Tiamaria @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Tiamaria @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 21:44

Vandaag tijdens de les kwam mijn opa onverwachts heel vroeg langs met zijn fotocamera! Hij heeft een paar foto's gemaakt en ik wil deze dus graag aan jullie laten zien, in de hoop nog enkele tips te krijgen over mijn houding en rijstijl.
Tiamaria is níét mijn eigen pony. Ze is een pony van manege de Prinsenstad. Het zadel, hoofdstel en het schuim'dekje' zijn ook niet van mij. Daar wil ik dan liever ook geen opmerkingen over.

Van het instappen zijn helaas geen foto's, ik was al zo'n 10 minuutjes bezig toen mijn 'fotograaf' aan kwam Tong uitsteken Vandaar foto's vanaf dat moment.

Afbeelding
Foto 1; Lekker drafje. Ik moet alleen opletten dat ik mijn tenen niet naar buiten steek. (Tia lijkt trouwens wat mager op deze en sommige andere foto's. Dat is echter helemaal niet zo als je er in het echt naast staat.)

Afbeelding
Foto 2; Op deze foto vind ik alles er zelf eigenlijk wel goed uitzien Lachen

Afbeelding
Foto 3; Halthouden en even lachen naar het vogeltje. Tia heeft haar hoofdje eigenwijs in de lucht.

Afbeelding
Foto 4; Klein protestje. Mevrouw moest achterwaarts, dat vind ze nog steeds erg moeilijk en ze had er geen zin in. Nadat ik de druk iets had verhoogd (vandaar dat open mondje - ik trek niet), ging ze toch met wat tegenzin een pasje naar achteren. Natuurlijk direct beloond.

Afbeelding
Foto 5; Mijn benen Nagelbijten / Gniffelen Wat een vreselijk gezicht.

Afbeelding
Foto 6; Galopje. Aangezien ik sowieso erg mijn benen optrek in de galop (door problemen met mijn knieën) én een klein meningsverschilletje, was ik bijna beide beugels verloren. Vandaar dat mijn voeten er zo ver door zitten. En ik mag best wat rechter op zitten Tong uitsteken

Afbeelding
Foto 7; Nog maar een keer achterwaarts proberen. Opnieuw protest met als gevolg een open mondje. Het lijkt wel zo, maar ik trek dus niet! De druk wordt alleen iets te hoog en dan gaat ze zich verzetten.

Afbeelding
Foto 8; Dit vind ik een mooie foto, omdat Tia er lekker bijloopt. Natuurlijk mankeert er aan mijn houding wel van alles. Ik heb het idee dat ik te ver voorover kiep en mijn handen hadden best iets hoger en rechter gekunt. En mijn tenen moeten natuurlijk naar binnen.

Afbeelding
Foto 9; Even lange teugels en een beloning, ook d.m.v. mijn stem, vandaar mijn rare mond; ik praat tegen d'r Tong uitsteken

Afbeelding
Foto 10; Teugels weer oppakken en even draven. Ze valt alleen (behoorlijk) wat naar binnen toe.

Afbeelding
Foto 11; En natuurlijk niet vergeten wat Tia het leukste vind; lekker veel en hard galopperen! Wel nadat ik mijn beugels een gaatje korter heb gemaakt, anders blijf ik al helemaal niet zitten (wederom door het optrekken van mijn benen door mijn knieën).

Afbeelding
Foto 12; Weer rustig opvangen. Persoonlijk vind ik deze foto mooi. Ontspannen indruk en voor het eerst niet echt foutjes aan mijn houding op te merken. Jullie wel? Knipoog

Afbeelding
Foto 13; Helaas wat bewogen. Ik vraag me af wat mijn buitenhand hier aan het doen is..? En of die niet iets te sterk was.

Afbeelding
Foto 14; Klaar, en dus even poseren! Nou, wat vonden jullie er van?

