Z2/ZZ-l training jaja op tréns én met cap!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Z2/ZZ-l training jaja op tréns én met cap!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:04

Hahaha dé binnenkomer toch? Nou ja, wat betreft outfit pas ik met deze foto's in ieder geval helemaal in het plaatje: ik rij mijn paard op Z2/ZZ-licht niveau en ik heb een cap op! Okay, alleen voldoen paard én ruiter niet aan 'ideale plaatje dressuurcombinatie' maar goed, we hebben veel lol met elkaar en daar gaat het ons om!
Rijtechnisch hebben we het dan maar even niet over!

Nee hoor, maar goed, Imago heeft nogal in een dipje gezeten. Hij heeft tot maart dit jaar een half jaar amper wat gedaan vanwege een knieblessure van ondergetekende. Sinds maart staan we op een nieuwe stal en ben ik hem weer wat gaan oppakken in de training. Dat ging totáál niet goed. Had enorme aanleuningsproblemen en zijn tong kwam er bij het minste geringste uit wapperen. Hij is daardoor meteen lekker behandeld door een fysio/osteo en de tandarts heeft nog wat scherpe haken weggevijld. Sinds nog niet zo lange tijd ben ik hem dus weer aan het oppakken. Ik weet het, het is nog niet fantastisch en hij mag nóg meer op het achterbeen maar goed..dat komt allemaal nog wel.

Oh ja, hij is momenteel 17 jaar oud. We zijn ZZ-licht met wp's en starten op het moment nog niet. Verdere info staat trouwens in mijn profiel...

Commentaar mag gerust (want tja, 'moet je maar geen foto's hier plaatsen') maar ik weet wel al heel goed mijn zwakke punten en krijg les van een goede instructeur (naam zie profiel) dus aan de zwakke punten wordt constant gesleuteld. Zijn kunstjes kan hij zo ondertussen wel maar het is meer een kwestie van sterker maken en los houden...

Oh ja....ik wéét het...we gaan allebei aan de lijn hoor (foto's zijn zoooooooooooo confronterend)!!! Clown Maar goed, dat komt ook vanzelf wel weer.

Houden we het een beetje gezellig? Afzeiken kan namelijk iedereen wel hè?!

Uit het land plukken (rotvlieg):
Afbeelding

Poging tot appuyeren
Afbeelding

Afbeelding

Uitgestrekte draf met poging tot beetje netjes zitten (hij gooit enorm hoog op)
Afbeelding

Nét op het einde van een appuyement:
Afbeelding

Travers:
Afbeelding

Werkpirouette:
Afbeelding

Inzet keertwending:
Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk heb ik ook lekker lang en laag uitgestapt maar daar zit ik er zoooo vreselijk lomp op...dat ga ik mezelf én jullie niet aandoen... Clown

adnariM

Re: Z2/ZZ-l training jaja op tréns én met cap!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:08

Ziet er leuk uit! Mooi paard, verder geen commentaar!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:09

Haha, jij kent bokt door en door Knipoog Vind jullie een leuk plaatje vormen samen. En nee niet door een cap op trens Knipoog Gewoon leuk bij elkaar. Je rijd hem netjes, hoop dat jullie weer lekker kunnen starten, want volgens mij liggen er nog een paar punten op jullie te wachten Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:11

Prinslover schreef:
Haha, jij kent bokt door en door Knipoog Vind jullie een leuk plaatje vormen samen. En nee niet door een cap op trens Knipoog Gewoon leuk bij elkaar. Je rijd hem netjes, hoop dat jullie weer lekker kunnen starten, want volgens mij liggen er nog een paar punten op jullie te wachten Haha!

Ja daarom zat ik ook zo te twijfelen of ik wel foto's zou plaatsen maar vooralsnog ben ik zo nuchter om te denken dat níemand het perfect doet en ook ík niet hihihi en misschien is iedereen wat 'milder' door die trens en cap (hahaha grapje hoor!).

Maar dank je voor je lieve en leuke reactie!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:15

Hij is echt een stuk opgeknapt, na het zien van je foto's in je profiel Knipoog

Hoop dat je hem nog een keer kunt starten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:20

Nog een idioot die op trens en met cap traint op een doorgereden paard. Dacht al dat ik de enige was. Clown

Let op je binnenhand die gaat nu af en toe teveel naar buiten en neemt dan de functie van je binnenbeen op de verkeerde manier over.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:27

Katja schreef:
Nog een idioot die op trens en met cap traint op een doorgereden paard. Dacht al dat ik de enige was. Clown

Let op je binnenhand die gaat nu af en toe teveel naar buiten en neemt dan de functie van je binnenbeen op de verkeerde manier over.

