Waypoint (v. Sandro Hit) buitenbak @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waypoint

Waypoint (v. Sandro Hit) buitenbak @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:13

Vandaag heb ik mijn zusje opgetrommeld om wat foto's te schieten, ze zijn niet allemaal van geweldige kwaliteit, maar het moet te doen zijn denk ik. Dat met schoenen rijden is mijn eigen verantwoordelijkheid, maar ik ben allergisch voor mijn rubbere en ik wacht op mijn leren die deze week komen dus dit is een nooodoplossing.

maar genoeg gekletst hier is wape:

Meet Meneer
Afbeelding

Loswerken aan de longeerlijn
Afbeelding

stap, houding is bagger, werk eraan Lachen
Afbeelding

drafje, weer houding Boos! iets te diep
Afbeelding

nog een drafje, alleen ik onthoofd, achjaa Lachen
Afbeelding

te vaag, maar nog wel ergens een beeld te ontdekken denk ik Lachen
Afbeelding

charmant sta moment Lachen (oeps die voeten)
Afbeelding

en nog een galopje
Afbeelding

ik weet ik heb nog veel verbeterpunten, vooral mn houding.

nu jullie hier toch zijn zou het leuk zijn als jullie een berichtje acherlaten.

gr Jill en hoefje van wape

NehnaDagmar

Re: Waypoint (v. Sandro Hit) buitenbak @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:21

Ik vind het een heel leuk paard Ja
Hij loopt nog wel wat diep en moet nog wat spiertjes krijgen, maar over een jaar ziet het er al heel anders uit denk ik!
Volgens mij zou je je zadel iets naar achteren moeten leggen, hij ligt nu over de schouder.

Malin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:23

Leuk paardje, dat ten eerste. Rijtechnisch: hakken uitdrukken (komt denk ik ook wel door je schoenen dat je je voeten zo optrekt); denk om handen (niet te laag - laatste foto- maar zeker ook niet te hoog, dan lijkt het net of je 'm uit de achter-de-loodlijn wil trekken); ik zou met longeren de beugels opsteken/er af halen. Dat geklapper tegen de buik is niet nodig Lachen Succes! Probeer m ook in de galop mooi rond te rijden; hij komt er nu wel heel oncharmant uit.

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:27

Leuk paardje heb je! Zoals je zelf al zegt mag er aan je houding nog wat gesleuteld worden. Vooral aan de houding van je handen en benen. Maar dat komt zeker goed met oefening. Veel succes en plezier verder.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:28

@ nehnaDagmar: dank je, met die spieren zin we hard bezig hij is ook nog maar 4 maar we werken eraan.

@ Malin: van het hakken opdrukken komt idd door mn schoenen, met longeren ben ik helemaal vergeten om de beugels goed te doen omdat ik eerst gewoon wou beginnen met rijden maar toen toch met longeren ben begonnen. haha galop is nog een drama, maar bedankt. Lachen

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:34

@ jenka dank je

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:46

Leuk ding hoor! Als die eenmaal volledig bespierd is heb je een heel leuk paardje! Vind wel dat je zeker een gaatje korter moet gaan zitten met je schoenen.. Je staat, vanaf de foto's te zien, echt op je tenen.. Als ej een gaatje korter gaat zitten staat het vats veel mooier! Voor de rest wel vooruit kijken Knipoog Maar je zei dat je eraan werkt dus.. Veel succes!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 18:47

@ sologirl dank je wel, alleen ik kan de beugels geen gaatje korter doen ivm last hebben van knieproblemen, heb het een keer geprobeert maar dat was een drama. toch bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:56

Vraagje: wat ben je aan het doen op die foto wat jij een "charmant stamoment" noemt? Op die foto heeft je paard nl het hoofd netjes op de loodlijn, en loopt ie fijn op eigen benen, in een keurige balans...
Op die andere foto's vind ik hem wat op de voorhand lopen, en te diep. (ik vermoed dat het een wat met het ander te maken heeft)
Wat me wel opvalt is dat jij op dat gekke stamoment zelf in balans bent, je paard hoeft niet jouw gewicht op de voor- of achterhand te compenseren.
Probeer zelf goed in balans op het paard te zitten, niet naar voren of naar achter hangen Lachen
Dan zal het paard ook beter lopen, denk ik Lachen

Succes!!!

