Ik sta stil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Ik sta stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:43

Hey Bokkers,

Ik rijdt 1 keer in de week op een manege en de manege is goed en het is er super leuk. Rijdt ook op een leuk paard, maar heb steeds meer het idee dat ik stil sta wat betreft mijn niveau van rijden. Ik wil graag veel en veel meer leren maar gezien de grootte van de groep waar ik in rijdt is dit best moeilijk. Ik heb ook niet zomaar het geld om iedere week privéles te gaan rijden, maar toch zou ik graag verder komen. Zit nu op het niveau van L1/ L2, maar zou graag meer leren of beter gezegd meer leren hoe je heel correct de oefeningen uitvoert. Toch heb ik een hele fijne instructrice, maar door de groep heb je gewoon weinig tijd om theoretisch ook uit te diepen.

Ik vraag me ook wel eens af of ik niet teveel wil, of het misschien gewoon een dip is of wat.

Wie herkent dit of heeft er misschien tips?

plutolover

Re: Ik sta stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:49

ik denk dat meerder daar last van hebben die manege lessen volgen. Ik heb het ook gehad. Mischien is het wat om een verzorg paardje te nemen. Dan leer je ook veel. En als je zo avfentoe een privelesje neemt. Dan kan je met je verzorgpaardje daar wel mee oefenen. Dan kom je mischien ook samen veder.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:51

Ik heb ook een verzorgpaard en daar heb ik inderdaad al veel van geleerd, maar hij is al 20 en niet zo'n dressuurtype wat ik dus wel ben.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:29

aha. Tja dan wordt het ook moeilijker ja,
of een ander verzorg paardje zoeken. Maar die optie zal zwaar zijn en ik denk dat het niet de oplossing is die je zoekt.

als ik iets anders weet hoor je het van me.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:53

ik denk dat ik daar ook wel last van heb..
alleen dan al op een veel lager niveau. ik denk dat je het kan verhelpen met prive lessen te nemen en toch wat aan de slag te gaan met je verzorgpaardje

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:55

Misschien dan toch op zoek gaan naar een verzorgpaardje dat iets meer aan je wensen voldoet? En intussen gewoon blijven lessen op de manege?

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:41

Precies, een wat jonger verzorgpaardje zoeken en daarmee privelessen gaan nemen. En desnoods de manegelessen en voor de lol bijhouden en anders er gewoon mee stoppen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:46

Je rijdt een keer per week zeg je? Dan zou ik proberen of je wat vaker kunt rijden, of regelmatig een privelesje in plannen. Dan krijg je meer aandacht en ga je met sprongen vooruit.

Verzorgpaard of paard wat je bij kunt rijden is alleen handig als het paard op een niveau is waar jij wat van kunt leren, en als je ook dan regelmatig kunt blijven lessen. Vaak vrij rijden op een niet goed opgeleid paard en dan zonder begeleiding werkt averechts.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:49

miss kan je op je manege op een andere dag gaan rijden in een groep wat wat minder groot is zodat je wat meer aandacht krijgt Cool

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:00

ik heb even in je profiel gekeken Bloos , dat ziet er helemaal niet slecht uit voor een manege amazone!!!!!. je bent al een heel eind Knipoog . is het geen mogelijkheid om gewoon 1 x een privelesje te nemen en dan een manegeles overslaan. in die les kun je dan vertellen wat je vooral wilt leren en daar kun je dan de komende manegelessen aan gaan werken. hier op bokt staan ook weleens nuttige tips over het rijden. veel succes ermee Knipoog

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:34

Had ik op mn oude manege ook, tot dat die failliet ging en ik naar 'n andere ging. Rij daar nu nog steeds en heb 'n vaste pony met wie ik heel veel leer. We zitten met zn vijven in de les dus doen elke week weer wat anders (zonder zadel, zonder hoofdstel, zonder iets, politietraining etc.) waardoor je blijft doorleren. Heb n superleuke instructrice die erg goed les geef en vooral vanuit het paard. Daarnaast krijgen we tijdens de les ook theorie enzo; Echt super Lachen
Zou als ik jou was gewoon aan je instructrice vertellen dat je graag wat verder leert enzo. Suc6!

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:29

Ik herken het uitstekend, ben toen 2 maanden naar een andere manege gegaan maar weer terug gegaan omdat ik de gezelligheid onwijs miste. Nu ik niet meer op een manege rijd, en alleen nog prive les krijg, merk ik dat de lessen daar achteruit zijn gegaan. Er zijn bij de zogenaamde kinderlessen teveel beginners.

