[Appaloosa] petto (v. Rocky v.d. Hoeve)@dressuur werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

[Appaloosa] petto (v. Rocky v.d. Hoeve)@dressuur werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 07:20

hoihoi
Gisteren is Lieke weer mee geweest naar de paardjes,en natuurlijk onze camera's ook.
petto in het wit gehezen en (geprobeert)in te vlechten Bloos .
petto is een 7 jarige merrie die af en toe flink dr eigen zin door wil drammen gelukig wordt
dat steeds minder.
ik hoef geen commentaar over mn lengte ik weet da petto me nog makelijk kan houden en k haar niet in de weg zit!

voor de rest mag je commentaar mag maar hou het vriendelijk!
(zeuren doe je maar via PM)

lekker rustig instappen.
Afbeelding

Afbeelding

drafje:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

stelling vragen:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier een link naar het ITP topic : viewtopic.php?f=53&t=813543
lieke heel erg bedankt voor de fotos Tong uitsteken
dit waren ze weer.
groetjess

Dapnik

Re: [Appaloosa] petto (v. Rocky v.d. Hoeve)@dressuur werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:34

Leuke pony, probeer wel meer rechtop te zitten. Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:38

Commentaar op je zadel mag wel?
Ligt ook met staartriem nog te ver naar voren heb ik het idee.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:38

Toch ben je echt te groot voor deze pony. Je komt met je voeten tot aan haar knieen. Dit kan echt niet fijn rijden.
Verder wel een hele leuke pony.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:40

Erg leuke pony. Ziet er super uit.
Toch denk ik dat je te lang bent. Ze houd je prima, dat is wel te zien. Maar met je lengte kun je haar ook belemmeren in haar bewegingen. Ik zou er persoonlijk niet meer op gaan. Maar dat is wat ik zou doen Knipoog
Verder vind ik wel dat je netjes rijd. Mooie houding.
Niet verkeerd bedoeld hoor, Vork

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:42

1. je bent te groot
2. je zit hem wel degelijk in de weg, vooral met zijn bewegingen
3. bij die foto, van stelling vragen, zie ik meer een pony die op zij word getrokken.
hij kantelt zijn hoofd alleen, niks stelling, stelling vragen doe je met je benen, je teugels spelen enkel een bijrol.

verder vind ik dat je een erg mooie houding hebt, en het invlechten is ook goed gelukt!
ook erg leuke fotos, ook bij het itp topic Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:16

Djulitaa schreef:
1. je bent te groot
2. je zit hem wel degelijk in de weg, vooral met zijn bewegingen
3. bij die foto, van stelling vragen, zie ik meer een pony die op zij word getrokken.
hij kantelt zijn hoofd alleen, niks stelling, stelling vragen doe je met je benen, je teugels spelen enkel een bijrol.

verder vind ik dat je een erg mooie houding hebt, en het invlechten is ook goed gelukt!
ook erg leuke fotos, ook bij het itp topic Haha!

met 3 zeker eens, mond open en protest...

Verder ben ik bang dat je nogal wat commetaar gaat krijgen op je lengte, en het zadel.

Ik vind het een erg leuke stevige pony!

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:20

leuke pony !! Haha! ja als ze je nog goed kan houden is het natuurlijk geen probleem Haha!

rosaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:23

ik vind het een leuke pony maar ik vind je wel een beetje erg groot voor deze pony
en wat hiet eerder is gezegt bij die stelling vragen foto daar ben ik het volkomen mee eens

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 10:14

Iris82 : jah dat klopt de staartriem moete nog gaatjes bij gemaakt worden.

Pel : ik rijd er ook niet heel vaak meer op heb nu een kleiner meisje die er rijd maar als die niet kan/mag. rijd k dr af en toe

Djulitaa: ik denk toch dat van de stelling een moment opname is wand als ik iest zeker weet is dat ik haar nie in de mond trek!

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:17

Ziet er goed uit.
Alleen met stelling vragen mag je wel wat minder hard in je buitenhand zijn en je binnenhand op contact houden.
Ik vind dat je de ponnie niet in de weg zit met je benen, en dat het nog wel gaat!
Maarja, als eentje begint over dat je te groot bent.. Dan beginnen ze allemaal Knipoog
Groetjes!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 10:18

HorsesPower: dankje,jah dat is bokt he Knipoog ,maargoed zoals ik hierboven al zei ik rijd er niet echt heel vaak meer op.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:20

IK vind het makkelijk kunnen.. Maargoed..
Je bent zo licht als een veertje en je zit der totaal niet in de weg..
Groetjes

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 10:22

HorsesPower : dankje:)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:28

Fotograafje gaat ook eventjes reageren, zijn leuke foto's geworden, jammer dat hotmail aan het klote is, anders had ik ze ook al Huilen
Uhm, voor de rest, tja je houding is soms best bagger maarja, jij let ook alleen maar op pet he Vork

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:30

Meid, je kan wel mooi in je beginpost zetten dat je zeker weet dat je je pony niet in de weg zit, maar waar baseer je dat op? Heb je het aan je pony gevraagd? Je legt je benen overdreven ver naar voren, waardoor je je pony haar knieen gewoon aanraakt tijdens het rijden. Dit komt ook omdat je zadel veel te ver naar voren ligt. Je pony heeft nu gewoon niet de ruimte die ze nodig heeft om goed te kunnen bewegen. Zet er gewoon een lief klein meisje op, de pony ziet er (imo) braaf uit, dus volgens mij kan dat best. En als dat meisje dat haar af en toe rijdt niet kan of mag, kan je je pony toch gewoon longeren? Lachen Er zijn genoeg leuke dingen die je met je pony kunt doen, zonder dat je erop zit.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 10:36

xXLiekeXx : ha ha jah inderdaad stomme hotmail.

