Knappe Mira@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Knappe Mira@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:47

Al zeg ik het zelf, maar ik vind het zo'n mooie meid, mijn Mira! Vandaag weer gereden en het was weer intensief. Ik moet heel erg leren mijn teugels los te laten, ik hou haar te krampachtig vast, waardoor ze alleen maar harder wil lopen en voorover zitten zal ik wel nooit afleren.... Gelukkig was Barmat daar om aanwijzingen te geven en dat hielp wel. Ook heeft ze zelf nog even op haar gereden en het is wel leuk om te zien wat Mira doet onder een ervaren ruiter:

Eerst ikke:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu Barmat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan aan haar niveua echt lang niet tippen, maar ik vond het erg mooi om te zien wat ze kan.

klomp

Re: Knappe Mira@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:54

Ik vind het een erg leuk paard, maar vind de martigaal te strak zitten, paard kan weinig kanten op, zo kun je lijkt mij geen ontspanning bieden, is geen aanval hoor, ik ben gewoon eerlijk Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:14

Ten eerste is het geen martingaal maar een thiedeman Knipoog

En die zit echt niet te strak, die zit op het middelste gaatje.

Voor Diablo is dit een ideaal en zeer mild hulpmiddel, zo leert zij er ook van zonder dat het mira schaadt. Dat zou je met een slof oid meer krijgen natuurlijk.

Inge, je rijd Mira echt goed hoor Ja Het is gewoon een merrie met karakter met een gebruiksaanwijzing Knipoog Maar dat komt helemaal goed, jullie hebben nog genoeg om aan te werken in ieder geval!

En ik vond het een hele eer om deze knappe meid even rond te mogen sturen, ze ziet er zo goed uit, een heel verschil met toen ze net bij Diablo was, ze begint nu wat spiertjes te krijgen en ze glanst je tegemoet!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:18

klomp schreef:
Ik vind het een erg leuk paard, maar vind de martigaal te strak zitten, paard kan weinig kanten op, zo kun je lijkt mij geen ontspanning bieden, is geen aanval hoor, ik ben gewoon eerlijk Lachen

het is een thiedeman-teugel ....
en hij zit niet te strak vind ik ...

ik heb alleen een vraagje , met welke reden heb je een thiedeman en geen martingaal ?

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:22

Ik denk dat je veel commentaar zal krijgen...
sorry maar ik vind het veel te strak zitten persoonlijk... zie je op de foto's kan echt niet geloven dat je dit niet strak vind Bloos
en een slof kan geen kwaad zolang het door een goede manier word gebruikt...Kon me niet inhouden Bloos
ik zie totaal geen ontspanning er word teveel van voor gewerkt, begin met de achterhand en werk dan naar voor ...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:25

Ik denk dat een thiedeman echt 1 van de meest vriendelijke hulpmiddelen is, omdat je er zelf weinig aan kan verprutsen (tenzij je hem heel strak zet maar dat is in dit geval niet zo).

Mira is niet de gemakkelijkste om te rijden en soms erg onrustig in haar hoofdhouding, dat is moeilijk op te vangen als je zelf nog niet de ervaring hier mee hebt. Diablo is een prima ruiter maar op het gebied van dressuur nog niet zo ervaren en nog vollop lerende. Een thiedeman biedt haar net dat steuntje in de rug om aan te voelen hoe ze die hoofd-halshouding hoort te verkrijgen zonder dat ze hiermee iets kan verprutsen door te hard te trekken oid.

Ik vind het dus een heel prima oplossing Ja

Maar ik praat nu voor Diablo en dat is niet de bedoeling, dus wellicht dat ze er zelf nog iets over kan zeggen Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:28

cha_mira schreef:
en een slof kan geen kwaad zolang het door een goede manier word gebruikt...Kon me niet inhouden Bloos
.

martingaal... slof....

Wat een experts hier weer... die niet eens zien dat "het ding" een THIEDEMAN TEUGEL is Haha!

En zoals eerder gezegd: er wordt aan gewerkt om Mira dressuurmatig beter te krijgen, maar dat heeft tijd nodig Knipoog

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:31

barmat ik zag dat het een thiedeman was Knipoog
maar ik reageerde ven op jouw reactie "Voor Diablo is dit een ideaal en zeer mild hulpmiddel, zo leert zij er ook van zonder dat het mira schaadt. Dat zou je met een slof oid meer krijgen natuurlijk."
Ik bedoel dit allemaal niet aanvallend en ik zie enkel wat de foto's mij tonen Knipoog

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:32

Ik denk dat dit paard ook wel wat meer bespiering mag krijgen, misschien eens aan de slag met 2 keer in de week longeren.
Over de thiedeman zeg ik niks want daar heb ik geen verstand van, maar vind het geen ontspannen foto's om naar te kijken.

Edit: vind die foto van Mira uit je profiel er veel beter uitzien dan de foto's uit je topic, ongeacht wie er op zit.
Laatst bijgewerkt door JKiya op 28-08-07 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:34

De foto's tonen imo slechts een goed afgestelde thiedeman-teugel... geen enkel probleem dus.

