Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Animalcare schreef:He BLK,
ik had je stukje gelezen, het kan een van de bovenstaanden redenen zijn maar het kan ook zijn dat jouw paard probeerd zijn tong over het bitte doen, misschien moet je eens een lepelbit gebruiken of een dubblel-gebrokenwatertrens ( als je hem aan de teugel rijd zou hij niet zijn hoofd in de lucht moeten gooien)
Met hulp van de helper![]()
![]()
Animalcare schreef:He BLK,
ik had je stukje gelezen, het kan een van de bovenstaanden redenen zijn maar het kan ook zijn dat jouw paard probeerd zijn tong over het bitte doen, misschien moet je eens een lepelbit gebruiken of een dubblel-gebrokenwatertrens ( als je hem aan de teugel rijd zou hij niet zijn hoofd in de lucht moeten gooien)
Met hulp van de helper![]()
![]()
Mijn paard gooide met rijden altijd haar tong naar buiten en toen ben ik bitloos gaan proberen en ze is veel relaxter en haar tong blijft binnen.
Dan is er Helemaal niets aan de hand
hij deed het tijdens het longeren en het rijden, hard trekken kan hetniet zijn want ik reed met redelijk losse teugel...?
? runningkawa schreef:Als het bit goed past, het paard geen halen aan de kiezen heeft en de ruiterhand zacht is, blijft de mond dicht, ook zonder neus of sperriem
Als je paard als hij stilstaat niet zijn mond opent, maar wel met aangenomen teugels, kun je daar toch het probleem gaan zoeken

runningkawa schreef:Als het bit goed past, het paard geen halen aan de kiezen heeft en de ruiterhand zacht is, blijft de mond dicht, ook zonder neus of sperriem

Citaat:Als je paard als hij stilstaat niet zijn mond opent, maar wel met aangenomen teugels, kun je daar toch het probleem gaan zoeken

runningkawa schreef:Als ik zulke les kreeg rende ik gillend weg...
Zo krijg je een steeds sterker paard