Stippie @ DressuurWork voor de spiegelreflex

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:37

Van 28 Juli t/m 4 Augustus heb ik een weekje door mogen brengen op Duinmanege van Poelenburgh,
uiteraard ging mijn eigen pony mee, maar manegepony Stippie kreeg ook alle aandacht!
Ik heb haar veel bereden en vertroeteld.
En Elise, Edelweis1 @ bokt, heeft alles op camera vastgelegd! Cheese!

hier het resultaat:

1) Op weg naar de buitenbak!
Afbeelding

2) Wauw, dat voelt goed Pling
Afbeelding

3) Stukje wijken...
Afbeelding

4) Mooie binnenstelling
Afbeelding

5) "Kom eens naar het midden fenna? Teugels een stukje korter, kneepjes. Zie je dat? "
Afbeelding

6) lekker drafje, op de volte
Afbeelding

7) mooi plaatje, rustig en ontspannen over de lange zijde.
Afbeelding

8) Middendraf, dat voorbeen Kwijl
Afbeelding

Dit is een selectie uit een foto-shoot in de buitenbak. Stippie was behoorlijk heet, maar ze was heel aandachtig, lief en werkwillig!
Natuurlijk heb ik zelf ook mindere puntjes gezien (en gevoeld) maar het commentaar laat ik toch aan jullie over.
wel vond ik het erg leuk toen mijn Instructrice zei:

Citaat:
Kijk, dit is de oude Stippie weer! Pling

dat beschouwde ik echt als een compliment!

Super Bedankt voor de foto's Elise!

Voor meer foto's check: Stippie ITP voor de spiegelreflex

*denk aan de copyright
*berichtje is ook leuk Lachen

Rozanne

Re: Stippie @ DressuurWork voor de spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:40

Stip is echt geweldig!

Ik ben ook 2 weekies bij Poelenburgh geweest, maar dan met een Ep (naja 1 week) en voorderest veel op Linux gereden!

Ik heb wel een modeshow gewonnen met Stippie! Haha!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:40

Lijkt me voor degene die hier misschien dyslexie o.i.d. hebben handig om je lettertype in 'normale' grootte te doen Knipoog

Leuke pony! Hij kantelt z'n hoofdje wel regelmatig en probeer voor je te kijken Lachen Verder ziet het er goed uit.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:41

hahaha stippie ,
daar heb ik vorig jaar ook eens op gereden met ruiterweek op poelenbrugh toen mijn pony daar kreupel werd ,
leuke foto;s hoor !! (ik heb ook nog een foto van stippie met een bikini aan en een blauw dekje en slippers er aanvast Huilen van het lachen met die 'modeshow' )

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:48

Leuke pony, leuke combinatie. Maar je houding, daar kan nog erg veel aan verbeterd worden!!! Vooral de beenligging en de houding van het bovenlichaam verdienen veel aandacht.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:49

ja, ik weet het mijn houding was die keer echt bagger.. Huilen van het lachen
maar normaal zit ik *gelukkig* niet zo

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:50

Stippie!! Haha!
Wat een lekker ding toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:54

Teugels korter en kneepjes is niet de manier om een pony nageeflijk of aan de teugel te rijden helaas Bloos Wel een erg gaaf beest zeg! Probeer je tenen iets minder naar buiten te houden en je handen als vuisten te houden, rechtop en niet te ver uit elkaar en wat meer dragen (kneepjes geven en je concentreren op de voorkant verslechterd je houding over 't algemeen behoorlijk Nagelbijten / Gniffelen )

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 17:06

Ja dat besefte ik ook ja...
maar het ging uiteindelijk wel beter, deze pony trekt zijn kaak scheef (vooral bij beginners, is hij daar achter gekomen, om onder het werk uit te komen, vandaar dat je je af en toe toch wel op het teugel contact moet concentreren, zagen is zeker niet het geval! maar ik ken ook zeker het zinnetje 'voorwaarts, neerwaarts', heb alleen het gevoel niet helemaal.. Clown )
Toen deze pony op een keer al een uurtje gereden had, heb ik hem gewoon gereden zonder aan de teugel te gaan of weet ik wat, toen zag het er wel wat anders uit, maar het was wel lekker ontspannen.
Maar ik was toch wel heel blij met dit uurtje, vooral aan het eind verbeterde mijn houding een stuk en werd de pony ook ontspannender!
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 04-09-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:09

Leuke foto's man! Stippie is echt lieff!! *LOL* (ben pas op ponykamp hier geweest Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:10

Een pony trekt zijn kaak scheef als reactie op het feit dat de ruiter teveel met de handen rijdt (vnl aan 1 kant dan, dus bijv aan 1 kant kneepjes geven en de andere hand stilhouden oid, of aan 1 kant gewoon meer met de teugel prutsen dan met de andere hand), dus helaas wordt het niet veel beter ben ik bang dan. Lachen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:12

gave foto's elise!
En over je houding, tsja, ik vind je hier écht níet netjes zitten, en ik vond je toen ook niet netjes rijden. Ben het daarin wel met wildwings eens. En in dat ie zijn kaak scheef trekt los je op deze manier ook niet op...
Gelukkig zie ik je vaker rijden Knipoog en weet ik dat je normaal (gelukkig!) netter zit en rijdt.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 17:12

tsja, wie weet, maar ik kan het niet in een lesje beter krijgen,
ben trouwens ook niet de beste ruiter Clown
deze week heb ik voor het eerst mijn eigen pony nageeflijk gereden (niet op mijn teugels hoor Huilen van het lachen ) terwijl mijn zus haar al een hele tijd goed voor mekaar had. Ik heb gewoon het ruitergeoel nog niet zo goed...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 17:14

krumel schreef:
gave foto's elise!
En over je houding, tsja, ik vind je hier écht níet netjes zitten, en ik vond je toen ook niet netjes rijden. Ben het daarin wel met wildwings eens. En in dat ie zijn kaak scheef trekt los je op deze manier ook niet op...
Gelukkig zie ik je vaker rijden Knipoog en weet ik dat je normaal (gelukkig!) netter zit en rijdt.