De opmerking over de slof maakte ik enkel en alleen omdat Diablo aangeeft niet met een slof te kunnen/willen rijden.

Welnu, ik denk dat een thiedeman in dit geval een prima hulpmiddel is, zonder dat je je af hoeft te vragen of je het wel goed gebruikt Knipoog

Enne.. ik zie toch op meerdere foto's de thiedeman in en boogje hangen hoor Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:22

Leuk hoor en altijd fijn als je paard jou iets kan leren.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:32

Ik vind het een heel leuk paard en ik vind jullie een mooie combinatie! Leuk dat je lekker met hem aan de slag kan! Het lijkt er wel op dat het paard wat trekt/hangt. Probeer hem van achter vandaan nog wat actiever te krijgen door middel van schakelingetjes!

Veel succes met je paardje!

Maar ook ik zie een strakke thiedeman, en een boogje zie ik alleen bij de laatste stapfoto en foto's van de andere ruiter. Ik ben het er absoluut mee eens dat hulpteugels een ruiter heel goed op weg kunnen helpen. En ik begrijp dat je de hulpteugel gebruikt om de juiste hoofd/halshouding te voelen en voor het onrustige aanleuning. Welnu, waarom zou je de thiedeman dan niet wat losser zetten zodat alleen de 'piek'punten er tussen uit vallen? Dus dan bedoel ik dat de problemem met betrekking tot de onrustige aanleuning (ik denk hierbij aan hoofd omhoog brengen en wellicht naar beneden) belemmert wordt, maar niet de vrijheid van het hoofd. Een 'vastgebonden' hoofd/halshouding (paard heeft niet echt veel vrijheid) kan IMO nooit het juiste gevoel voor de ruiter geven!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:43

Ik zou ook liever de thiedeman een gaatje losser zien. Verder vind ik wel dat de merrie er een stuk beter uitziet als toen ze gedekt werd, dus top! Haha!

Volgens hebben de paarden het echt fantastisch bij jou, wat ik zo uit je profiel kan opmaken!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:48

Het ziet er nog niet echt ontspannen uit maar dat komt vast nog wel succes!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 07:56

Barmat schreef:
Ik denk dat een thiedeman echt 1 van de meest vriendelijke hulpmiddelen is, omdat je er zelf weinig aan kan verprutsen (tenzij je hem heel strak zet maar dat is in dit geval niet zo).

Mira is niet de gemakkelijkste om te rijden en soms erg onrustig in haar hoofdhouding, dat is moeilijk op te vangen als je zelf nog niet de ervaring hier mee hebt. Diablo is een prima ruiter maar op het gebied van dressuur nog niet zo ervaren en nog vollop lerende. Een thiedeman biedt haar net dat steuntje in de rug om aan te voelen hoe ze die hoofd-halshouding hoort te verkrijgen zonder dat ze hiermee iets kan verprutsen door te hard te trekken oid.

Ik vind het dus een heel prima oplossing Ja

Maar ik praat nu voor Diablo en dat is niet de bedoeling, dus wellicht dat ze er zelf nog iets over kan zeggen Knipoog

Dank je wel Barmat, ik heb hier niets aan toe te voegen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:47

gut barmat, volgens mij ben ik blond aan het worden, hihi Clown

ik heb inderdaad helemaal niet goed gekeken, het is inderdaad een thiedeman! Sorry!! Bloos maar nog vind ik hem wat strak zitten, je andere foto's vind ik vele malen fijner Ja

SelZsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 09:55

Wat een gedoe hier weer. Ten eerste, misschien lijkt de thiedeman wat strak op de foto's maar valt dit in de praktijk wel mee. Ten 2e, inderdaad als een slof gewoon netjes en met beleid wordt gebruikt kan dit geen kwaad. En ten derde...ik vind het paard echt niet zo geweldig en mooi als hier wordt beweerd, vind het een beetje een eenvoudig type en oogt niet echt soepel. Oh ook de professionaliteit van de 'ervaren' ruiter, doet nou niet echt professioneel aan. Maargoed, das mijn persoonlijke mening.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:05

Ik vind het jammer dat het paard wat achter de teugel kruipt (met of zonder thiedeman, als dat ding loshangt loopt ze er nog steeds achter)
Ik zou haar dus proberen van achter wat wakkerder te maken en dat neusje er wat meer uit te rijden. De TS geeft zelf aan dat ze het paard niet goed los durft te laten, ga wat ontspannener op je paard zitten, dan is zij het ook. Je zegt ook dat je niet aan Barmats niveau kan tippen, maar op de foto's zie ik weinig verschil tussen jullie twee. Jij bent alleen gespannen, dat is het eerste waar je aan moet werken. Veel succes nog en het wordt vanzelf beter, vertrouw op jezelf.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:09

SeiZsa:

Dat jij mij een prutser vind mag je vinden, dat is je mening en goed recht. Ik beweer nergens dat ik een prof ben, zal ik ook nooit worden en wil ik niet eens.
Feit is dat toen jij geboren werd ik al ongeveer 7 jaar paard reed, dus dan kunnen we in ieder geval stellen dat ik een ervaren ruiter ben. Ervaren staat niet gelijk aan goed en dat wordt ook nergens gezegd, dus die uitspraak is geheel aan jou.