ROFL ROFL ROFL Whahahahaha, ik las in eerste instantie alleen het woord 'idioot' (sprong er zo uit), schrok me wild!
Tja, 17 jaar en kan zijn kunstjes...maar het is een hele grote boef, nogal stoer enzo maar goed...Stang en trens heb ik aan de wilgen gehangen, geen prikkeldraad meer voor ons! Enne...natuurlijk loop ik graag mee met de nieuwste rage: je bent pas stoer als je Z rijdt op trens! Haha!

Thanx voor de tip...je hebt gelijk trouwens Knipoog Kom af en toe een stukkie been tekort en dan ga ik smokkelen, goed dat ik er weer even op gewezen word!

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:30

Leuk paard ziet er leuk uit!
succes met lijnen!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:38

Hey, was jij niet die meid die een tijd terug haar paard ineens weer terug had ofzo? Ja, volgens mij wel. Dat je hem eerst verkocht had en er toen zo´n spijt van had, en dat je hem toen ineens zag staan, en gelukkig terug kon kopen. Haha, ik sta van mezelf te kijken (hoop nu flink dat je het ook echt bent Tong uitsteken ) dat ik zo maar even het paard herken Haha!

Jeetje, wat ziet hij er (dan) goed uit zeg!!! Hij knapt weer helemaal op, echt wel! Ik weet nog dat hij zo´n ingevallen halsje had, en dat is nu echt zo enorm verbeterd! geweldig, ga zo door!

enneh.. ohja, als het niet klopte wat ik zei, en nu dus heel raar in het rond loop te brabbelen hoor ik het wel he? haha

edit: echt schitterend trouwens die appeltjes over zn hele kont heen Ja
Laatst bijgewerkt door karin_gracia op 29-08-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:40

Hahaha je hebt het hélemaal goed hoor, wat leuk zeg dat je dat nog weet zeg! (maar uitgebreide verhaal staat in mijn profiel trouwens, voor als je je verveelt ofzo en een leuke biografie wilt lezen)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:42

Katja schreef:

Hier nog zn idioot Tong uitsteken Zelfs op wedstrijden ALTIJD met cap, en 9 van de 10 keer op trens Knipoog

Ziet er goed uit, zou nog geen 17 geven! Is bedoeling dat je weer gaat starten of niet?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:44

Ja maar helaas heb ik geen eigen vervoer meer dus kan niet zo makkelijk meer ZZ starten...maar gelukkig mag ik ook nog Z2 rijden en zijn we allebei dol op kur op muziek rijden, sta ik toevallig op een stal waar veel wedstrijden georganiseerd worden (en op de ertegenover liggende manege ook) dus ik denk dat ik gewoon voor de fun (en beetje trainingsdoel) weer lekker in de Z2 ga rijden. Maar nog heel eventjes wachten hoor want we zijn er nog niet helemaal klaar voor.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:45

Ziet er netjes uit toch! Zeker omdat je hem pas sinds kort weer aan het oppakken bent! Lachen
Ik heb hem ook gezien in zijn wat mindere tijd zeg maar, en hij is onwijs opgeknapt! Ziet er veel beter uit.
Jullie passen goed bij elkaar Lachen

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:54

Heee recente foto's van jullie wat leuk! Ik had toevallig onlangs je hele biografie al gelezen en vond het zo'n bijzonder verhaal. Ik hoop dat jullie nog veel jaartjes van elkaar kunnen genieten!
Ik stuur je even een pb ivm het tong uit de mond verhaal.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:59

AAAAAAAAAAAAAAAAAH DAT SETJE IS GE-WEL-DIG!!! Haha! Haha! Haha!
WAT EEN STOER KLEURTJE Haha!
Oké nu weer over tot de orde Bloos
Rijden ziet er goed uit, je zit er erg netjes op Lachen
Commentaar heb ik niet. ( Rij sowieso nog lang geen ZZ, dus dat commentaar laat ik over aan de mensen die wel weten waar de knopjes precies zitten Tong uitsteken )

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 22:03

Riss schreef:
AAAAAAAAAAAAAAAAAH DAT SETJE IS GE-WEL-DIG!!! Haha! Haha! Haha!
WAT EEN STOER KLEURTJE Haha!
Oké nu weer over tot de orde Bloos
Rijden ziet er goed uit, je zit er erg netjes op Lachen
Commentaar heb ik niet. ( Rij sowieso nog lang geen ZZ, dus dat commentaar laat ik over aan de mensen die wel weten waar de knopjes precies zitten Tong uitsteken )

Dank je wel hoor, leuk! haha...nog leuk setje zien? Moet je ff snel in mijn profiel kijken...

