Aan de hand van dit topic: viewtopic.php?f=10&t=820888&st=0&sk=t&sd=a
Hier een nieuw topic van beauty aan de longe.
In mijn vorige topic kreeg ik steeds tips over longeren met pessoa.
Mijn pony kan enkel niet tegen iets achter haar kont en wordt hier helemaal gek van.
Samen met een stagegenoot j0rinda hier @bokt, hebben we vandaag toch beauty voorgesteld aan de pessoa, en met succes!!!!
Met het instellen van de pessoa op beauty der maat ging het eigenlijk al goed, eerst hebben we de touwtjes die naar het bit moeten versteld en daarna het bondje daar op afgesteld.
We hebben daarna het bondje op beauty der kont gelegd en de touwtjes naar het bit vast gelaten, de reden hiervan is: omdat wij niet wisten wat we konden verwachten van beaut der reactie.
We hebben de touwtjes aan het bit hierom ook vrij los laten hangen zonder druk.
Na een beetje warm gelopen te zijn hebben wij de pessoa strakker gezet en moest beaut er echt aan geloven.
Omdat zij na het strakker zetten voor duikbootje bleef spelen hebben we besloten de pessoa onder de buik vandaan te halen en wat hoger te zetten, en met succes. Kijk zelf maar.
Hier een mooie begin foto van het warmlopen aan een losse pessoa,

Je ziet dat ze hier lekker duikt en dus flink op de voorhand valt.
Dan het verschil met de strakkere pessoa.

Deze foto geeft al een zeer fijn beeld in vergelijking met de andere 2.

Nu hebben jullie kunnen zien wat we vandaag al bereikt hebben, beaut reageerde tot onze verbazing dus erg positief op de pessoa en ik ben zeker van plan dit vaker te doen.
Ohja, jullie zien op de foto’s de lijn vanaf de singel door het bit, doormiddel hiervan vroegen we wat stelling, aangezien ze erg naar buiten ging lopen, op de andere hand zat de lijn hoger, dit deden we om het meer te laten lijken of daar een hand zat zeg maar, was ook een beetje uitproberen wat voor de pony fijner was, hier GEEN commentaar op dus.
Verder is alle commentaar welkom maar, alleen in de vorm van tips waar ik wat aan heb!!!
Groetjes nina en beauty

)

)