Ik zou het inderdaad gewoon even voorleggen aan je intructrice, heb ik ook gedaan, en heeft heel goed uitgepakt uiteindelijk Haha!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:38

Je kan ook 1 keer per maand ofzo een prive les nemen. Of een ander verzorgpaardje zoeken.
Maar dat laatste is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:54

Kan het denk ik niet over mijn hart verkrijgen om die gekke opa in de steek te laten. Heb nu al weinig tijd voor een verzorgpaard in verband met stage, dus haalt niks uit om een ander paard te zoeken. Ik zal het wel aan mijn instructrice voorleggen en zal ook proberen om een keer in de zoveel tijd een privéles te nemen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:45

[PP] -> [RT-P]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:49

Waar ik veel van leer ( rijd ook op een manege ) is naar andere mensen kijken die hoger rijden en kijken hoe zij het allemaal doen, en het dan zelf in de lessen toepassen.

marjolein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:01

ik heb dit ook wel eens. wat kan helpen is misschien een verzorgpony. je kan ook een keer in de zoveel tijd een keer een prive les nemen. wat je misschien ook kan doen is aangeven wat je graag in een les wilt leren. misschien geeft ze dan jou wat meer aandacht om je aanwijzingen bij een onderdeel te kunnen geven.

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:50

barbar schreef:
miss kan je op je manege op een andere dag gaan rijden in een groep wat wat minder groot is zodat je wat meer aandacht krijgt Cool

ben het met je eens Knipoog Haha!

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:56

Misschien is het wat om op de manege een handje te helpen in ruil voor zo af en toe een privelesje?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:01

ik had dat ook, Ik had geluukig de mazzel om een verzorgpaardje te hebben waarmee ik mag lessen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:16

hier nog zo een die er zo over denkt... had ook t idee dat ik niks leerde geen ruimte om lekker te rijden etc..
nu heb ik 1 keer meegereden in een hogere groep en helemaal blij ( ben nogal verslaafd aan springen:P )
mijn dressuur mischien wat lager maar dat leer ik vanzelf wel.
als je een ander er maar niet mee in de weg zit, ze hebben toch geen last van me. gewoon lekker en tja t blijft een manege les.
een eigen paard is gewoon ideaal. maar die komt er ook als ik op mezelf ga wonen en werk!

mischien inderdaad een verzorgpaardje erbij zoeken

ik heb er een aangeboden gekregen, een pony van een meisje met hartstikke goed voor die pony
nogmaals echt een superlief beestje doet geen vlieg kwaad alleen nog een beetje moeilijk met opstijgen, en moet nog wel veel leren.
zo zie je maar ik heb er wel vaker naar gekeken maar ik vond het niks om er voor te betalen ( dat geld heb ik ook niet ivb met school)

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:37

Het jammere van manegelessen is dat je inderdaad op een gegeven moment stil staat.
Is er geen optie dat je als bijrijder gaat rijden op een paard van iemand anders.. als je een paar keer per week rijdt heb je toch meer kans dat je nivo wat hoger wordt en vaak kom je met een eigen paard ook wel verder dan met een manegepaard.
Mss kan je daar eens mee aan de slag?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 08:44

Bedankt in iedere geval voor alle reacties. In de les die ik 1 keer per week heb, rijdt ik al wel op een eigen paard, wel genoemd een pittige tante. Leer hier dus nog steeds veel van, maar het verder komen is moeilijk in zo'n les. Rij nu in verband met stage wel vaker in een kleinere les en dat scheelt al veel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 08:54

Als ik naar de foto's in je profiel kijk kan er kwa houding ook nog wel wat veranderen, misschien is dat een idee kwa lesstof? Daar hebben vast de andere ook wat meer aan. Houding maakt opzich niet uit of je m-b of wat dan ook rijdt. En door een betere houding gaat je paard beter lopen en komen jullie misschien beter op elkaars niveau en dan kan aan de hele groep nieuwe oefeningen goed uitgelegd worden?

Veerle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:33

Op een gegeven moment ben je op een manege waar je maar één keer in de week rijd in een grote groep gewoon uitgeleerd! Ik denk dat je op een manege inderdaad nooit verder zal komen dan een L1/L2 niveau..
Dus moet je op zoek naar wat anders, of je ouders zijn heel aardig en geven je een pony of je zoekt een pony die je vaker per week kan rijden (van andere mensen dus).. Maar misschien zijn er op jou manege ook nog wel mogelijkheden van leasen of twee keer per week rijden.. weet ik veel, probeer wat!