Nu heb ik zelf redelijk op mijn netvlies hoeveel en wat voor werk ik haar laat doen. Ben echter benieuwd naar ervaringen van andere doorgewinterde jonge paarden mensen.
Dus vertel op !
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(hij is 3 jaar) en bestwel groot 1.72. dus wordt rustig aan mee gedaan
2x per week in de bak waarvan 1x les en elke zondag lekker het bos in.

TeeGee schreef:Tja en hoe leg je aan je zusje uit dat 6 dagen achter elkaar rijden toch wel erg veel is...???
) en dat als ze nu veel rijdt hij voor 10 jaar gewoon stuk kan zijn en dat ze dus dan niet meer 6 dagen kan rijden omdat er een grote kans bestaat dat hij dan ergens last van heeft. 
Evelijn schreef:TeeGee schreef:Tja en hoe leg je aan je zusje uit dat 6 dagen achter elkaar rijden toch wel erg veel is...???
Door te vertellen dat 3 jarigen nog lang niet volgroeid zijn (dat mooie plaatje met het skelet van het paard is vast ergens te vinden op Bokt) en dat als ze nu veel rijdt hij voor 10 jaar gewoon stuk kan zijn en dat ze dus dan niet meer 6 dagen kan rijden omdat er een grote kans bestaat dat hij dan ergens last van heeft.

Evelijn schreef:TeeGee schreef:Tja en hoe leg je aan je zusje uit dat 6 dagen achter elkaar rijden toch wel erg veel is...???
Door te vertellen dat 3 jarigen nog lang niet volgroeid zijn (dat mooie plaatje met het skelet van het paard is vast ergens te vinden op Bokt) en dat als ze nu veel rijdt hij voor 10 jaar gewoon stuk kan zijn en dat ze dus dan niet meer 6 dagen kan rijden omdat er een grote kans bestaat dat hij dan ergens last van heeft.
maar dit is ongeveer mijn richtlijn). Kortom lekker gevarieerd en naar mijn idee niet te belastend.