Baumgold de 24-jarige Kwpn'er @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikki_

Baumgold de 24-jarige Kwpn'er @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 17:25

Ik ben ongeveer een week bezig om Baumgold alles weer een beetje te "leren".
Eigenlijk is er 5 jaar geen dressuur meer mee gereden, maar alleen nog maar recreatief.
Dus er werd wel mee in de bak gereden, maar er werd niet echt geled op nageeflijkheid.
Nu ben ik echt keihard aan het trainen om haar weer nageeflijk te krijgen.
Vroeger ging dat ook niet echt super goed. Toen mocht ze met stang en trance gaan rijden en toen ging het wel wat beter, maar het is altijd moeilijk gebleven Ja

1. Eerst even goed losstappen Ja
Afbeelding
Shot with FinePix S5600 at 2007-08-03

2. Drafje, in het begin is het echt heel moeilijk om haar nageeflijk te rijden Ja
Afbeelding

3. heerlijk plaatje, alleen ik mag me hand iets meer naar voor doen, maar dat is een momentopname Ja
Afbeelding

4. Lovers
Afbeelding

5. mmmm, ik moet iets meer op mijn houding gaan letten Huilen van het lachen
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Lovers
Afbeelding

12. had vierkant gemogen Tong uitsteken
Afbeelding

13.de middendraf blijft gewoon moeilijk Ja ze geeft dan nog niet na
Afbeelding

14. lekker uitdraven
Afbeelding

15. Goed gedaan Bieke Tong uitsteken
Afbeelding

Eigen commentaar.. kapstokjes Huilen van het lachen
en me armen daar moet ik echt aan gaan werken Ja
Laatst bijgewerkt door _Nikki_ op 03-08-07 17:33, in het totaal 2 keer bewerkt

tutje_D

Re: Baumgold de 24-jarige Kwpn'er @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:27

ligt het aan mij of heb je je handen vrij ver uiteen staan "?
leuk paardje en rood staat hem/haar mooi

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:30

Heey, nik!
Ziet er echt goed uit hoor, knap van je Lachen

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:35

Ik vind het een leuk paardje, maar ben het met mijn voorganger eens je hebt op alle foto's je handen erg breed staan. Op de eerste foto's heb je je binnenhand gewoon op je bovenbeen staan.
Snap ik het trouwens goed dat je haar nog met stang en trens hebt gereden of was dat vroeger?
O ja, als ik zo naar de foto's kijk, zit je de hele tijd met je sporen in dr buik, maar dit kan natuurlijk ook een momentopname zijn.

Ik vind het iig een vooruitgang met de laatste foto, blijf lekker werken aan de ontspanning en activiteit dan volgt de nageefelijkheid vanzelf
Succes en veel plezier verder Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:41

Momentopname my ass Knipoog! Je trekt op álle foto's, niet eens op een paar niet, nee op alle foto's! Uitgezonderd de uitrijfoto dan.
Als dit jouw manier van 'leren nageeflijk lopen' is, heb jij daar hele foute ideëen over.
Ik ben er normaal echt niet zo fel op, maar het bit komt gewoon op alle foto's uit de mond, je rijd een paard nageeflijk vanuit je been, niet door keihard aan het bit te rukken tot ze van ellende maar naar beneden lopen Knipoog.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:42

Ezumii, iets minder heftig mag ook. Knipoog

Probeer je minder te focussen op de voorkant, handen mooi boven de schoft naast elkaar en niet op je bovenbenen.
Geef 't paard eerst ruimte om voorwaarts neerwaarts te gaan lopen, vanuit die ontspanning kun je haar wat meer oppakken.
Ik vind 't een erg leuk paard, heel veel succes ermee!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:42

Leuk paardje!
Wel moet je aan je handen werken, op elke foto heb je je binnenhand opzij en je trekt eraan, kijk maar naar het bit dat er een heel stuk uit komt!
Het paard kan niet nageven als je constant aan de binnenteugel trekt en doet.

Verder heb je hem op sommige foto's wel goed van achter lopen! Komt vast goed Ja

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:45

Goed, ik dacht echt dat ik het nog netjes geformuleerd had Clown.
Het is echt een leuk paard, ze zal best niet makkelijk zijn, kan ook niet als er zo lang niks mee gebeurd is. Maar een véél betere oplossing dan te gaan trekken is dan om te beginnen met haar actief op het been te maken. Dus overgangen tot ze bij het minste of geringste al voor je been vertrekt. Wat ik ook veel doe is voltes openen-sluiten-openen enzovoorts, en dan stelling vragen. Maar op je béén stelling vragen, NIET met je handen.

Hoop dan dat je daar wat aan hebt Lachen

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:48

ik ben het toch wel een beetje met ezumii eens, ik zal dan wel niet zo vel reageren maar lijkt wel of je je handen op een plek houd en dan met kracht opslot zet, en dan kijken of hij dan maar rond gaat lopen, of heb ik het verkeerd kan ook dat ik het zo ze maar moment opnamen is?
groetjes . nog veel plezier en lekker blijven trainen ben benieuwd naar de volgende @ work

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:48

Euhmmm, waar gaan die handen heen??? Inderdaad, op elke foto breed en bijna op je bovenbeen... Heb je haar zelf met stang en trens gereden ooit? Hoop wel dat je hand toen wat netter was Bloos

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:51

Ik vind dat je heel streng met je binnenhand bent, en je mag je handen wat dichter bij elkaar houden. Voor de rest ziet het er goed uit.

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 17:56

ik heb haar nooit met stang en trens gereden, maar de vorige eigenaar.. Ze is gewoon ontzettend moeilijk en zelfs een paar Z ruiters roepen het dat je haar gewoon niet goed naar beneden kunt rijden.. En over dat voorwaarts neerwaarts dat gebeurt aan het begin. En mijn houding Huilen van het lachen
als ze zo vast zit ga je dat echt waar van zelf doen Tong uitsteken

Ik ga echt keihard aan mijn houding werken, maar het gaat denk ik niet zo snel lukken.. Als ze gewoon los loopt zit ik gewoon beter, maar omdat het zo moeilijk is om haar naar beneden te krijgen ga ik gewoon fout zitten Ja

En echtwaar geloof me Baum is gewoon heel moeilijk..
Toen me ouders haar kochten werd ook duidelijk (door laurens van lieren Tong uitsteken Tong uitsteken ) verteld dat ze gewoon met heel veel tijd en moeite naar beneden komt.. en dan nog vast zit Tong uitsteken

maar ik ga eraan werken Ja
Laatst bijgewerkt door _Nikki_ op 03-08-07 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:58

Probeer je teugels een stuk korter te pakken, zodat je ze niet vastzet op je handen. Je handen moeten ongeveer boven de schoft/begin zadel staan en vanaf daar houd je verbinding met de mond. Zorg dat je paard goed voor het been is ingereden en dus netjes reageert als jij drijft. Lachen
Als dat voor elkaar is, kan je haar drijven en alles wat ze te hard gaat, vang jij op door een beetje ophoudingen te geven en te spelen met je handen. Maar zet ze niet vast!

Het paardje ziet er idd niet uit alsof ze heel makkelijk nageeflijk loopt, maar dit is zeker niet de juiste manier!
Vraag desnoods aan iemand die meer ervaring heeft dan jij, om je te helpen!

Succes verder, jullie zijn een leuke combi. Lachen

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:01

iemand met ervaring daar word ik ook door geholpen en ik moet net zolang druk geven tot zij ontspannen komt en dan mag ik ook ontspannen Ja

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:02

Kun je zo te zien lang wachten.
Hoe kan een paard nou ontspannen als jij constant druk geeft?

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:21

ik word ontspannen als het paard ook ontspant.. dus aan de teugel komt. Zo leer ik haar dat mijn hand rustig is als zij nageeflijk en ontspannen loopt. Als ze nageeflijk loopt zonder dat ze ontspannen is blijf ik stelling vragen (vandaar de wijde handen Ja ) en als ze helemaal ontspant en nageeft dan word ik ook ontspannen Ja

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:31

Als jij blijft trekken tot je paard los laat ontwijkt ze je hand juist. Zoekt ze een weg om de druk in dr mond kwijt te raken- minder te maken. Kropt ze zich op. Weg van de hand. Dus neemt ze het bit niet aan. is ze niet aan de teugel. Maar ontwijkt ze die juist.

Het is de bedoeling dat het paard jouw hand gaat opzoeken door het bit aan te nemen. Ontspannen, voorwaarts, over de rug aan de teugel gaat lopen.

Houd de handen voor je zadel. Niet op je eigen benen. Ik denk juist dat wanneer jij ontspant je paard ook gaat ontspannen.
Plaats je eens in het paard. Als jij getrek in je mond voelt pak je het bit ook vast om te zorgen dat je mondhoeken niet achter je oren getrokken worden. Je durft pas los te laten als die druk van het bit af is. Of je zoekt een andere mogelijkheid. Als het paard zn hoofd naar zn borst toe brengt is het bit dichterbij de ruiterhand. Dus meer teugelruimte, dus minder druk erop. Het gevolg is alleen wel een verkeerde houding. Vaak erg gespannen ook in de rug.

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:35

mijn paard ontspant niet hoor als ik ontspan Het gaat op het moment super en ze ontspant heel goed als ik ook ontspan als zij zegmaar ontspant.. het is misschien niet op de foto's te zien en geloof me ze loopt heel goed Ja
Ik vind het heel leuk dat jullie tips geven en ik ga ze ook echt uitproberen, maar zoals het nu gaat gaat het super Haha!
en we komen er echt wel.. ik geniet van haar en zij geniet van mij Ja
ik hoop natuurlijk dat ik nog lang op haar kan rijden, want ze is al een oudje Tong uitsteken
de foto's zijn waarschijnlijk niet op het goede moment genomen, maar wat wil je dan dat alles perfect gaat?

BG loopt gewoon op het moment super en dat gevoel neemt niemand van me af Lachen
Laatst bijgewerkt door _Nikki_ op 03-08-07 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:36

Marije jij verwoord het fantastisch, ik wilde er niet aan beginnen OK dan!

En dat kunnen we zien, dat het super gaat.. Ben ik benieuwd wanneer je paard 'goed' loopt..
Goed, nog even een stukje erbij omdat ik het echt allemaal niet zo cru bedoel. Maar ik vraag me af of je paard zo geniet van jou onder het zadel, als je alleen maar druk aan het geven bent en daarbij met je sporen in haar buik prikt. Denk je eens in, of jij kunt ontspannen als iemand constante druk ergens bij jou geeft? Nee dat kun jij ook niet, dus je paard ook niet. Je paard zal dan best naar beneden gaan lopen, maar dan heeft ze binnen een maand rugklachten en gaat het weer bergafwaarts met het 'aan de teugel lopen'. We bedoelen het allemaal goed, er komen goed gemotiveerde reacties voorbij. En je neemt niks aan, 'want je paard doet het toch niet'.
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 03-08-07 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:37

Ze loopt al gewoon super.. En we zijn nog maar een week bezig, dus over een paar maanden zal ze wel makkelijker nageeflijk komen, want moet je nagaan dat ze een week geleden nog met haar hoofd omhoog als een ijslander liep en nu al gewoon naar beneden komt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:53

_Nikki_ schreef:
Ze loopt al gewoon super.. En we zijn nog maar een week bezig, dus over een paar maanden zal ze wel makkelijker nageeflijk komen, want moet je nagaan dat ze een week geleden nog met haar hoofd omhoog als een ijslander liep en nu al gewoon naar beneden komt!

??? Wat heeft een ijslander met het hoofd omhoog te maken???

En, je zegd dat het momentopnames zijn, maar dan zijn wel alle foto's op een enorm slecht moment genomen, als je vind dat ze super loopt Clown

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:56

Voor een paardje dat 24 is, ziet ze er super uit!!!

En verder hoef ik niet veel te zeggen, dat doet de rest al.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:00

_Nikki_ schreef:

Paardrijden heeft niet als ultieme doel dat je paard met zn hoofd naar beneden loopt, want dan kun je er gewoon een slof strak omgooien en klaar is kees. Ik heb zelf ook een paardje wat moeilijk nageeft, maar je moet hier niet zo de nadruk opleggen, het gaat erom dat een paard soepel en ontspannen loopt, lekker over de rug. Ik vind dat je een paard niet naar beneden moet dwingen, maar je moet een paard naar nageefelijkheid uitnodigen, door correct en actief te rijden en je paard goed los te rijden. Het draait niet om het hoofd, maar om de motor die van achter zit Knipoog dan volgt de nageeflijkheid vanzelf

Ik vind het fijn dat je met een supergevoel van je paardje afstapt, maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering. Wees eens eerlijk tegenover jezelf en je paardje, kijk eens naar wat topics van andere ruiters en kijk dan nog eens kritisch naar je eigen foto's.
Ik wens je verder nog veel plezier met deze mooie dame

edit: vooral als je een paardje hebt dat vast zit, moet je zelf niet je hand gaan vast zetten dan maak je het alleen maar erger. Zorg ervoor dat je je paard goed losrijdt, veel wendingen, slangenvoltes en overgangen.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:03

Ten eerste vind ik het een leuk paard wat er zeker nog goed uitziet voor zijn leeftijd. Maar ik schrok echt van je handen. Je kunt beter de teugels een stuk korter nemen en je hand meer naar voren plaatsen. Zo zet je ze namelijk vast en kun je niet meeveren.
Als ik jou was zou ik minder op de voorkant gaan letten en lekker je hand naar voren plaatsen en daar achteraan drijven (wel contact houden maar niet trekken!). Dan zul je zien dat ze vanzelf je hand "in gaat zakken" en het bit aanneemt. Ik denk dat als je zo blijft rijden dat je op verzet gaat stuiten...dit lijkt me namelijk niet fijn ontspannen rijden.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:06

leuk paardje, ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd.
JE moet je teugels een stuk korter gaan pakken. Je handen zijn nu op het zadel. let verder op een strenge binnenhand Lachen..
succes!