schimmel en ik @ 1e les (4 weken onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

schimmel en ik @ 1e les (4 weken onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:53

ik had al een ander topic van dit paardje en mij toen ze 3 weken onder het zadel was:
viewtopic.php?f=10&t=814633

maar nu zijn we weer een weekje verder en hebben vandaag onze 1e les gehad Haha!
dit paardje is van de staleigenaar en deze beleer ik voor hem. Hij betaald ook de lessen die we nemen Tong uitsteken

ik ben heel benieuwd wat jullie er nu van vinden
(ik had in het vorige topic gezegd dat het een andalusier is maar dat is FOUT. Het is namelijk een lusitano Bloos sorry maar haal deze rassen wel vaker door elkaar en schaam me daar diep voor Bloos )

kijken of ze een klein beetje wilt zakken met haar hoofdje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dan even een filmpje (waren nog 2 filmpjes gemaakt maar die doen het niet Boos! )
http://s124.photobucket.com/albums/p35/ ... mel036.flv

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

brand maar los maar wel op een nette manier Haha!

Intervarno

Re: schimmel en ik @ 1e les (4 weken onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:01

Ik vind dit echt super vooruit gegaan! Op sommige foto's mag hij er van mij nog net een beetje meer uit met zijn neusje, maar het is echt al een ontzettende vooruitgang. Ga zo door! Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:08

je moet nooit je hand over de hals heen halen, daardoor belemmer je hem in zijn achterbeen. Je handen niet kantelen, verder ziet het er goed uit, alleen zie ik liever nog wat meer ontspanning erin...
Succes!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 23:14

Intervarno schreef:
Ik vind dit echt super vooruit gegaan! Op sommige foto's mag hij er van mij nog net een beetje meer uit met zijn neusje, maar het is echt al een ontzettende vooruitgang. Ga zo door! Haha!

dat dacht ik ook Haha!
ben er ook heel trots op dat het in zo'n korte tijd al een stuk beter gaat

griebels schreef:
je moet nooit je hand over de hals heen halen, daardoor belemmer je hem in zijn achterbeen. Je handen niet kantelen, verder ziet het er goed uit, alleen zie ik liever nog wat meer ontspanning erin...
Succes!

ze zwaaide een paar keer heel erg uit en moest dus mijn hand heel erg tegen haar hals drukken en ben dan waarschijnlijk ook iets te ver gegaan
zal er de volgende keer op letten Bloos
maar kijk eens naar het vorge topic en dan naar deze Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:40

De foto's zijn beter....maar ik zie helemaal geen momenten van echte ontspanning...En geef je jouw paard tijdens het rijden ook wel eens echt de lange teugel zodat ze lekker wat dieper lopen kan? Vind ik voor jonge paarden erg belangrijk, zo rijdt je hem anders behoorlijk vast...(met lange teugel bedoel ik niet alleen in en uistappen en tussendoor misschien een keer in de stap, maar ook in de draf, dat ze lekker door haar lijf loopt)

verder veel succes! het is een mooi diertje!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:44

dat is al een heel verschil en dat maar ik een weekje tijd!!! dat neusje ziet er ook al minder gedwongen uit ga zo door

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:29

Gelukkig maar, dit ziet er al beter uit. Toch mag er van mij nog meer onspanning en het neusje mag er meer uit.
Maar ik weet dat dit heel moeilijk is, ik heb dan een Andalusier maar deze rassen vinden dit erg moeilijk.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:31

Ziet er goed uit maar waarom zit je in godsnaam zonder cap op een paard dat 4 weken onder het zadel is?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:33

Zorg eerst dat ze de hand vertrouwen, en er achter aan gaan.
Nu weet ik natuurlijk niet of ze dat wel of niet doet, maar ik vind het er allemaal erg gespannen uitzien, en ik vind hem wel erg veel 'nagevelijk' voor een paardje van 4 weken onder het zadel hoor.. Scheve mond
Idd, superlise!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:34

Ziet er netjes uit maar ik vond het vorige topic ook helemaal niet slecht.

Maar volgende keer wel even een cap opzetten.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:37

ik vind je af en toe een beetje te streng met je binnenhand het is net al wordt ie in de krul getrokken, eerst maar goed voorwaarts rijden toch? ik mis de ontspanning ook een beetje maar dat kan ook een moment opname zijn! je cap mis ik ook maar dat is je eigen keuze!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:42

mooi paard heb je ! het ziet er wel goed uit idd beter dan de vorige keer.
het ziet er imo alleen naar uit dat jullie het beiden nog erg spannend vinden Lachen
is natuurlijk ook wel een beetje begrijpelijk, jullie zijn nog maar net begonnen!

succes en vooral veel plezier samen!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:43

je bent vreselijk bezig met het naar beneden rijden, niet doen! ik zie het aan je (hand)houding.. eerst voorwaarts en ontspanning! basis eerst.. en cap als je slim bent. werk ook aan je houding en probeer meer rechtop te zitten.. het is een leuk dier, succes!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:12

over mijn cap hoef ik niks te horen (luister ik ook niet naar Tong uitsteken)
ik rij nooit met cap en dat is ook mijn eigen verantwoording Lachen

over mijn binnenhand wil ik zeggen dat ik deze vaak tegen haar hals moest leggen en iets hoger optilde omdat ze naar binnen valt
de andere keer moest ik dit weer met mn buitenhand doen omdat ze weer naar buiten viel dus vandaar mijn handhouding af en toe Lachen

over het naar beneden rijden:
ja er zitten stukjes tussen dat ik haar vraag naar beneden te komen (eens kijken of ze toestaat en dan mijn hand wil volgen)
dit doe ik door voorzichtig te vragen en weer los te laten om te kijken hoe ze reageerd

hoop dat het zo een beetje duidelijk is Haha!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:15

