BWP Bastet ( Liberty M x D-Day) dressuur in maple red

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

BWP Bastet ( Liberty M x D-Day) dressuur in maple red

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 22:41

Hallo,

Gisteren had ik weer privéles, die overigens zeer goed ging. En vandaag kwam Eva ( astragirlie ) enkele foto's van Bastet maken.
Ik hoopte dat het evengoed zou gaan als gisteren, maar dat was verkeerd gedacht.
Ikzelf was totaal niet goed geconcentreerd, en ik voelde ergens ook een zekere "stress" omdat er foto's werden gemaakt. Die 2 zaken hadden geen positieve invloed op mijn paardenbeestje.

Toch vind ik de foto's geslaagd genoeg om jullie te tonen.
Eva, bedankt, het was tof Lachen

Bastet is een 6jarige merrie.

Genoeg gepraat, hier zijn ze:

Afbeelding
1.
Ontspannen inrijden

Afbeelding
2.
Ik mag niet vergeten te drijven wanneer ik haar voorwaarts neerwaarts vraag, dat is duidelijk zichtbaar op deze foto.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZNQTBTNG.jpg
3.
Perfecte voorbeeld van een ideale houding Vork [ niet dus! Nagelbijten / Gniffelen ]

Afbeelding
4.
Haar iets meer oppakken. Ze moet actiever, ronder vanvoor...

Afbeelding
5.
Piep, wie zit er daar?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PG8BXAG4.jpg
6.
Eventjes kijken of de stelling nog lekker gaat Lachen

Afbeelding
7.
Wat een knapperd is het toch Lachen

Afbeelding
8.
Beetje spanning...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KCWIZP7L.jpg
9.
crea

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8AX7QF6F.jpg
10

Afbeelding
11

Afbeelding
12

Afbeelding
13
Binnenhand die nageeft... heeft ze veel nodig Lachen Als ik te lang vasthoud, begint ze ook vast te houden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTU7CC6Y.jpg
14

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXTE3UVV.jpg
15.
Hier besteed ik te weinig aandacht aan de soepelheid in de kaak, en is ze niet rond genoeg.

Afbeelding
16.
Eerst eventjes lekker laten vliegen.
Het lijkt alsof ik het bit door haar mond scheur, maar dat is het kwijl, je kan het onderscheid tussen het bitje en het kwijl niet zien Lachen

Afbeelding
17
Woehoe, galop Lachen

Afbeelding
18.
Dit vind ik een fijne foto, als ik mezelf even wegdenk. Qua ontspanning valt ie wel nog mee denk ik Lachen

Afbeelding
19.
Nageven op binnenteugel, iets terugvragen op buitenteugel.

Afbeelding
20.
uitstappen

Afbeelding
21.
Goed belonen, mijn flinke meid. Ach gut
Zij deed immers haar best, het lag volkomen aan mij dat het niet goed ging..

Over mijn houding mag je lekker kritiek spuien, ik weet het allemaal onderhand wel, maar het is jullie goed recht Lachen
Bedankt voor het kijken!

tumtummie

Re: BWP Bastet ( Liberty M x D-Day) dressuur in maple red

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:45

Wat een pracht paardje.Ziet er erg netjes uit let alleen een klein beetje op dat je rechtop zit voor de rest vind ik jou houding ook heel erg meevallen hoor.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:51

Dag Mieke Doei!

Dat rode dekjes staat haar super Ja. Ik vind het er netjes uit zien Ja, ziet er idd ontspannen uit. Haar maantjes zijn leuk Haha! ze zijn springerig Vork.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:06

Die wordt echt elke keer dat ik foto's zie mooier en mooier!! Ze komt veel mooier in de bespiering, top! OK dan!
Ze ziet er al erg ontspannen uit, super! Jullie zijn erg goed bezig, en ik vind het knap dat er telkens weer vooruitgang te zien is!
Ik maak ook altijd veel fouten als er een camera in de buurt is, dan wil ik alles 'te' goed doen en verknal ik het.
Maar super dat je les zo goed ging!
Het dekje staat inderdaad ook super. Komt helemaal goed met jullie, en ik vind haar ook echt prachtig, wat een uitdagend kopje zit er op!! Haha!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:11

Jah mieke! We kennen dat, als de camera er is, luktie niet, als ie er niet is, lopen ze de sterren van de hemel.. Tjach!