daar ben ik blij om Knipoog (volgens sandra was dit wel de juiste manier trouwens, ik heb gewoon naar haar geluisterd)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 17:17

persoonlijk vind ik trouwens foto nummer 2 er het beste uit zien, en zo voelde het ook, het teugel contact is een stuk rustiger, pony loopt er fijn en is geconcentreerd, ik zit er netjes, en ik was er zo te zien ook erg blij mee Pling
Zoals die foto had het er van mij de hele tijd wel uit mogen zien...

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:19

ben ik het niet mee eens, er is daar juist veel spanning, je hangt achterover, houdt je handen raar en hebt een stoelzit. Plaats maar gauw die foto's van jaimy, die geven een veel mooier beeld.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 17:23

dan zijn we het er niet over eens,
maar het voelde wel heel fijn, en eigenlijk vind ik het er ook zo uit zien...

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:50

Hee stippel ! Haha Lachen
Leuk m zo zien te lopen! Vond je t leuk de week?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:54

netjes hoor, alleen zo mooi ontspannen vind ik 'm op 7 niet lopen Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 18:17

Eigenlijk niet maar ik heb het beoordeeld van minikleine plaatjes op photobucket,
en kon ik het niet zo goed beoordelen Tong uitsteken
mja, editten vind i zo'n gedoe Tong uitsteken

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:38

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:01

Jaimyliefje schreef:
persoonlijk vind ik trouwens foto nummer 2 er het beste uit zien, en zo voelde het ook, het teugel contact is een stuk rustiger, pony loopt er fijn en is geconcentreerd, ik zit er netjes, en ik was er zo te zien ook erg blij mee Pling

Sorry, maar hier ben ik het ook totaal niet mee eens.
Dat schrijf ik, zodat je beter naar de foto kunt gaan kijken, aangezien je het niet eens bent met krumel.
Als je dit topic eens doorleest, kun je daar een hoop van leren. Zeker op de eerste pag, staat er een foto bij met pijltjes, die (vind ik) heel duidelijk uitleggen waar je op moet letten.....
viewtopic.php?f=8&t=819575&hilit=

(Het lijkt er trouwens ook op dat hij bij de 2e foto achter de teugel loopt)

Ik schrijf dit niet om je af te kraken, maar hoop dat je ervan leert (gratis les) Knipoog
succes!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:04

Het spijt me zeer, maar ik zie op geen een foto een lekker ontspannen pony.
op alle foto's loopt hij wat krampachtig en met de rug weggedrukt.
Focus niet zo op halshouding, maar meer op ontspanning, dan komt hij of zij vanzelf naar beneden.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:10

fenna is niet gewend om op andere pony's te rijden dan jaimy dus het was ff onwennig, hierna ging het ook steeds beter (niet rond, wel meer ontspannen). Stippie is geen moeilijke pony, maar fenna is nog niet zo ervaren en dat voelt die pony ook wel. Op onze eigen pony focussen we nooit op de halshouding als fenna erop rijdt, maargoed, ik was er niet bij toen ze hier les had, dus ik weet niet wat de instructrice verder heeft gezegd.
Ze heeft nog een topic met springfoto's met onze andere pony, die een beter beeld geven van hoe ze normaal rijdt Lachen
Ze krijgt trouwens vanaf nu priveles van een (heel erg goede) instructrice met onze eigen pony dus daar zal ze wel op haar fouten worden gewezen Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:12

superwoman schreef:
Jaimyliefje schreef:

Sorry, maar hier ben ik het ook totaal niet mee eens.
Dat schrijf ik, zodat je beter naar de foto kunt gaan kijken, aangezien je het niet eens bent met krumel.
Als je dit topic eens doorleest, kun je daar een hoop van leren. Zeker op de eerste pag, staat er een foto bij met pijltjes, die (vind ik) heel duidelijk uitleggen waar je op moet letten.....
viewtopic.php?f=8&t=819575&hilit=

(Het lijkt er trouwens ook op dat hij bij de 2e foto achter de teugel loopt)

Ik schrijf dit niet om je af te kraken, maar hoop dat je ervan leert (gratis les) Knipoog
succes!

ik krijg sowieso gratis les Clown van mijn zus, krumel dus..
maar ik vond dat het daar dus goed ging, omdat hij daar lekker liep, (voor mijn gevoel Huilen van het lachen en ik vind het gewoon een heel gave foto, maarja, zoals mijn zus al zegt, in de volgende post, loopt hij idd met zn achterhand in tokyo, maarja, ik vind het wel de mooiste foto, omdat ik daar niet zo zit te knijpen met mn handen, en ik zelf daar veel meer ontspannen ben...)
ik ben het ook zeker met jullie eens dat stippie niet echt op zn best was hier.

Ik ontken helemaal niets, ik leg het alleen uit.. mijn zus en ik hebben alles al besproken (krumel dus)
misschien een idee om naar de foto's van mijn andere pony te kijken, zij loopt niet nageeflijk op die foto's, maar wel hartstikke fijn, geeft een veel prettiger beeld.
Bij het andere meisje dat op instructieweek was (zie de foto's) daar loopt stip echt super, ben ik persoonlijk wel een beetje jaloers op Bloos
maarja, ik rij ook niet zo goed, dit is dan ook mijn eerste haw topic!
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 04-09-07 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt