Tadesha (NF x Arab) voor 4e keer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

Tadesha (NF x Arab) voor 4e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 17:51

heey,

We hebben het weten te managen om het gas, de rem en het stuur erop te zetten, en alweer aardig wat ontspanning in onse stuiterbal weten te brengen. Vanaf het moment dat we dat berijkt is dit zeg maar de 4ex dat ik erop heb gereden en het "echte" werk begonnen is. We zijn nu vooral bezig met proberen om in een tempo te lopen en evenwicht oefeningen en nog meer ontspanning (ze heeft gigantische neiging om met haar neus in de lucht te lopen. Maarja, dr zijn genoeg punten waar nog verbeterd kan worden zowel aan paard als ruiter Cool
tiedeman is onze eigen keuze, we hebben er onze redenen voor, veel kwaat kan hij niet doen want daarvoor is hij te groot. wens hier voor de rest geen commentaar over

critiek graag opbouwend, onderbouwend, overbouwd Tong uitsteken noem t maar Tong uitsteken
owja foto's staan gloof k niet in volgorde. spreken meestal wel voor zichzelf Lachen, en graag niet te letten op de kwaliteit van de foto's...

Afbeelding

Afbeelding

ooooo, wat is ze moooi, ooooo wat is ze mooi, dat heb ik in jaren niet gezien, zooo mooooi, zooo moooi! Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

richting wijken
Afbeelding

beetje strekken
Afbeelding

Afbeelding

mooie foto Lachen
Afbeelding

en nog wat pics van een van de andere 3x...

mooie beenactie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

halthouden is toch irritant, dat die ruiters dat toch altijd willen Koe Vork
[img].http://img262.imageshack.us/img262/1945/tatuuu023ir8.jpg[/img]

XXX
Nu je hier toch bent kun je dan ook reageren? (A)
Laatst bijgewerkt door _Jelske op 09-09-07 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Re: Tadesha (NF x Arab) voor 4e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:53

Vindt je het nog niet iets te vroeg voor wijken? Een groen paard moet eerst zijn balans zien te vinden voordat hij aan zijgangen kan beginnen, dat heeft tijd nodig.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:58

Ik snap eigenlijk niet datje al met een thiedeman rijdt...

rochjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:58

wat een leuke pony!
denk vooral aan je eigenhouding, handen op de goede plaats, benen lang en naar beneden, goed recht op zitten.

hoelang ben je al met haar aan het werk? en waarom zit er nu al een tydeman op?

ik ben zelf tegen hulp teugels bij het beleren, en hoop ook dat je hem niet te vaak gebruikt want als z'n hulp teugel standaard word is het geen hulp meer. en het zou ook erg zonde zijn van z'n leuke pony als die niet meer zonder zou kunnen lopen.

veel plezier en succes

rochjuh

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:00

een hulp teugel aan een jongen pony zou ik nooit doen. suc6 met je paardje

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 18:04

zo jong is de pony niet hoor, ze is 7 en HEEL uitgebreid mee gewerkt aan de longe.ze loopt denk toch al zo'n jaar aan de longe van licht werk tot zwaar.

Veder is de tiedeman is onze eigen keuze, wens hier ook geen commentaar over, wij hebben daar onze redenen voor.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 18:06

ze werkt dan ook genoeg zonder hulpteugel, tiedeman zit zodanig los dat ze nog vanalles te vertellen heeft, alleen niet met haar neus in de lucht (zelfs al zou die op zn strakst hebben gezeten zou hij niet het effect hebben dan jullie voor ogen hebben omdat hij daarvoor te lang is, het is een paardenmaat op een kleine cob.)

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:08

Chakkie17 schreef:
critiek graag opbouwend, onderbouwend, overbouwd

Je vraagt om kritiek, geeft men kritiek over de thiedeman is het nog niet goed, ondanks dat je pony al werk gewent is aan de longe is het nog beter om hem eerst op zijn eigen benen te laten lopen onder het zadel, ookal is hij nu 7

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 18:10

Veder is de tiedeman is onze eigen keuze, wens hier ook geen commentaar over, wij hebben daar onze redenen voor.

en daarmee uit.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:13

Zet dan die reden er duidelijk bij, heb je er ook geen "gezeur" over.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:14

IK vind niet dat het er erg ontspannen uitziet,, maar daar word vast aan gewerkt,,, thiedeman kan je netzogoed afdoen Sigaar

SUCCES!! Haha!

Groetjes Dorien

LoveeSpittie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:16

Ik vind het een leuke pony..
Voor het wijken vind ik het ook een beetje vroeg voor de 4e keer erop maarja..
Over de hulpmiddelen zeg ik niks..

