[HAW] IJslandse merrie @ longeerwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

[HAW] IJslandse merrie @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 20:45

Vandaag was het zo mooi weer, had maar weer eens de longeerlijn uit de kast gehaald om Skessa lekker te longeren. Ik longeer haar zo'n 2x per week intensief. Vandaag had ze heel last van dazen (rotbeesten Boos!), waardoor ze opstandig was en met haar hoofd ging schudden, daarna gauw de vliegendeken opgedaan.

Voordat de bijzet vastgemaakt werd, heb ik haar nog gelongeerd zonder bijzet. Hier zijn geen foto's van, omdat mijn moeder toen nog niet gearriveerd was met camera Lachen

Genoeg gekletst, hier de foto's Lachen

1.
Afbeelding
alles even vastmaken, klaar om te beginnen!

2.
Afbeelding
beetje bewogen, maar wel mooi moment

3.
Afbeelding
let niet op mij Clown

4.
Afbeelding
kwijl, kwijl, wat een manen Kwijl

5.
Afbeelding
nog een keer

6.
Afbeelding
galopfoto Lachen

7.
Afbeelding
draffoto Lachen

8.
Afbeelding
daag! Tot de volgende keer! Doei!

Aradis

Re: [HAW] IJslandse merrie @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:47

mooi paard heb je hoor Lachen
Ze loopt leuk
Alleen heb ik het idee dat de bijzet niet echt nut heeft Knipoog maar kan aan mij liggen hoor.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 20:49

hoe bedoel je dat de bijzet niet echt nut heeft?

Ben een tijd gestopt met het longeren met bijzet, en bouw het nu weer rustig op. Vandaar dat ze nu wat los hangen, met de tijd gaan ze steeds een gaatje strakker. Dit bouw ik rustig op, wil haar niet in de krul trekken en ze moet ook weer wennen aan de bijzet Knipoog

xxGáskixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:51

leuke foto's
je hebt echt een hele leuke merrie!
met idd flink wat manen Knipoog gaaf is dat he!
die van mij heeft ook zo'n bos..

groetjes pamela

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:51

indd omdat ik dr niet echt nageeflijk vind lopen Knipoog Zo zou ze volgens mij ook gwn (kunnen) lopen zonder bijzet.
Ik snap wel dat ze veel last van dazen heeft Knipoog Mn verzorgpaard is nu ook veel vervelender. Het was ook echt niet aanvallend bedoeld, vroeg het me gewoon af Knipoog

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:54

Ik heb ook zo de indruk dat de bijzet zo niet veel nut heeft. Ze loopt steeds met haar neusje toch te veel naar voor. Op de foto's die je plaatste heb ik niet de indruk dat ze zo loopt omdat de dazen haar irriteerden, maar omdat de bijzet net iets te lang is vastgemaakt. (waarmee ik dus niet wil zeggen dat ze geen last van de dazen had he, want met zo'n mooi weer ben ik er zeker van dat dat wel zo is!)
Ik zou de bijzet wat strakker doen, zodat ze echt over haar rug gaat lopen, want dat is nu niet het geval.
Misschien ook een idee om de bijzet lager vast te maken aan de longeersingel, dat is makkelijker voor haar, want als je op deze manier de bijzet korter zou zetten, moet ze én nageeflijk lopen én opgericht lopen, en dat is moeilijk.

