Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

begin gewoon rustig aan, en anders veel overgangen rijden! Celia schreef:Normaal rijdt ik vaak zonder zweep hoor, maar vandaag dus weer eventjes met (en vorige keer ook) omdat ik vond dat ze niet echt actief was. Maar vanaf ik die zweep aan de kant legde profiteerde ze tot en met, slenteren niet willen aanspringen in galop en weet ik veel wat nog allemaal...

EngeltjeS schreef:eerst longeren voor het rijden
en zonder zweepbegin gewoon rustig aan, en anders veel overgangen rijden!
Het is gewoon een haflinger X welsh pony. Maar blijkt heel wat bloed te hebben, het is best een heethoofd. Ofwel is ze hengstig, aangezien haar cyclus niet in de zomer liep, maar waarschijnlijk weer deze winter zal lopen. EngeltjeS schreef:Celia schreef:Normaal rijdt ik vaak zonder zweep hoor, maar vandaag dus weer eventjes met (en vorige keer ook) omdat ik vond dat ze niet echt actief was. Maar vanaf ik die zweep aan de kant legde profiteerde ze tot en met, slenteren niet willen aanspringen in galop en weet ik veel wat nog allemaal...
hou dan t zweepje vast, gebruik hem niet of nimmer
veel overgangen en veel belonen
) lekker laten rennen, ze word van zelf wel zat hoor
Somebitch schreef:En als ze dat doet moet jij haar even op haar plek zetten, dit kan ook zonder zweep![]()
Probeer las ze te snel gaat in draf goed recht te zitten, niet trekken, geen ophoudingen maken, probeer je zwaar te maken! En het met je lichaam op te lossen, niet met je handen.
Evt. kun je langzamer gaan lichtrijden, dan gaat je pony vaak al rustiger draven
EngeltjeS schreef:dan ( zo ben ik dan hoor) lekker laten rennen, ze word van zelf wel zat hoor

_
Celia schreef:EngeltjeS schreef:dan ( zo ben ik dan hoor) lekker laten rennen, ze word van zelf wel zat hoor
Heb ik al gedaan, kijk wat ik vandaag gedaan heb. Ze wou dus rennen, heb ze naar stap gezet, en aangesprongen in galop, ze heeft er een rengalop van gemaakt en zo hebben we een heel tijdje rond de weide gevlogen (terwijl ik in verlichte zit stond), ze was doodop, dus ik dacht : nu stopt ze wel.. Naja wou dan erna weer aandraven en ze deed het weer, en zo ging ze gewoon door...
EngeltjeS schreef:waarsch. geef jij dan die hulp aan, of zit je niet goed waardoor ze alleen in galop de evenwicht kan houden
een paard denkt niet zo_
Somebitch schreef:Ben het eens met EngeltjeS
Verder kan je ook vaker doorgaan zitten, dus niet alleen doorzitten als je in galop wilt
Celia schreef:EngeltjeS schreef:waarsch. geef jij dan die hulp aan, of zit je niet goed waardoor ze alleen in galop de evenwicht kan houden
een paard denkt niet zo_
En waarom zit ik dan fout? Hoe fout moet ik dan wel niet zitten als zij zo wil doen.. Ik heb les gehad om rechter te zitten, ik zat recht (mn moeder lette erop) vandaag, dus ik weet het niet hoor.
zet 6 pionnen ofzo in de wei, van 20 bij 40 meter. En rij daar eerst eens in 
zo achter de computer kunnen wij het niet zien...

Somebitch schreef:Dan ga je toch alleen maar doorzitten? En NOOIT meer lichtrijden tot hij het goed doet!
Wij geven je hier allemaal tips, maar jij lijkt het allemaal al geprobeert te hebben..
Dan heb ik nog maar 1 tip voor je zoek les
Heb les gehad, maar ben nu verder op zoek naar een ander lesgever aangezien die ene persoon niet meer kan komen... Zodus hebben we nu 2 weekjes geen les ofzo.