En wie is de vader van deze pony?? Hij lijkt best op mijn pony, ook kwa bles enalles..

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:19

Ik weet dat je er niets meer over wil horen... maar zoals "Bluem" net schreef, zet de reden erbij waarom....
Ik kan zelf ook geen reden vinden waarom je hem zou kunnen gebruiken op een paard dat nog zo ongeleerd en groen is...

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:20

Ik weet niet of ik goed heb zitten lezen, maar het is de 4x dat jij er op zit of dat er iemand op zit?
Thiedeman zou ik eraf halen ookal wil je er geen commentaar op, hij zit te los en je hangt te veel aan je teugels waardoor die daarop niet ontspannen kan lopen. Mischien is een martingaal een idee. Met een martingaal kan die ook niet met zijn neus de lucht in maar blijft er niet constant druk in zijn mond erop staan. Als het de 4x is dat je erop zit dan begrijp je pony (ookal is die 7 en is die veel aan de longe geweest) niet wat je van hem verwacht. Lachen
Let op je benen, je leg ze heel erg ver naar achter.
probeer je teugel gewoon op maat te houden, dat geeft al een veel fijner beeld al wanneer je je handen zowat tegen je buik moet plaatsen om te remmen. Handen netjes recht op houden..anders lijk je net een piano speler. Knipoog
Let ook op je voeten, als de pony sneller gaat probeer niet te gaan klemmen en je voeten te ver door de beugels te doen. (het geeft het idee dat je klemt, mischien zijn het moment opnames).
Veder wil ik wel even zeggen, wat een prachtige pony!

*edit reden van het idee van martingaal bijgezet.
Laatst bijgewerkt door anniek_uc op 09-09-07 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvonne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:22

leuk hoor, ik snap alleen niet warom je met een tiedeman rijd Verdrietig ! hoe oud is ie..? en wie is z'n vader Pling? het is sprekent mijn pony!xD

marijkje1990

Probeer echt wat vaker voor je te kijken.. En doe je handen meer naar vooren en rechter zodat je die piano handjes niet hebt. Tiedeman geen commentaar over heb zelf ook wel eens met zo'n ding gereden
(Hulpstukken zijn er niet om netjes in de kast te worden gehangen toch?Ze zijn niks voor niks gemaakt)

XxSultanxX

nog maar de 4de x dat je erop zit en dan al tiederman er op en al bezig met wijken

Yvonne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:23

uhm... wrom wil je hem eigenlijk nu al rond hebben?.... dat komt vanzelf wel Knipoog

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 18:24

titabi of iets in die richting, een witte arabieren hengst die op dezelfde stal heeft gestaan in het verleden als Tessa (de moeder van Taat dus) en de eigenaren waren goede vrienden, en hebben het "ideeTJE" toen opgevat voor dit gevalletje Tong uitsteken

@ dorieeen: dit is ONTZETTEND VEEL ontspanning als je deze stuiterbal zou kennen Tong uitsteken het komt praktisch nauwelijks voor in haar woordenboek tenzij ze staat te eten. het is werkelijk een lopende tijdbom van tijd tot tijd. Tong uitsteken maar wel een schat hoor. t is gwoon onse lieve lompe tatuu Tong uitsteken

@ aniek_uc: is de 4e x dat IK erop rij. in totaal is ze veel meer gereden, wordt al zo'n half jaar op "gereden"... maar door het niet ontspannen van het paard was t best nog wel een gedoe de rem en t gaspedaal en het stuur te vinden zeg maar Tong uitsteken

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 18:25

@ yvonne: heb jij pics van je ponie dan? bet toch wel eens benieuwd dan Tong uitsteken

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:26

marijkje1990 schreef:
Probeer echt wat vaker voor je te kijken.. En doe je handen meer naar vooren en rechter zodat je die piano handjes niet hebt. Tiedeman geen commentaar over heb zelf ook wel eens met zo'n ding gereden
(Hulpstukken zijn er niet om netjes in de kast te worden gehangen toch?Ze zijn niks voor niks gemaakt)

Een hulpteugel is geen hulpteugel meer wanneer die bij het dagelijkse outfit van je paard hoort. Lachen

Yvonne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:28

Ja, ik heb wel foto's, niet duidelijk, en ik weet niet hoe ik dat naar jou moet stuuren

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 18:31

wie heeft er dan gezegd dat ze er CONTSTANT mee loopt?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:31

wat is de reden van de tiederman ?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:32

Waarom al wijken?
Laat de pony eerst in balans lopen (en nagevelijk) en ga daar rustig naar toe.
Verder vind ik de tiedeman niet z'n goed idee bij het beleren, maar daar wens je geen commentaar over te krijgen dus hier ga ik niet op verder.