bello schreef:ten eerste kennen jullie die pony niet , ten tweede is het rondje niet zo klein als het lijkt . hij heeft ruimte genoeg . je moet hem zeker niet meer ruimte geven want hij gaat ervan door met je , verder doet hij dit ook als hij niet aan de bijzet of dubbele longe loopt .
Wij kunnen toch zelf op het filmpje zien dat het rondje niet groot genoeg is?
bello schreef:Verder doet hij zijn hoofd altijd omhoog ook als er niets aanhangt .
Het is logisch dat hij z'n hoofd altijd omhoog doet, dat doen alle paarden als je zonder toeters en bellen longeert.
Wat denk je er dan mee te bereiken om hem alsnog zo hoog te laten lopen? Hij doet het immers toch altijd ... Kan je er net zo
goed niks aan hangen.
bello schreef:verder heeft deze pony 6 jaar lang een luizenleven gehad en nu hij wat moet gaan doen gaat het niet goed . Hij probeert je gewoon het licht uit je ogen te slaan als hij de kans krijgt. Hij is wel van een 9 jarige meisje die hier wel normaal op moet kunnen rijden , Daarom dat we ook professionele hulp hebben gezocht en die komt een zaterdag .
Dat hij ''6 jaar lang een luizenleven heeft gehad'' wil nog niet zeggen dat je hem zo kan longeren (behandelen).
Je kan hem beter écht aan het werk zetten, pessoa is snel een pittige training waarbij ook een actieve achterhand, rug en hals
worden gevraagd. Met zo'n bijzet word er niks van hem gevraagd, alleen om zn kop de lucht in de lucht te houden.
Ik zie ook in het filmpje dat de overgang stap-draf heel moeizaam gaat, dit omdat hij geen ruimte van voren heeft om vlot weg
te draven.
bello schreef:als hem meer ruimte gaf met het longeren dan viel hij naar binnen en ik kan je verzekeren als hij naar binnen valt en hij krijgt de kans dan zal hij het niet laten om je proberen te trappen .
Dit probleem is een gedragsprobleem. Ik concludeer uit jouw stukje dat hij geen ruimte krijgt omdat hij anders gaat trappen.
Dit moet je anders oplossen. Dat hij naar binnen valt is na een aantal keren zo opgelost. Ik heb het zelf ook gehad.
Gewoon consequent zijn en blijven oefenen. Bijvoorbeeld met dubbele longen is hij eenvoudig naar buiten te sturen en dan
kan je weer stelling gaan vragen.
bello schreef:Verder heeft het meisje dat hem aan het longeren is hem niet aangeraakt met de zweep .ik was er zelf bij .Verder als jullie denken dat jullie het zo goed kunnen dan nodig ik jullie uit om het zelf eens te komen proberen met hem . Verder is dit de eerste keer dat hij aan de longe loopt en kunnen de reacties ook wel wat minder fel .
Op 0.57 zie ik toch echt een fikse klap of iets wat daar iig op lijkt.
HEt valt me ook erg op dat de enige hulp die word gegeven het dreigen met de zweep is. Probeer het met je stem ipv maar
wat met je zweep te zwaaien.
Ik krijg echt medelijden met die arme pony, vooral omdat je het zelf niet inziet
De pony krijgt of heeft er gewoon rug- en nekpijn van
xxx marleen
Laatst bijgewerkt door _Marleen_ op 04-09-07 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt