Eerst ikke:

En dan nu Barmat:

Ik kan aan haar niveua echt lang niet tippen, maar ik vond het erg mooi om te zien wat ze kan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het is gewoon een merrie met karakter met een gebruiksaanwijzing
Maar dat komt helemaal goed, jullie hebben nog genoeg om aan te werken in ieder geval!klomp schreef:Ik vind het een erg leuk paard, maar vind de martigaal te strak zitten, paard kan weinig kanten op, zo kun je lijkt mij geen ontspanning bieden, is geen aanval hoor, ik ben gewoon eerlijk

cha_mira schreef:en een slof kan geen kwaad zolang het door een goede manier word gebruikt...Kon me niet inhouden![]()
.

Barmat schreef:Ik denk dat een thiedeman echt 1 van de meest vriendelijke hulpmiddelen is, omdat je er zelf weinig aan kan verprutsen (tenzij je hem heel strak zet maar dat is in dit geval niet zo).
Mira is niet de gemakkelijkste om te rijden en soms erg onrustig in haar hoofdhouding, dat is moeilijk op te vangen als je zelf nog niet de ervaring hier mee hebt. Diablo is een prima ruiter maar op het gebied van dressuur nog niet zo ervaren en nog vollop lerende. Een thiedeman biedt haar net dat steuntje in de rug om aan te voelen hoe ze die hoofd-halshouding hoort te verkrijgen zonder dat ze hiermee iets kan verprutsen door te hard te trekken oid.
Ik vind het dus een heel prima oplossing
Maar ik praat nu voor Diablo en dat is niet de bedoeling, dus wellicht dat ze er zelf nog iets over kan zeggen

maar nog vind ik hem wat strak zitten, je andere foto's vind ik vele malen fijner

SelZsa schreef:Wat een gedoe hier weer. Ten eerste, misschien lijkt de thiedeman wat strak op de foto's maar valt dit in de praktijk wel mee. Ten 2e, inderdaad als een slof gewoon netjes en met beleid wordt gebruikt kan dit geen kwaad. En ten derde...ik vind het paard echt niet zo geweldig en mooi als hier wordt beweerd, vind het een beetje een eenvoudig type en oogt niet echt soepel. Oh ook de professionaliteit van de 'ervaren' ruiter, doet nou niet echt professioneel aan. Maargoed, das mijn persoonlijke mening.

Is toch een leuk paardje en iedereen vind zijn paardje toch speciaal.. SeLZsa: jouw opmerking is echt totaal ongepast