Maar meid wat gaan jullie vooruit! Foto vier heeft voor mij een super fijn beeld! Ga zo door ik weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie! Het dekje is ook heel mooi op haar (ik val in herhaling Schijnheilig )

Ze is super knap hé! (een rond buikje, maar dat mag wel in de zomerweides Knipoog ) 't is echt mijn type paardje!

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:37

Ondanks dat het voor je gevoel misschien niet fijn ging, zien de foto's er erg leuk uit hoor! Heel leuk paardje heb je zeg!
Je zit er ook erg netjes op, misschien soms iets meer rechtop maar dat komt ook vast wel goed.
Heel veel plezier met haar nog!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 07:43

Ja, ik vond het ook heel leuk hoor! Ik hou er van om 'artistiekere foto's erbij te maken, maar daar moet ik dus nog op oefenen, hum hum. Bloos

Ik vond ook dat Bastet wel haar best deed, na zo'n zware priveles gisteren. Dan loopt het altijd wat minder soepel. Knipoog De ontspanning komt er echt meer en meer in. Haar maantjes vind ik ook wel leuk, zo fluffy, hehe

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:04

ik vind het leuke paardje:o alleen je hebt egt een verotte houding:o ik had vroeger ook geen goede houding en toen mij dat 100 werd verteld ging ik ehct mijn best doen,en nu heb ik telkens 7ens en 8en op mij protocol:o dus er valt wel veel aan te doen..

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:10

Jeetje dat mag wel wat subtieler hoor! (De reactie hierboven!)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:13

iloonaa__ schreef:
ik vind het leuke paardje:o alleen je hebt egt een verotte houding:o ik had vroeger ook geen goede houding en toen mij dat 100 werd verteld ging ik ehct mijn best doen,en nu heb ik telkens 7ens en 8en op mij protocol:o dus er valt wel veel aan te doen..

Ja idd, een beetje subtieler en vriendelijker kan geen kwaad Sigaar

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 09:12

Iedereen bedank voor de lieve reacties!

@iloonaa_: ja ik weet het, al had je wel een ander woord kunnen gebruiken Knipoog
@astragirlie: er zitten best artistieke foto's bij hé Lachen ik ben er alvast tevreden mee !
@tine_: dankjewel hoor! Lachen
@shanna: dankjewel meid, liefff! X
@céline: goh dankje Lachen Lief berichtje van je!
@helene: jij ook bedankt, ja haar maantjes Nagelbijten / Gniffelen kmoet ze nog eens doen want ze zijn weer ongelijk... Haha!
@tumtummie: ook jij bent heel erg bedankt! Lachen

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:25

Ah.. Weer een topic over Bastet. Zoals ik al vaker zei, ze heeft een leuke uitstraling. Ik vind haar echt de oogopslag hebben die je vaker ziet bij Duits gefokte paarden (dat is ze toch?), ze straalt rust en evenwichtigheid uit.
Tja, je houding kunnen we met zijn allen over doorzagen, je weet het zelf ook. Maar een vraagje: heb je misschien last van een vastzittende rug/schouders, en lukt het daarom niet? Of is het gewoon een mankement wat je er erg moeilijk uitkrijgt? Ondanks dat je zegt dat het niet goed ging, vind ik dat Bastet toch een ontwikkeling naar een zekere ontspanning doormaakt in de foto's. Ze loopt soms meer dan aardig. Het beeld zou echt compleet zijn, als je mooi zat. Veel oefenen, komt goed! Knipoog

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:43

Mooi paard hoor! Ja
Probeer zelf meer echtop te zitten, schouders naar achter, dan is het plaatje compleet!
Doordat je graag wilt dat je paard voorwaarts,neerwaarts loopt, ga je automatisch naar voren zitten, denk daar aan Knipoog
Maar veel oefenen, je hebt een super paard onder je kont zitten hoor! Haha!

silverlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:20

Leuke foto's, Mieke! Na een zware privéles kan alles wel eens wat minder gaan, wij mensen hebben ook slechte dagen Knipoog Blijven werken aan je houding, maar ik vond je wat kort zit met je benen. Misschien kan je eens proberen om een gaatje langer te zitten.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 11:34

@swiffer: ah mijn trouwe fan! OK dan! Ja, ze is helemaal duits gefokt. Hollsteiners, hanoverranen, ...
Doordat ik al lang een verkeerde houding heb zit ik wat geblokkeerd in mijn rug en schouderbladen.
Ik moet er dus echt wel iets aan veranderen, maar langdurig correct zitten doet wel veel pijn, ik ga toch echter eens moeten doorbijten anders zal het alleen maar erger worden. Bedankt voor je lieve reactie!

