We hebben de 2e op proef staan en deze kwam ook niet door de keuring.
Allebei de keren heb ik niet gezien dat de pony kreupel liep tijdens het proefrijden, maar tijdens de buigproef ging het dan toch mis. Ook had d veearts het over hakende knieen en dat sportpony's dit vaker krijgen als ze een tijdje hebben stilgestaan.
1 pony had een onderbeet en liep uit spoor en 1 pony zorde meteen voor een ambulancerit na een rodeolancering.
Natuurlijk laat ik de pony kueren voor aankoop. Maar wanneer is de pony goed genoeg zodat ik over kan gaan tot aankoopkeuring?
Wat als ie niet kreupel loopt tijdens het voorrijden, braaf is en netjes loopt?
Tot nu toe heb ik vele kilometers gereden, ben ik 210 euro armer aan keuringen. Is mijn dochter verdrietig omdat deze pony is afgekeurd en terugmoet.
Ik heb al mensen meegenomen die ook vonden dat de pony's die ik heb laten keuren goed liepen.
Ben gewoon op zoek naar een leuke e-pony, die gewend is aan vreemd terrein voor een bijna 14-jarig kind dat niet de sterren van de hemel rijdt maar die graag wil starten in de B. Eentje die de trailer inloopt, niet onder je vandaan schiet, geen rodeo cadeau geeft, die stijgeren en bokken voor het losgooien overlaat. Heb laatst gebeld voor een pony die net in de l liep, wat ouder was en stikbraaf maar jongens, 6000 euro, al kan die de chachacha dansen, dat vind ik toch echt te gek. Ik dacht dat 2500 euro toch wel een leuk bedrag was. Dat is verdorie meer dan 5000 guldentjes!
Misschien wat tips wat een directe rechtsomkeert geeft als we gaan kijken?
De pony waar we vanavond naar gaan kijken is manegepony geweest, ze zeggen dat ie makklijk te laden is en niet gauw onder de indruk op vreemd terrein. Ik hoef geen pony waar je een kwartje in moet gooien en hij loopt, maar wel eentje die niet gauw onder de indruk is.
.