Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Luckystory schreef:Tja, dingen zoals dekje en peesjes aandoen kunnen weinig kwaad. Maar het is maar de vraag of het daar ook bij zal blijven?
Ik vermoed van niet. want als hij dat braaf doet, gaan ze al snel weer een stape verder.
Voor je het weet, wordt er gelongeerd of ligt er ook een zadel op etc..
Bij mijn jonge pony ging het net zo.
Toen ik hem kocht als 1,5 jarige werd hij door de verkopende partij aan een longe aan ons voorgesteld.
En het was niet de eerste keer. (pony was het gewoon dat merk je wel) Bij navraag bleek dat hij al regelmatig gelongeerd werd sinds hij een maand of 6 was.![]()
Ik vond dit geen reden om hem te laten staan, maar blij ben ik daar ook niet mee. (Dat snappen jullie wel) Ik kan alleen maar hopen dat hij er niets aan over houdt.
Pletje123 schreef:Wat een onzin. Ik bedoel: als je dat weet en dan bang bent dat het dier er wat aan over houdt, waarom koop je het beest dan? Je was ervan op de hoogte, je hebt er zelf voor gekozen, nu moet je geen slachtofferrol aan gaan nemen. Het is je niet overkomen.
juist ja.
shyla schreef:jah gewoon een keer borstelen of voetje op tillen ofzo.. vind ik wel mee vallen. maar dat veulen moest ook al over hindernisbalken heen enzo. en om een dekje met een deken singel om je veulen heen te doen vind ik beetje ver gaan.
tuurlijk kan je lekker *spelen* met je veulen en af en toe beetje dollen.. door een keer mee te laten lopen aan halstertouw.. of voor de fun voetje op tillen.. maar om nou elke week je pony van 4 maanden een dekje met dekensingel op te laten lopen en peeskappen om en dan over hindernisbalken.. hmmm nee.

Leetjuhh schreef:Ik vind dat er de laatste tijd veel te veel van dit soort 'onzin' topics geopend worden...wat denk je dat heel bokt hiervan vind....ik geef je een hint....
viewtopic.php?f=10&t=818755&hilit=