Nikita16

Re: Tiamaria @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:51

Héy, Ik vind het er netjes uitzien hoor.. Ja
Ook je houding, af en toe liggen je benen niet correct maar ik vind dat je je bovenlichaam netjes houdt Knipoog
Veel plezier nog met het rijden verder! Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:01

Je zit er best netjes op hoor!

Manege de Prinsenstad was toch hippische onderneming 2006? En waarom die schuimdekjes?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 22:29

patsur schreef:
Manege de Prinsenstad was toch hippische onderneming 2006? En waarom die schuimdekjes?

Jep. Die schuimdekjes.. Tsja, ik weet het niet precies, maar het zal wel goedkoop zijn. Bovendien neemt het zweet op en is het een goede schokabsorber. Het staat misschien lelijk, maar het is wel beter voor de pony's en paarden dan helemaal niets, en het is waarschijnlijk makkelijker voor de manege dan allemaal dekjes en bontjes en weet ik veel wat.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:40

appart dat schuimrubber maar het lijkt me wel goed te functioneren...

voorderest ziet het er netjes uit Ja

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:50

Ik vind je houding netjes, probeer alleen je benen soms wat minder ver af te steken.

Ik moet eerdelijk zeggen dat ik de pony er niet echt 'goed' uit vind zien. Vrijmager en drukt haar rug nogal weg naar mijn idee. Maar goed dat ligt natuurlijk niet aan jou!

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:59

vind je rijstijl niet onaardig maar ik geloof nooit dat die schuimrubber lekker licht. zeker niet bij de zweet bladen. de pony is mijns inziens toch echt te mager. verder zie ik te pony veel te weinig ontspannen op alle foto's. sorry voor dit commentaar, succes nog met trainen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 23:15

Er is geen enkele pony met schuurplekken o.i.d., dus dat bij de zweetbladen valt reuze mee. En zoals ik al zei, op de foto lijkt ze inderdaad mager, maar als je ernaast staat, is ze dat echt niet! Bovendien krijgt ze genoeg te eten. En Tia is inderdaad niet snel ontspannen, maar ze is nou eenmaal een heethoofdje dat graag met haar hoofd omhoog loopt. Ze kán wel ontspannen lopen, maar dat is ook gewoon veel werk en dat red je niet als er elk uur een ander op rijdt Knipoog Haar rug drukt ze inderdaad weg, dat ontken ik niet, want dat voel en zie ik zelf ook. Maar als ze al niet ontspannen loopt en de hele tijd loopt te dribbelen en ik soms moeite genoeg heb om haar een beetje rustig en onder controle te houden, dan kun je natuurlijk niet verwachten dat ik haar ook al direct netjes en ontspannen kan laten lopen.

Ze had trouwens een vrij rustige bui, soms dan is ze nog véél erger en dan is het alleen maar racen Tong uitsteken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:44

karlijnd schreef:
vind je rijstijl niet onaardig maar ik geloof nooit dat die schuimrubber lekker licht. zeker niet bij de zweet bladen. de pony is mijns inziens toch echt te mager. verder zie ik te pony veel te weinig ontspannen op alle foto's. sorry voor dit commentaar, succes nog met trainen

van een goed zadel krijgt een pony geen schuurplekken hoor
het enige waar een zadeldekje voor functioneert is om het zweet etc. op te vangen omdat het zadel anders vies word en het zweet in het zadel trekt (de zouten die in het zweet zitten zijn slecht voor het leer)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:56

Heey Haha!