Ik vind dit er al veel beter uit zien dan je vorige topic.
Ze loopt veel minder diep.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:24

Miss_DJS schreef:
Ik vind dit er al veel beter uit zien dan je vorige topic.
Ze loopt veel minder diep.

dank je wel
en ik moet zeggen dat ik ook zeer tevreden ben over het resultaat
is pas een week geleden dat ze zo diep liep en moet je nu kijken Haha!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:37

je bent zeker vooruit gegaan, maar ik denk dat je bij zo'n jong dier toch wat meer naar de ondspanning toe moet inplaats van het ronde.... een beetje meer teugel kan geen kwaat denk ik.

verder een erg leuk paardje Lachen

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:50

mooi paardje hoor! Moet je trots op zijn. En over die hals hoofdhouding, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Naarmate je meer les neemt komt dit vanzelf wel goed.
(Het is alleen jammer dat de sommige mensen d'r zo'n lompe en nogal blinde reactie op plaatsen)

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:25

missanous schreef:
over mijn binnenhand wil ik zeggen dat ik deze vaak tegen haar hals moest leggen en iets hoger optilde omdat ze naar binnen valt
de andere keer moest ik dit weer met mn buitenhand doen omdat ze weer naar buiten viel dus vandaar mijn handhouding af en toe Lachen

over het naar beneden rijden:
ja er zitten stukjes tussen dat ik haar vraag naar beneden te komen (eens kijken of ze toestaat en dan mijn hand wil volgen)
dit doe ik door voorzichtig te vragen en weer los te laten om te kijken hoe ze reageerd

Ik ben het niet eens met wat je zegt.
Op het filmpje zie ik dat je haar met je binnenhand naar beneden rijdt (vragen is het imo niet eens meer te noemen) door hem wijd te zetten en omlaag te drukken. Het is dus geen kwestie van voorzichtig vragen en kijken of ze je hand wil volgen, dit is gewoon je paard "dwingen" naar beneden te gaan. Wacht gewoon wat langer tot de basis er beter inzit dan komt dat nageeflijke vanzelf.
Mijn pony is nu 2,5 maand onder het zadel waarvan we eerst alleen maar buiten rechte stukken hebben gereden. Nu begint hij in de bak uit zichzelf naar beneden te komen, ik sta het toe en kan hem daardoor op twee pinken rijden.

Je buitenhand is steeds hoger dan de binnenhand en ook nog eens over de hals heen. Dit is niet tegen het uitzwaaien; je doet het op de hoefslag net zo goed namelijk.
Ik vind dat je teveel vraagt van zo'n jong dier; hij loopt de hele tijd op de volte op het filmpje en wordt naar beneden gereden ipv dat hij zijn eigen evenwicht en houding kan zoeken.
Je instructrice helpt je daar ook nog eens bij door hem niet als groen paard te behandelen.
Hoewel ik wel 100% vooruitgang zie tov je vorige topic wordt ik hier ook niet blij van, sorry.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:34

Ik vind dat ze echt er al een stuk beter bij loopt dat op je vorige topic. Je houding is ook al een stuk beter! 2 gaatjes hielpen echt. Probeer nog iets meer op je kont te gaan zitten je schouders naar achteren te houden. Maar zoals gezegd. Binnen een week tijd. STUKKEN BETER!
Weer een tipje van mij. Probeer je handen op 1 plaats te houden. Op foto 1 vind ik je binnen hand iets te laag.
Als je bij moet sturen doe 1 van je 2 handen opzij, maar rij ook met je benen! Heel moeilijk ik weet het, alles te gelijk. Maar probeer er op te letten. Jij moet het paardje het namelijk aanleren! Hou gelijke druk op beide teugels (eigenlijk net zoveel druk als je haar naar voren drijft met je benen) en ga mee met de mond. Die nageeflijkheid komt vanzelf dan.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 14:59

thnx weer voor jullie antwoorden:)

@ anniee:
het klopt ook wel dat ik haar naar beneden probeer te vragen maar het komt ook wel eens door de rede dat ik zei (heb het filmpje zelf ook nog eens goed bekeken)
zal eraan denken en probeer aan jullie tips te werken

@ biieniie:
ook jij weer bedankt voor je tips Haha!
en zal er rekening mee gaan houden

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:07

Ik schrok een beetje in het vorige topic.. Scheve mond Maar op de laatste pagina stond een link naar dit topic.. het ziet er al STUKKEN beter uit! Écht!! Ik zou alleen nog graag zien dat jij je handen iets meer zou dragen.. iets hoger houden.. en misschien de beugels wat langer? Verder ziet het er heel netjes uit *LOL* Veel plezier nog met haar, want het is een heel mooi paardje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:21

Dit ziet er al stukken beter uit dan 't vorige topic!
Ga zo door Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 17:23

dank jullie wel
en er zijn idd nog verbeterpunten maar ik doe mn best Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:27

Gaat beter, leuk zo, volgens mij is het een heel attent en leergraag paardje.

Echt wel een paardje wat mijn type is hoor. Ze is niet voor de verkoop??

Zo is een topic op HAW wel leuk, tenminste vooruitgang te zien nav van goede adviezen. Ben benieuwd naar fotoos als je aan het lessen bent.

Veel succes.