Even het verhaal eromheen;
Vandaag was er een onderlingen wedstrijd op de rijvereniging. Ik had me er voor opgegeven.
Dus met goede moed na de bak toe. De concurentie was best wel sterk. En dan kom ik met een haflinger aan
. Maar ik zou en wou meedoen 
Op het terrein naast de bak stond een enorme tent, met vlaggen en machines en vanalles. Dit is voor een feest wat daar morgen plaats vindt, en zette ze vandaag al klaar. Dit vondt Nicky maar allemaal eng, en wou er niet langs. Dus maar afgestapt en met een paar lieve woordjes ging ze er wel langs.
Bij de bak aangekomen, mochten we gelukkig losrijden in de ring. In de bak zelf waren nog witte hekjes geplaats en er stond een tafel met stoelen voor de jury. Allemaal vreemd vondt Nicky. Maar zo cool als ze is, liep ze er braaf langs en leek het alsof het de normaalste gang van zaken was.

Met het warmrijden liep ze lekker. Maar ik merkte wel dat ze wat moe begon te worden. Dus lekker lang teugeltje gegeven en wachten tot we mochten beginnen. (we waren als eerste aan de beurt)
De proef zelf ging ook wel goed voor mijn gevoel. Galop ging goed, daar heeft ze nog wat moeite mee. Hij ging net te hard, maar sprong in ieder geval in de goede galop aan! Soms wel niet 100% aan de teugel, maar ik was allang blij dat ze gewoon netjes liep en goed reageerde op mijn hulpen.
losrijden;

wachten dat iedereen de bak uit was zodat ik kon/mocht beginnen

En de proef;

Na de proef was het wachten geblazen op de uitslag. Eindelijk begon het! We moesten allemaal op een rij opstellen. Wat wel grappig was, was dat iedereen bijna naast zijn paard stond ipv. erop zat
Maar ik zat al een 2/2,5u in het zadel en begon pijn te krijgen aan mijn kont
Ik had mezelf totaal niet hoog ingeschat, maar er waren op een gegeven moment nog maar 2 over.

Uiteindelijk ben ik 2e geworden met 187 punten.
En trots dat ik op Nicky ben!
Had wat weinig tijd