Eowyn, nu ongeveer 10 weken onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Eowyn, nu ongeveer 10 weken onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 11:36

Nou de titel zegt het al.
We zijn nu ongeveer 10 weken bezig met Eowyn.
Ze doet het echt super.
We rijden zo ongeveer 2 keer in de week, max 20 minuutjes.

Zo af en toe loopt ze al aan de teugel, hiervoor hoeven en doen we eigenlijk helemaal geen moeite.
Ze is lekker zacht in het mondje.

En voor mij was dindsdag de grote dag, want na 3 jaar wachten ben ik er voor het eerst opgestapt.
Het was enkelt stappen, maar voelde me behoorlijk trots.
(ze wordt dus ingereden door iemand anders, die veel ervaringen heeft met het inrijden van jonge paarden).

Ik zal er op het einde 2 filmpjes bij zetten.
Klik op de foto dan zal het filmpje starten.

Zeg het er nogmaals bij, we zijn natuurlijk net 10 weken bezig en het zijn natuurlijk moment opnames, dus houdt het netjes alsjeblieft.

Zoals je ziet moet je nog wel meesturen de bocht door, dat gaat nog wat onstuimig.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een moment opname dat ze zelf haar hoofdje/nek buigt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen was het mij beurt, vond het helemaal spannend:

Afbeelding

en ja hoor, mijn eerste stapjes (hihi lijk wel een baby):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier dan 2 korte filmpjes.
Kwaliteit is niet 100%, maar het is met de foto-camera opgenomen:

Afbeelding

Afbeelding

Nou dit is dus mijn trots. Pling Pling

Robby_

Re: Eowyn, nu ongeveer 10 weken onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:40

Mooi paardje heb je zeg!!!Hoe groot is Eowyn??
'k vind ze geweldig lopen, je ziet aan haar koppie dat ze er allemaal geen erg in heeft!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:42

leuk dat je er eindelijk op kunt kruipen! Haha! ziet er goed uit, alleen als ik de filmpjes bekijk lijkt het alsof diegene haar constant prikt met haar sporen/zit te schoppen waardoor Eowyn erg onrustig word met haar staart.. lichte vorm van verzet dus.. correct me if i'm wrong Knipoog

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:48

ziet er netjes uit, zeker voor maar 10 weken onder het zadel! Lachen Erg fijn paardje, lekker dat ze zo zacht in de mond is! Lachen

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:48

Ziet er goed uit. Erg ontspannen
Maar ik zou me meer richten op het recht lopen / stuur oefening dan naar benede werken? dat is van latere zorg, althans vind ik!

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:51

rohotje schreef:
leuk dat je er eindelijk op kunt kruipen! Haha! ziet er goed uit, alleen als ik de filmpjes bekijk lijkt het alsof diegene haar constant prikt met haar sporen/zit te schoppen waardoor Eowyn erg onrustig word met haar staart.. lichte vorm van verzet dus.. correct me if i'm wrong Knipoog

Heb ook het idee dat het paard constant met de sporen geprikt wordt.
Verder leuk paard

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:51

niet rot bedoeld,maar ik vind jou er beter op zitten dan die vrouw die m inrijd Bloos

leuk paardje

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 13:04

rohotje schreef:

Soms klopt dat idd. Maar Eowyn kan ook erg, ehhh hoe zeg ik dat, denken van het zal mijn tijd wel duren en dan gebruikt ze een aantal keren achter elkaar haar sporen.
Maar wil dat zeker niet zo houden hoor!!

naadje24 schreef:
niet rot bedoeld,maar ik vind jou er beter op zitten dan die vrouw die m inrijd Bloos

leuk paardje

Bloos Bloos Bloos dank je!!

(maar Irma heeft ook wat last van haar rug, dus mogelijk dat ze hierdoor wat anders zit dan normaal hoor)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:49

Volgens mij vind ze de stapmolen een beetje spannend of niet? Haha!
Irma zit er inderdaad erg stijfjes op... Met een pijnlijke rug op jonge dieren stappen is niet erg verstandig Ach gut
Lekker eigenwijs Haha!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:16

dat tuft al leuk rond miran Haha! Clown

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:20

Ik vind het een erg leuk dier! En bij jou ziet het er wat fijner uit. Net wat meer ontspannen. De filmpjes zijn niet mijn favoriet om het zo even te zeggen.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:35

loez schreef:
Ik vind het een erg leuk dier! En bij jou ziet het er wat fijner uit. Net wat meer ontspannen. De filmpjes zijn niet mijn favoriet om het zo even te zeggen.

Mee eens, ze prikt die sporen er iets te veel in naar mij zin.
Zie zo wie zo het nut niet echt in om een paard dat nog maar net onder het zadel is al gelijk met sporen te rijden? Lijkt mij dat ze straks dus niet meer op het been reageerd zonder sporen, of met sporen als ze zo blijft prikken.
Ook lijkt het op het filmpje dat ze heel onrustig is met haar handen? kon het niet goed zien, kan ook met de camera te maken hebben natuurlijk.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:47

He Eowynnetje!

Mooie meid hoor Miran!
Ze loopt ook lekker ruim.

En zoals gezegd, je zit er hartstikke netjes op.
Joh, jij rijdt er dadelijk zo mee weg Knipoog .