Mooi paard trouwens! Lachen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:06

Hi, heb je Waypoint ergens in de buurt van Wassenaar gekocht? Dan heeft ie namelijk in de opfok bij mijn paardje gestaan ooit (en het was zijn beste vriendje ze waren heel lang even groot maar die van mij is nu bijna 1,80m). Ben heel benieuwd of het hem is. Moet nu weg, zal later nog even goed naar je foto's kijken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:39

En als ie van Sandro Hit is zoals ik pas later zag dan is het hem inderdaad. Ik heb nog wel foto's van hem als jonkie van een jaar en meer als je interesse hebt moet je maar PB sturen. Hij was al leuk en is ook mooi uitgegroeid zie ik. Leuk en lief paard, dan heb je hem zeker nog niet zo lang?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:41

Mag nog wel wat bespiering op Tong uitsteken
Wel een leuk paard verder!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 11:34

@ yamcha die foto is denk ik op een heel raar moment genomen zodat ik er niet echt bepaald charmant opzit, dat bedoel ik met charmant sta moment Lachen dedankt voor de reactie

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:37

Ik zou de achterhand er toch meer gaan bijrijden. Je paard loopt erg op de voorhand. Probeer hem goed voorwaarts te rijden. Bij zo een jong paard mag er zeker een goed tempo in zitten, gecontroleerd weliswaar. Als je hem goed voorwaarts gaat rijden, gaat waarschijnlijk ook een ander probleem hierbij opgelost geraken, namelijk dat te diep komen. En het is goed dat je foto's geplaatst heb, dan heb je een idee waar je aan moet werken ivm je houding. Wanneer je rijdt, probeer dan aan die punten te denken. Zo zit ik altijd een heel lijstje op te noemen waar ik zelf op moet letten als ik rijd Bloos Het klinkt misschien onnozel maar het helpt wel.

Succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:53

waypoint schreef:
@ yamcha die foto is denk ik op een heel raar moment genomen zodat ik er niet echt bepaald charmant opzit, dat bedoel ik met charmant sta moment Lachen dedankt voor de reactie

Nou, wat mij opvalt, niet alleen bij jou, dat op het moment dat je staat, het paard de rug goed gebruikt, en opeens met het neusje keurig op de loodlijn komt Lachen
En ik vraag me af hoe het kan, dat het paard wel goed loopt, als ruiters staan in het zadel, maar minder wanneer ze zitten... ben je misschien meer in balans als je staat? Of geef je dan iets meer na? Dat was wat ik me afvroeg... ik vond dat apart. Lachen
Misschien iets om een topic over te openen op RT... ik wil graag begrijpen hoe dat komt, want dat zou mensen en paarden rijtechnisch heel wat verder kunnen helpen. Als ik begrijp hoe dat komt, kan ik het ook gebruiken... maar dan moet ik het wel eerst snappen.
Dus vandaar de vraag. Want ondanks dat jij jezelf op die foto niet erg charmant vind, heb je je paard juist op die foto geweldig aan het lopen Knipoog

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:59

Wat een leuk paardje! Moet inderdaad nog heel wat spier op, maar dat is volkomen logisch. Probeer hem er wel van achter goed bij te houden. Voor nog niet te veel willen en vooral lekker voorwaarts houden (niet rennerig). Probeer als dat gaat ook gelijk tempowisselingen mee te pakken. Niet hele grote verschillen heel subtiel. Gewoon af en toe even een paar passen naar voren en weer terug. Geen lange stukken.

Wel moet je zadel een stuk naar achter toe, het ligt nu echt op de schouder en dat is niet erg prettig voor je paard.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:01

Leuk paard! Ja commentaar geef je zelf al, maar ja, je bent niet de enige die dat heeft! Succes verder!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 14:58

@ yamcha, ik zal de volgende keer een opletten wanneer ik beter in balans ben voor mijn gevoel dan, dan hoor je het wel van me, bedankt voor je bericht, kun je er een topic over openen nu, zullen vast wel meer mensen last van hebben , denk ik dan Lachen

@ nikki160287: van het zadel had ik al gezien ja, ik rij nu ook heel veel tempo wisselingen om hem goed aan mijn been te laten reageren, alleen de meeste foto's zijn alleen maar in draf genomen maar ik heb ook zeker anders gereden. bedankt voor je reactie Lachen

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:01

@Lailaa dank je, aan problemen valt te werken he Lachen

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:01

Het eerste wat mij opvalt als ik deze foto's bekijk is dat hij erg op zijn voorhand loopt.
Voor de rest vind ik het wel een leuk paard om te zien.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:04

@ trudydejong daar word aan gewerkt, vandaag liep hij al veel beter, bedankt Lachen

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:07

Leuk paardje. Ik denk dat je houding al een enorm verbeterd als je het lukt om je tenen meer naar binnen te houden. Succes!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:09

@ laurentina, dank je, van mn tenen komt mede door mn schoenen, heb vandaag weer met laarzen gereden en dan gaat het veel beter Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:00

Hey wat is de afstamming van de moeder, als ik vragen mag?
Ik vind dat hij er niet uitziet als alle andere Sandro Hit's die ik ooit al heb gezien Bloos

Maar met een hoop spieren erbij, ga je er vast een leuk paard aan hebben!
succes!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 16:08

@ Foryourneeds, zijn moeder heet naara een vosje, cabochon x flegona, dank je Lachen