Verder wel echt een mooie beestje, met een mooie dikke bos manen!
Laatst bijgewerkt door tess_84 op 01-08-07 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:55

leuke pony hoor !
maar begin je al meteen met bijzet ?

ik doe de bijzetteugels er altijd later op als de pony al los in zijn lichaam is

xxGáskixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:56

ze had hem al gelongeerd.. schrijft ze

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:57

Citaat:
Voordat de bijzet vastgemaakt werd, heb ik haar nog gelongeerd zonder bijzet. Hier zijn geen foto's van, omdat mijn moeder toen nog niet gearriveerd was met camera

goed lezen he Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 20:57

@ loves_sjakie

als je beter leest staat er dit:

Voordat de bijzet vastgemaakt werd, heb ik haar nog gelongeerd zonder bijzet. Hier zijn geen foto's van, omdat mijn moeder toen nog niet gearriveerd was met camera

@tess_84

zoals je al kon lezen ben ik het longeren met bijzet weer rustig aan het opbouwen, doe hem niet gelijk loeistrak. Dit was de eerste keer dat ze weer met bijzet liep na 2 maanden niet met bijzet gelongeerd te hebben. Vandaar dat ze los hangen. Met de tijd doe ik ze strakker Knipoog Maar bedankt voor je tip.

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:02

Oeps.. Sorry Pling ik lette alleen op de foto´s !

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:03

geeft niets Knipoog

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:03

Als je nog aan het opbouwen bent, zou ik sowieso de bijzet aan het laagste ringetje vastmaken (of zelfs nog lager, aan de singelstoten zelf), maar toch minstens een gaatje korter. Zo hebben de bijzets gewoon echt geen nut, dan kan je ze er beter aflaten denk ik...

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:03

Ziet er leuk uit! Je hebt wel gelijk dat je na 2 maanden even rustig aan begint Lachen!
Mooi plekje daar ook Knipoog!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:06

Ik begin lekker rustig Knipoog Was ook erg warm vandaag en ze hoefde niet gelijk all the way te lopen en super aan de teugel of iets.

Wat lager doen is op zich wel een optie...over 2 dagen ga ik weer longeren en dan gaan de bijzetteugels een gaatje korter. Gewoon rustig aan weer opbouwen. Ze moest namelijk weer eventjes wennen Knipoog

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:07

Leuke IJslander, misschien kan ik je aanraden om eens met pessoa te longeren. Ik deed het eerst ook altijd zo maar werkte totaal niet bij mijn IJslander en ik ben ook zoals jou begonnen, rustig!
Pessoa is echt ideaal, een stuk makkelijk dan dubbele longe en je merkt resultaat. Er is vast iemand in de omgeving die je daarmee kan helpen, het is maar een tip he. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:08

Wat een lekker ding! met een hele flinke bos manen, om trots op te zijn!

Ik vind jou manier van opbouwen heel fijn om te zien/lezen. gelukkig niet dat van, "geen gelul, in de krul". Ik zou ze alleen wel iets strakker doen, dat er heel iets druk op het bit komt te staan.

Verder heel veel succes, en ik wacht op de volgende foto's waar ze al meer over haar rug moet lopen!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:08

@ IceEva, bedankt voor de tip, had er ook al eens aan gedacht, alleen vind ik pessoa's zo ontzettend duur Nagelbijten / Gniffelen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:10

_Skess_ schreef:
@ IceEva, bedankt voor de tip, had er ook al eens aan gedacht, alleen vind ik pessoa's zo ontzettend duur Nagelbijten / Gniffelen

Ja dat is wel.. Misschien kan je er eentje 2de hands zien te vinden? Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:11

Phoenix6 schreef:

Ik vind jou manier van opbouwen heel fijn om te zien/lezen. gelukkig niet dat van, "geen gelul, in de krul". Ik zou ze alleen wel iets strakker doen, dat er heel iets druk op het bit komt te staan.

Verder heel veel succes, en ik wacht op de volgende foto's waar ze al meer over haar rug moet lopen!

Bedankt voor je bericht! Lachen Precies, geen gelul, in de krul wil ik absoluut niet...Ze wilde in het begin niet eens fatsoenlijk draven aan de longe, dus vind dat ik al een heel eind met dr ben gekomen! Lachen

Bijzetteugels gaan inderdaad steeds wat strakker, zodat ze meer over haar rug gaat lopen. Wil niet gelijk te hard van stapel lopen. Ze is 20 namelijk, nog wel heel soepel, maar ik bouw het rustiger aan dan met een wat jonger paard Knipoog

@IceEva, zal eens zoeken! Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:15

Allereerst...mooie stekkie hoor!!!
Heb je goed voor elkaar.
OK dan!