Maar.... ik vind het werkelijjk buitengewoon lu-llig van je dat je Mira afkraakt en haar een "gewoontjes" type paard vind. Ja,misschien is ze dat ook, ze is inderdaad van het ouderwetse type basispaard, maar maakt dat wat uit??? Diablo is hartstikke trots op haar merrie en niet zonder reden - ze is zo enorm opgeknapt al sinds ze bij haar staat Ja
Ik denk dat iedereen wel trots is op zijn/haar beestje, mooi of lelijk, iedereen vind zijn eigen dier prachtig, dus waarom zo onderuit halen?

Door dit alles te zeggen vind ik je buitengewoon arrogant overkomen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:15

bromfiets: Diablo bedoelt hiermee te zeggen dat het verschil tussen haar en mij (nog) is, dat ik door mijn ervaring Mira anders kan rijden dan zijzelf. Diablo is nog vollop lerende en dat doet ze echt prima, ik ken het kunstje inmiddels redelijk en kan Mira dan ook anders aanpakken dan zij doet.

Ik ben echt niet beter hoor Knipoog

Maar als voorbeeld: Als Mira ineens de bui krijgt, kan ze aangalopperen en de bak doorracen. Diablo heeft dan de neiging om heel erg aan de teugels te komen, waardoor Mira denkt: ha ha, nu heb ik je, nu kan ik lekker op het bit gaan pakken en nog harder gaan Haha!
Als Mira dat bij mij doet, laat ik gewoon los, en ze gaat weer in draf.

Dat is het kleine verschil, zoals ik al zeg: ik ben echt niet beter, ik ken alleen meer trucjes Knipoog Ja

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:18

SelZsa schreef:
Wat een gedoe hier weer. Ten eerste, misschien lijkt de thiedeman wat strak op de foto's maar valt dit in de praktijk wel mee. Ten 2e, inderdaad als een slof gewoon netjes en met beleid wordt gebruikt kan dit geen kwaad. En ten derde...ik vind het paard echt niet zo geweldig en mooi als hier wordt beweerd, vind het een beetje een eenvoudig type en oogt niet echt soepel. Oh ook de professionaliteit van de 'ervaren' ruiter, doet nou niet echt professioneel aan. Maargoed, das mijn persoonlijke mening.

Wat denk je nu in hemelsnaam te bereiken met zo'n stomme opmerkingen? Je kraakt alleen maar af.
@ts: ga zo door! Je bent al een heel eind op weg hoor, je hoeft jezelf echt niet zo naar beneden te halen! Veel plezier met je paard verder! Als tip kun je inderdaad letten op veeeel ontspannen. Als jij zelf ontspant, komt je paard vanzelf. Veel succes!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:22

Ziet er toch al vrij netjes uit Lachen
Het ontspannen zitten zal waarschijnlijk wel beteren Knipoog
die thiedeman zit naar mijn mening niet te strak hoor.. toont volgens mij gewoon zo.
Verder vraag ik me af waarom dit paard niet 'speciaal' zou kunnen zijn Verward Is toch een leuk paardje en iedereen vind zijn paardje toch speciaal.. SeLZsa: jouw opmerking is echt totaal ongepast

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:26

Ik ben het anders wel met SelZsa eens, echt toppie ziet het er ook niet uit, verder ben ik tegen hulpteugels die de kop naar beneden trekken (zoals je ziet bij een tiedeman) een paard moet immers zelf de ruiterhand opzoeken! Ruiters moeten accepteren dat ze nou eenmaal niet altijd in staat zijn een paard nageeflijk te rijden. Maar iedereen is trots op zijn of haar paard en dat is alleen maar goed!

Burberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:29

ik vind het er best leuk uitzien .
maar ja iedereen kan natuurlijk beter rijden SelZsa meschien moet jij dat dan ook maar eens gaan doen Clown
en niet haar afkraaken .
ik vind dat de thiedeman best zit mag iets losser maar dat is eigen keus natuurlijk . Pling
Barmat ik vind dat er al aardig goed uit ziet Ach gut
alleen je moet nog iets meer die ontspaning vinden Clown

veel plezier nog met je paard Tong uitsteken

Burberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:37

alleen 1 ding snap ik niet .
Barmat er word gezegt dat zij niet aan jou rijstijl kan tippen maar waarom rij jij dan niet zonder thiedeman ?
als jij zo goed kan rijden als zji laat weten kan jij het toch zonder thiedeman proberen ?

laat even wat van je horen