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:10

ziet er goed uit mooi paardje ook en idd dat setje is idd heel erg leuk.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:10

Zó zeg, heb eerst even héél je levensverhaal/profiel gelezen, en moet zeggen: lang maar t'was de moeite waard. Erg mooi geschreven, en doet me wel iets eigenlijk. Je hebt duidelijk al erg veel gepresteerd met Imago, en je andere paarden ook trouwens, leuke foto's van vroeger ook! Hopelijk komt alles weer helemaal goed, nét zoals vroeger, volgens mij zijn jullie echt op de goede weg, en wie weet kan je hem ooit weer eens starten! Iig erg veel succes! En ben al benieuwd naar de volgende foto's.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:24

Ten eerste..
Bokt zou je niet mogen weerhouden van foto's plaatsen, met S&T rijden of wat dan ook.. Dus gewoon lekker plaatsen!
Zwartkijkers zijn er altijd wel!! Knipoog

Vind het overigens weinig uitmaken of er nou met S&T gereden word of met trens.. geen van beiden is 'extra knap/goed'..
Correct gereden is imo veel belangrijker..

Oke.. het échte (ontopic) commentaar Knipoog
Jammer dat jullie er zo lang uit zijn geweest..hij heeft zo te zien wel wat spiertjes in moet leveren so to speak.. Ook meende ik af en toe een open mondje te zien, maar dit kan nog samen hangen met je aanleuningsprobleempje van eerder (is immers niet van de een op de andere dag opgelost..)

Sja en foto's blijven confronterend, maar wel leerzaam op die manier Knipoog

Train gewoon lekker door..en scoor nog wat punten zou ik zeggen!
wel jammer dat je geen ZZ-licht meer kan starten Ach gut

Ziet er trouwens (weer) goed uit voor zijn leeftijd..
Heb even in je profiel gespiekt en mijn vermoedens klopte dat ie wel wat tuigerbloed heeft Bloos
Laatst bijgewerkt door Born2BCrazy op 29-08-07 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:25

volgens mij maai je iedereen het gras voor de voeten weg, met je introductie tekst Haha!

maar met wat voor zadeltje rij jij? het ligt zo mooi vlak, kleine platte kussens achter Ja

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 22:32

Pellie schreef:
volgens mij maai je iedereen het gras voor de voeten weg, met je introductie tekst Haha!

maar met wat voor zadeltje rij jij? het ligt zo mooi vlak, kleine platte kussens achter Ja

Komt waarschijnlijk door mijn gewicht erop hahaha nee hoor, grapje, zadel ligt mooi maar omdat hij idd wat in bespiering achteruit is gegaan ligt het momenteel nog wat teveel op achter maar andere tussenvoegsels zijn daar weer té dik voor. Dus ff roeien met deze riemen.
Het is trouwens een Passier GB met normale zit.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:36

haha, vast Haha! vandaar dat ie ook wat bespiering mist.... Knipoog dat platte viel me gewoon op, mooi Ja

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:38

he da's manege de steenen kamer. Daar was ik een keer (schrok me dood van de gemetselde muren tussen de boxen maar ja, daar zal ik je niet mee lastig vallen)

Fijne plaatjes. Ik heb niet zoveel verstand van alle details van ZZ enzo, maar het ziet er in mijn ogen in elk geval ontspannen uit Knipoog

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 22:47

Arabesk schreef:
he da's manege de steenen kamer. Daar was ik een keer (schrok me dood van de gemetselde muren tussen de boxen maar ja, daar zal ik je niet mee lastig vallen)

Ja klopt enne...heb even in je profiel gekeken en lijkt me inderdaad het verstandigste om elkaar daar verder niet over lastig te vallen...(oh niet rottig bedoeld hoor maar wordt toch een typische bokt-discussie-zonder-einde Knipoog )

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 02:03

Ziet er netjes uit joh!
Die Imago, echt een schatje Haha!