Ten tweede...ja, waarom dazen ooit in de natuur zijn gekomen?
Vraag me echt af waar die dingen thuishoren op de foodchain, behalve dan dat ze ons en onze paardjes opvreten.
Rolleyes

Ten derde...
En zo doet iedereen lekker wat hij of zij het beste vind voor zijn paardje.
Lekker rustig opbouwen, niks mis mee...
Jij weet wat werkt voor haar omdat je haar al eens eerder vanuit een spekvette conditie van niks tot op wedstrijd conditie hebt getraind.
Lekker doorgaan...

Als je haar direct in de krul had gezet , was iedereen daarover gevallen.
Tegenwoordig voelt men zich op Bokt gauw geroepen "tips " te geven, die eigenlijk slecht verpakte
"Ik vind dat wat jij doet niet goed is en ik weet het veel beter " -zinnetjes
zijn.
Nuttige tips daargelaten, maar die herken je direct aan de toonzetting van het bericht.

Fijn dat je het zo mooi voor elkaar hebt.
Ik kom gauw eens kijken..

ps:
Je halsdeken gaat morgen de deur uit, kon geen passende enveloppe vinden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:18

@ Jacimatho

Mooi stekkie he! Ze staat ook echt zo super tevreden in het land, echt geweldig! Haha!

Die dazen zijn echt strontvervelend zeg Boos! Mogen van mij allemaal uitgeroeid worden!

kijk kijk, jij weet nu wat ik bedoel Knipoog Samen hebben we haar door haar "spek"periode geholpen op deze manier Lachen Ging super, jij weet ook nog wel hoe moeilijk ze het aan de longe vond met bijzetteugels. Op deze manier hebben we het gedaan samen, wat erg goed heeft geholpen voor haar! Ze is ontzettend afgevallen! Als ik nu foto's bekijk van vorig jaar herfst, wat een olifant Clown

Kom haar gauw eens opzoeken, vinden we erg gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:20

_Skess_ schreef:
Phoenix6 schreef:

Bedankt voor je bericht! Lachen Precies, geen gelul, in de krul wil ik absoluut niet...Ze wilde in het begin niet eens fatsoenlijk draven aan de longe, dus vind dat ik al een heel eind met dr ben gekomen! Lachen

Bijzetteugels gaan inderdaad steeds wat strakker, zodat ze meer over haar rug gaat lopen. Wil niet gelijk te hard van stapel lopen. Ze is 20 namelijk, nog wel heel soepel, maar ik bouw het rustiger aan dan met een wat jonger paard ;)

@IceEva, zal eens zoeken! Lachen

20! dat had ik haar niet gegeven! Vind haar er toch wel jonger uitzien!
dat je het rustig opbouwt, daar ben ik helemaal mee eens! Maar iets druk op het bitje mag wel Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:22

Goed ziet ze eruit he Knipoog Ben ook echt heel trots op haar. Hoe ze beweegt en doet. Zie je er echt niet vanaf nee Knipoog

alhoewel ze wel onder haar voorpluk een mooie witte ouderdomsvlek heeft zitten Clown, maar die is goed gecamoufleerd door die dikke bos manen haha!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:50

@ jacimatho: Wat jij nu typt kan heel banketstaaf overkomen voor degene die haar tips proberen te geven! Bokt is namelijk een forum een daar mag je mening gegeven worden. En de mensen die zeggen dat ze "misschien een betere manier weten, of hoe het ook kan als ze het echt niet meer lukt" die proberen haar daar alleen maar mee te helpen!

Nu weer ontopic!
Wat een mooi ding zeg Haha! En die manen ook Kwijl