WildChild: Longeren is bij haar niet echt een optie wand dat is niks anders dan steigere en omdraaien enz.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:37

Nou ik weet zeker als iemand op een groter paard had gezeten en kwam daar stukje met de voeten onderuit had niemand wat gezegt.. En hoe weet jij nou WildChild? dat die pony er last van heeft? heb je dat aan hen gevraagd? Nou ze heeft de hele tijd de oortjes naar voren en het ziet er echt niet uit alsof ze het erg vind.
Boktboktbokt. Altijd hetzelfde Knipoog

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 10:39

HorsesPower : Inderdaad knap dat er toch altijd mensen zijn die alles van een foto af kunnen zien.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:40

dat is ook typisch bokt,dat als je niet het commentaar geeft wat er verwacht word er ook gelijk gezeurd word,door voorstanders om het maar zo te zeggen

ik vind het een leuke pony,en fijn dat je een passende ruiter ervoor hebt

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 10:41

Snoevie: dankje

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:43

WildChild schreef:
Meid, je kan wel mooi in je beginpost zetten dat je zeker weet dat je je pony niet in de weg zit, maar waar baseer je dat op? Heb je het aan je pony gevraagd? Je legt je benen overdreven ver naar voren, waardoor je je pony haar knieen gewoon aanraakt tijdens het rijden. Dit komt ook omdat je zadel veel te ver naar voren ligt. Je pony heeft nu gewoon niet de ruimte die ze nodig heeft om goed te kunnen bewegen. Zet er gewoon een lief klein meisje op, de pony ziet er (imo) braaf uit, dus volgens mij kan dat best. En als dat meisje dat haar af en toe rijdt niet kan of mag, kan je je pony toch gewoon longeren? Lachen Er zijn genoeg leuke dingen die je met je pony kunt doen, zonder dat je erop zit.

Petto is echt een poeperd van uiterlijk, alleen, ze kan af en toe erg gemeen uit de hoek komen. Die dag heeft ze een stuk of 3 X gestijgerd aan de hand en tijdens het rijden gaat het vaak fout dat ze opeens die hoek niet meer indurft. Dat gaat ze achteruitlopen en als een gek bokken. Dat doet ze niet alleen bij Lotte maar ook bij kleindere kinderen, het ligt dus ook niet aan lotte d'r lengte. En voor de rest wordt petto door 2 kleinere meisjes gereden en zelf rijd ik er ook wel eens op. Ben ongeveer 5 cm kleiner als Lotte. En als je nu denkt dat petto wild is dan heb je het mis. De helft van de middag hebben ze gereden terwijl een hele inmens grote tractor in het weiland ernaast aan het hooien was, dat heb ik nog op de foto gezet, Petto liep daar gewoon mak voorbij.
Afbeelding

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 10:45

xXLiekeXx : ha ha jah heb flink wat bokke spronge meegemaakt met hr, wel grappig dat ze op de tractor bijna niet reageerde

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:47

Okay. Mijn reactie was ook niet zo aanvallend bedoelt als het misschien overkwam, maar ik vind gewoon dat het echt tijd wordt om een andere (verzorg)pony te zoeken. Als dit niet mogelijk is, zou ik gewoon verder gaan met andere leuke dingen die je met een pony kan doen, en de twee meisjes voortaan de pony laten rijden. Het is ook hartstikke leuk om deze twee les te geven, bijvoorbeeld. Als het longeren niet goed gaat, is het misschien goed om de oorzaak hiervan te vinden en proberen het eruit te trainen. Ieder paard kan het leren om gelongeerd te worden, en als het eenmaal goed gaat heb je toch een pony die goed in vorm is!

Edit: Ohja, Horsespower, dit heb ik niet aan de pony gevraagd, maar dat kan ik zien, ja inderdaad van een foto. Natuurlijk is het best mogelijk dat de pony niet helemaal loopt te waggelen of zelfs omvalt (haha xD) en dat het daardoor lijkt alsof je de pony niet hindert. Een pony kan immers niet zeggen; 'baas, je benen zitten een beetje in de weg'. Maar als je naar de foto's kijkt, zie je toch wel dat de benen van de ruiter echt tegen de voorbenen van de pony aankomen. En dat noem ik toch wel je pony niet de ruimte geven die hij nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door WildChild op 04-08-07 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:49

Ahh daar zie je je binnenhandje ook weer terugwerken op de foto. Bij pony's die het idee stelling nog niet zo goed snappen kun je beter je binnenhand naar binnen als naar achteren doen.
Maar die tic is moeilijk af te leren...