Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. dorienkee schreef:dat is dus het ''rotte'' aan paardrijles met een groep. Je krijgt weinig aandacht als een ander veel aandacht nodig heeft. Bijv een pony doet vervelend en diegene moet erbij geholpen worden. Een rijinstucteur moet ( vind ik ) dus gewoon op iedereen letten en iedereen even veel aandacht proberen te geven, ookal kan ik begrijpen dat dit moeilijk is. Je betaald voor les, en niet om even wat leuk voor jezelf te rijden als een ander moeite met iets heeft.
Miss_R_Horse schreef:Ik zou iedereen gewoon een keer apart nemen en dan zeg maar per persoon 10 min. (privé) les en voor de rest helpen wanneer het nodig is.

Urielle schreef:Miss_R_Horse schreef:Ik zou iedereen gewoon een keer apart nemen en dan zeg maar per persoon 10 min. (privé) les en voor de rest helpen wanneer het nodig is.
In groepslessen werkt dat niet
Ik heb 50 minuten waarbij er ook nog in- en uitgestapt moet worden, tussen de 8 en de 20 ruiters in een les. De galop moet ook met bepaalde paarden samen omdat ze anders aan de kletter gaan. En dan nog alles op dezelfde hand in dezelfde gang. Dan zou ik op 30 minuten bijvoorbeeld 17 ruiters moeten helpen, daar hebben ze niks aan.
)PattyOosten schreef:Een goede instructeur kan iedereen in de groep met een fijn gevoel van zijn paard af laten stappen. Als er echt grote verschillen zijn binnen de groep, is het handig als de betere promoveren naar een niveau hoger.
10 maximaal. 5 zou eigenlijk het beste zijn.