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:53

_Tanja_ schreef:
Mee eens, ze prikt die sporen er iets te veel in naar mij zin.
Zie zo wie zo het nut niet echt in om een paard dat nog maar net onder het zadel is al gelijk met sporen te rijden? Lijkt mij dat ze straks dus niet meer op het been reageerd zonder sporen, of met sporen als ze zo blijft prikken.
Ook lijkt het op het filmpje dat ze heel onrustig is met haar handen? kon het niet goed zien, kan ook met de camera te maken hebben natuurlijk.

Helemaal mee eens, spijtig genoeg.
Ik ben benieuwd hoe het er over een paar weken bij jou uitziet!
succes met verder inrijden

OP

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:58

Ziet er goed uit maar waarom nu al sporen?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:37

Demone schreef:
Ziet er goed uit maar waarom nu al sporen?

Dat snap ik ook niet, ieder paard is in het begin moeilijk met aandrijven. Maar dat gaat er wel uit... Als je het met sporen aanleert krijg je het dadelijk weer moeilijk ervanaf..
Stoppen ermee eigenlijk.....

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:47

Ze gebruikt een knopje, omdat eowyn echt gewoon scheit heeft aan haar binnen been en gewoon er dwars door heen loopt Scheve mond En ze heeft het de echt al een tig aantal keer zonder geprobeerd, maar dat lukte echt niet. Maar misschien heeft ze het niet door dat ze veel haar been gebruikt, weet t eigenlijk niet. Moet ook eerlijk bekennen dat ik daar niet zo op gelet heb Bloos
Zelf is ze met lesgeven altijd van, been en los.
Ik weet ook nog niet of ik haar straks gelijk met een spoortje gaat rijden hoor.
Eerst eens even kijken hoe ze op mij reageert.
Misschien omdat ik een betere band met haar heb dat het beter gaat?? Ik vond toen ik er zelf opstapte dat ze goed reageerde, ze valt idd enkelt heel erg door je been heen, maar dat is denk ik logisch.

Ha Ineke, nou de stapmolen valt wel mee, maar een week geleden ofzo stond daar even een party tent en sinds dien is die hoek zeeeeeeeer intressant.

Heeeeeeeee scheepie!!
Alles goed??
(effe off-topic Haha! volgens mij moest ik nog steeds eens reageren op een pb-tje van je Bloos )

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:50

ehh ja , FOEI Haha!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:27

Ik ben het ook eens met het bovenstaande commentaar, zeker voor een paard wat zo kort onder het zadel is, die misschien nog niet eens het begrip been= naar voren berekend, heeft het geen zin om spoortjes aan te doen.
Je paardje loopt verder ook met een erg aangespannen buik, maar dat is vaker bij jonge paarden Lachen
Verder vind ik je er supernetjes opzitten, was zeker wel een geweldig gevoel ! ?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 08:38

mariellexxx schreef:
Ik ben het ook eens met het bovenstaande commentaar, zeker voor een paard wat zo kort onder het zadel is, die misschien nog niet eens het begrip been= naar voren berekend, heeft het geen zin om spoortjes aan te doen.
Je paardje loopt verder ook met een erg aangespannen buik, maar dat is vaker bij jonge paarden Lachen
Verder vind ik je er supernetjes opzitten, was zeker wel een geweldig gevoel ! ?

Die aangespannen buik trekt toch ook vanzelf weg?

Bloos Bedankt. En ja vond het heeeeeeeel spannend, niet dat ik bang was, maar dit was toch het moment waar je 3 jaar lang naar
heb uitgekeken.
Heb haar natuurlijk zelf gefokt, dan is ze nog puppy, dan zie je haar groeien en dan ga je uiteindelijk fantaseren hoe ze zal lopen enz..enz...
En nu is het moment al daar dat ik er even op gestapt heb. Ze neemt wel lekkere ruimen stappen hoor. En net wat je zegt, geweldig gevoel! mn dag kon ook niet meer stuk Bloos

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:04

Mijn paard loop ook nog wel soms door mn been heen, dat rijd je drt vanzelf uit. Als het paard ngo nooit geleerd is wat voorwaarts is, dan kan die het niet toepassen. Komt vanzelf.. Maar als je nog elang doorgaat met die sporen, althans zij. Dan moet jij dalijk ook met sporen rijden om het paard een beetje normaal actief te houden......

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:06

Ziet er goed uit Miran, vind dat jullie een aangenaam tempo aanhouden om Eowyn in te rijden, niet te veel, niet te vaak en jullie komen er echt wel!

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:47

Daar is de zus van mijn paard weer!! Lachen Wat leuk en fijn om te zien dat het zo goed gaat! Ik kan niet wachten tot ik voor het eerst op mijn ventje kan stappen! Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:59

Dat Miran er beter opzit is ook niet zo raar, ze stapt alleen maar Knipoog

Ik vind het er netjes uitzien, heb haar ook in het echie zien lopen en deze foto's vind ik echt vertekenen eerlijk gezegd, vooral de filmpjes Lachen
Irma zit er idd een beetje stijf op, maar dat is te wijten aan haar rugpijn.

Ik zie zelf het probleem niet van een knopspoortje, je kunt hiermee gewoon wat duidelijk zijn, en je gebruikt ze alleen wanneer nodig.

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:40

Denk wel om je hond, heb een keer gezien dat een paard erop ging staan.. Sigaar
Leuk paardje Lachen