Ik heb een vraag waar ik graag jullie tips van krijg

ik heb prive-dressuurles, maar uiteraard maken we ook wel eens een sprongetje.

In draf gaat dit allemaal prima, tot we het vanuit galop willen proberen . paard is onervaren in springen en ik ook.
Ikzelf vind het dan erg moeilijk om op het juiste moment de hulp te geven : gevolg: paard springt niet maar struikelt over de hindernis heen.
Even iets wat meespeelt : ik heb ong. 3 maanden springles gehad(wat niet de bedoeling was) en daar ben ik 1x erg vervelend gevallen met paard en al, sindsdien dus erge angst voor springen.
Een bokker heeft me hier geprobeert overheen te helpen, en sinsdien spring ik weer een beetje met een andere pony(de moeder van die waar ik het nu over heb;) ) en die spring wel gewoon.
Dit paard, lukt me in draf netjes om haar op het juiste moment te laten springen.
we spreken geen 1 meter ofzo, dus sprigles begin ik niet aan. en stel dat nu de meerderheid zegt : niet doen, niet zelf (of met onze tips) gaan klooien (uiteraard in bijzijn van een dressuurinstructie) dan zeg ik ook : dan gaan we lekker gewoon vanuit draf, echt springen doen we toch niet

hoogstens vanuit draf 60 cm, want dan scheit ik 'm al

Tips zijn welkom.
maar springles beginnen we niet aan

ps : ze heeft een hulp nodig met springen (beendrijf) anders maakt ze gewoon een koprol.

mischien dat jij dat zo ziet, als lielle dat maar niet zo ziet