwerk, rechtop kijk naar voren, ga diep zitten en sta toe op de hand.
Niet terugwerken met de binnenhand ook niet bij het doorvragen want je blokkeert het achterbeen dan. En msichien de beugels een tik langer zodat je dieper kunt gaan zitten. Je hebt zulke mooie lange benen maar die lang en gebruik ze.

Sucses verder.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:36

xXLiekeXx schreef:
Ze lest ook 1 X per week. Sinds kort heeft ze een nieuwe instructrice en die doet het heel goed en in 1 maand zijn ze echt vooruit gegaan.

Ze mag dan wel op der eigen manier rijden dat is niet erg, maar ik denk niet dat de instructrice wilt dat ze zo rijd.
Er mist heel veel aan rijtechnisch, daarnaast is haar houding nog niet goed en de basis is er nog lang niet.

Niet erg, daarvoor heeft ze les. Maar dan mag dat nog wel gezegd worden, want op deze manier gaat het niet goed iig.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:43

Dan zou ze juist in die les die oefeningen moeten rijden, niet op haar eigen houtje...

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:49

het meeste nuttige commentaar is al gegeven, maar ik wilde er nog aan toe voegen dat je zadel ook wel erg ver naar voren ligt. Op deze manier blokkeert hij de schouder en zit jij samen met het gewicht van het zadel te veel op de voorhand, waardoor je paard ook meer op de voorhand gaat lopen.
Leg je zadel zo, dat als je met je hand achter de schouder voelt, je je zadel daar echt áchter moet hebben liggen.
Wat de 'truukjes' betreft, overgangen stap-draf, draf-galop etc, zijn net zo goed truukjes en op jullie niveau van training hebben zowel jij als je paard daar veel meer profijt van. Ook het verder inbuigen op beide handen zowel links als rechts zijn goede oefeningen, maar let dan wel op dat je het op de goede manier doet en niet zoals hier op de foto's 'getrokken' en met een kantelent paard.
Blijf lekker lessen en laat de moeilijkere oefeningen voor wat ze zijn.
Succes!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:55

Ik snap niet helemaal waarom je al met appuyementen en contragalop bezig bent als je paard nog niet constant nagevelijk is? Hou je eerst daar mee bezig en begin dan aan zulke oefeningen. Lekker oefenen en lessen en dan komt het wel goed!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:03

Als je kijkt op de galopfoto zit hij overkruist krijg dat eerst maar eens voor elkaar voordat je contra gaat rijden en appuyementen, onthoudt wel dat het paard het ook moet blijven snappen, op slot kan het paard dat de basis nog nauwelijks ken, er met zijn koppie niet meer bij op het moment dat jij hele moeilijke dingen van hem gaat vragen. Lekker niet doen dus! En rijdt hem ook niet te veel terug, hij moet wel gaat aan je been zijn wil je terugschakelen, verwacht niet te veel, want je ben er nog lang niet.
Verder is het een mooi paard! Succes met elkaar!

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:16

iedereen die een reactie heeft gegeven, ben ik helemaal mee eens. net als denk ik elke bokker hier. gebruik die tips, doe er wat mee.let op je houding. (als je dressuurmatig bezig wilt zijn moet je houding er ook naar zijn). let erop dat je van achter naar voren rijdt en niet het paard van voor in de krul trekt(want daar lijkt het nu erg op) succes

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:33

__PSM__ schreef:
Dan zou ze juist in die les die oefeningen moeten rijden, niet op haar eigen houtje...

Ze zou helemaal niet deze oefeningen moet proberen te rijden (ze rijd ze niet, ze doet "maar wat"). Ik denk dat het nog wel 2 jaartjes duurt voordat ze er allebei klaar voor zijn (nogmaals wordt niet voor niks pas in de Z1 gevraagd)