Mooi paardje idd 
Je wilde eigenlijk geen commentaar over het op de voorhand/ te diep lopen, maar ik heb zelf precies hetzelfde probleem gehad dus wil je proberen wat tips te geven.
Het lijkt alsof jij er erg mee bezig bent om hem aan de teugel te rijden en rond te houden. Probeer eens om wat meer overgangen te rijden, waarbij je er de nadruk op legt om je paard ontspannen te houden en voornamelijk met je zit te sturen en stoppen. Gebruik je handen zo min mogelijk. Zorg voor een stabiele, rustige aanleuning zodat je paardje leert jouw hand te vertrouwen en op te zoeken (misschien doet ie dat al, dat is niet zo heel goed te zien op foto's vind ik).
Als dat goed gaat heb je iemand nodig die even meekijkt, of anders een spiegel. Probeer het beeld te bereiken zoals op foto 6, 8 en 15, in het begin is het moeilijk om vanuit het zadel goed in te schatten wanneer ie zo loopt, maar dat heb je snel door als iemand ff zegt welke momenten goed zijn. Probeer er daarbij op te letten dat je moet voelen wanneer ie goed loopt, niet moet zien. Hou je kin omhoog en probeer niet voorover te zitten, daarmee belast je de voorhand nog extra.
Als je paardje te diep zakt, zoals op de meeste foto's het geval is dan geef je een klein beetje been bij. Niet zoveel dat ie echt naar voren schiet, maar gewoon een heel klein beetje en op dat moment hou je je hand open. Dus als ie versnelt, niet opvangen vanuit je hand maar vanuit je zit.
Als je hem elke keer op deze manier corrigeert zal ie snel door hebben wat je bedoelt.
Zeker in het begin moet je hier niet te lang op oefenen. Als ie eventjes goed gelopen heeft belonen en stoppen met rijden, of lekker met een lang teugeltje rijden ofzo. Je paard is niet gewend om zijn achterhand echt te gebruiken, dus die spieren zijn niet ontwikkeld. Als je dit te lang vraagt krijg je alleen maar verzet en dan ben je die ontspanning mss kwijt. Dat zou jammer zijn.
Verder hou je op sommige foto's (1, 2, 5, 11 en 12) je handen erg laag. Dat staat niet zo heel netjes en veel mensen hebben de neiging om hun hand dan vast te zetten. Ook kan het je paardje helpen om je hand net iets hoger te houden.
sow, en nu ga ik zelf ook weer oefenen om met het op de voorhand probleem. Als ik een fotograaf vind zal ik binnenkort ook eens foto's plaatsen