Ziet er goed uit, leuke pony hoor Ja

Ik vind het schuimrubber wel wat minder als er nou een normaal zadeldekje onder lag was het wel wat maar nu vind ik het niet zo'n fijn gezicht

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:16

waarom doe je niet een dekje plus zo'n schuimrubbertje ziet er veel mooier uit en ik dnek dat het het misschien ook wel mooier is!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:34

Ik heb zelf wel dekjes en een bontje, maar die doe ik er alleen onder als ik zeker weet dat er na mij niemand rijdt, of bijvoorbeeld met een buitenrit. Anders dan moet voor degene na mij alles er weer af en moet dat schuimrubbertje er alsnog onder. Ik vind het zelf ook erg vervelend als er tijd van mijn lestijd af gaat, omdat iemand voor me met een eigen dekje of soms zelfs eigen zadel rijdt.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:38

Ziet er goed uit hoor.
Ken je misschien peru?
Sins kort een prive paard wat ik via via hoorde.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:48

Hm, nee, nog nooit van gehoord. Weet je ook waar 'ie ongeveer staat?

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:50

Ziet er goed uit!.. alleen die schuimrubber dat ziet er ook een beetje raar uit en de pony is mager..

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:00

Ik vind je houding verder wel netjes, de punten die nog verbeterd moeten worden noem je zelf al.

Schuimrubber ziet er niet uit natuurlijk, maar denk dat het beter is als een versleten dekje wat je vaak ziet.

Pony is wel degelijk te mager. Dat ze een beetje een grasbuik heeft wil niet zeggen dat ze daarom niet te mager is. (Veel pony's hebben zo'n onderbuik) Maar je mag gewoon echt niet alle ribben zien! En als je ernaast staat zal je ze ook allemaal zien, dus is ze echt veel te schraal. Er zit gewoon te weinig vet op de botten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:04

Ik vind het leuke foto's Ja
Maar ik vind je paard te dun.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:14

Misschien moet je haar eens laten ontwormen ofzo? Ze staat wel mager. Ik vind het wel een leuke pony, lijkt op een paard van me. Je houding is netjes, paar punten moeten nog verbeterd worden Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:43

Zoals ik in de beginpost zei, is deze pony niet van mij. Ik kan er niets aan doen dat ze te mager is, ik kan haar niet bijvoeren of ontwormen. Maar echt, als je haar in het echt ziet, dan zie je het een stuk minder dan op de foto's. Misschien komt het ook net door lichtval of omdat ze bezig is, dat ze dan alles aanspant en dat je daardoor haar ribben kunt zien. Op de laatste foto zie je ze namelijk niet.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:49

Ik vind dit niet z'on lekker beeld geven. Jouw rijstijl is best oké, alleen je houding, maar dat zei je zelf al.
Persoonlijk vind ik die pony veel te mager, daar kun je natuurlijk niks aan doen, maar wilde het toch even zeggen.
En dat schuimrubber, tsja, lijkt me niet bepaald fijn, maar zoals je zei, dat zal wel goedkoper zijn Clown
En de pony drukt haar rug nogal weg, maar goed, dat ligt niet echt aan jou, alhoewel je wel kan proberen haar wat lager te laten lopen.
Succes verder Knipoog

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:54

Ik ga mee met Bonnie_Theun jouw rijstijl ziet er best redelijk uit maar de pony vind ik ook te mager maar daar kan jij niets aan doen..
ff offtopic: HOeveel mensen zitten er wel niet in die les?? Op 1 foto zie ik wel 9 mensen haha Tong uitsteken

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:20

De buitenrijbak is ontzettend groot, daar kunnen 3 lessen in Knipoog In mijn les zaten iets van 6 pony's.. Maar we reden in het midden dus dan heb je aan twee kanten de andere les er langs rijden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:55

3 lessen in 1 bak???
Haha volgens mij zat je ongelijk, ik vind je houding ook wel oke. maar je zegt alles zelf al dus er valt niet echt commentaar op te geven Haha!

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:33

Bij ons op de manege hebben de manege paarden en pony's ook zulke schuimdekjes, en t werkt prima hoor. We hebben geen een paard met schuurplekjes of wat dan ook, en t is fijner voor t paard als er iemand op zit die net leert lichtrijden etc. Knipoog ( dat gebonk op je rug is ook niet echt fijn)
Verder vind ik het er leuk uit zien, je hebt wel een nette houding Lachen

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:42

ik vindt het paard beetje dun