@melanie: bedankt, ik ga er op letten

@debbie: dat ga ik eens proberen, thx voor de tip.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:39

Ziet er netjes uit meid..
lekker rechtop blijven zitten Lachen
LKeuk paardje heb je hoor!

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:38

laverite schreef:
@swiffer: ah mijn trouwe fan! OK dan! Ja, ze is helemaal duits gefokt. Hollsteiners, hanoverranen, ...
Doordat ik al lang een verkeerde houding heb zit ik wat geblokkeerd in mijn rug en schouderbladen.
Ik moet er dus echt wel iets aan veranderen, maar langdurig correct zitten doet wel veel pijn, ik ga toch echter eens moeten doorbijten anders zal het alleen maar erger worden. Bedankt voor je lieve reactie!

Haha! Mij mag je inmiddels wel tot jullie fanclub rekenen, ja! Clown Ik weet niet, maar ik heb gewoon een goed gevoel bij jullie, ondanks dat het nog niet helemaal perfect gaat. Jullie zijn gewoon een combinatie die nog moeten groeien, maar de potentie is er. Je ziet gewoon dat het paardje voor jou wil werken, en dat is heel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:06

Leuke foto s hoor! ls ik jou zo hor over je houding is het net f ik mezelf hoor praten. Wat ook wel wil helpen is vor je gevoel achterover te gaan hangen. Voor je gevoel zit je dan veels te ver achterover maar dan zit je ig op je kont (in het echt zit je dan gewoon recht hoor.

Maa vind de foto s een fijn beeld geven, niet gedwongen gewoon lekker ontspannen en relaxt!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:15

Na een zware les, is het helemaal niet raar dat het paard iets minder loopt. Vergeet niet dat een paard ook spierpijn kan hebben. Als ik spierpijn heb loop ik eerst ook niet zo soepel.

Ik vind je houding wel meevallen. Je bent er mee bezig, maar omdat je graag wilt dat je paardje goed loopt voor de foto vergeet je de rest. Tenminste is bij mij vaak het geval.

Dat je wat verlicht gaat zitten in de galop is helemaal niet erg. Op die manier kan je paard lekker over de rug galopperen en zit jij haar niet in de weg. Op de draffoto's zit je inderdaad wat voorover. (is een heel bekend probleem bij velen) Wat mij daarbij helpt is dat ik eraan denk dat ik mijn paard op die manier tegenwerk. Zodra jij rechtop zit kan je paard makkelijker voor weg en draaft dus vaak al fijner. Tis een heel klein ding, maar kan wel het verschil maken. Dat is iets wat ik mijzelf in mijn kop heb geprint. Rechtop zitten is paard ontlasten en voorover zitten is in de weg zitten. Ik kan het op die manier redelijk goed onthouden en toepassen....

Veel succes samen, jullie zijn een leuk stel.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:51

@egnie: zo, aan deze reactie heb ik echt wat! Goeie tips die ik zeker ga proberen! Bedankt hoor! Lachen
@blingh: fijn dat je even komt kijken! Lachen Merci voor de tips en je berichtje.
@swiffer: dankje, ja ze heeft een gouden, eerlijk karakter! Ik kan me geen beter paard wensen.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 19:57

egnie: het zou wel kunnen dat ze wel spierpijn had Lachen maar het lag voornamelijk aan mij

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:04

swiffer schreef:
Ah.. Weer een topic over Bastet. Zoals ik al vaker zei, ze heeft een leuke uitstraling. Ik vind haar echt de oogopslag hebben die je vaker ziet bij Duits gefokte paarden (dat is ze toch?), ze straalt rust en evenwichtigheid uit.

Ja ik vind ook dat ze die dingen uitstraalt!

ziet er niet slecht uit Haha!.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 20:29

dankjewel clinnn

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 16:48

Gisteren id warmte gereden, ze ging best goed Lachen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:00