'Gewonnen' shet Switch 1e x voor de Kar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

'Gewonnen' shet Switch 1e x voor de Kar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:12

Jaja Haha! ikke ben dus supertrots. Na wekenlang werk en voorbereiding, was vandaag de dag eindelijk daar. Ik had besloten: de knoop moet doorgehakt worden Knipoog
Eline (kas_flower @ bokt) was vandaag mijn 'groom', ik heb verschillende pony's voor de kar beleerd, maar dat doe je toch altijd met zijn 2en.

Hierbij dan ook mijn dank aan Eline, voor alle geduld en de nodige hulp.

Eerst nog maar eens aan de dubbele longe gewerkt, ook Eline Switch even laten 'voelen'. Hij valt nog steeds ontzettend over zijn buitenschouder weg, vooral op de rechterhand, da's nog wel erg jammer, maargoed, daar gaan we nog aan werken.

Toen werd er voor het eerst het borsttuig omgedaan, en terwijl Eline voorzichtig steeds meer druk op de strengen gaf, moedigde ik Switch aan om vooral actief door te stappen, ondanks die 'druk' op zijn borst. Dat ging verder prima. Steeds meer druk, uiteindelijk vólle druk erachter, en ook wegstappen met volle druk op het borsttuig goed geoefend.
(Slepen komt bij mij in het beleringsproces niet voor, ik ben niet zo van het slepen als voorbereiding voor het lopen voor de wagen).

Vervolgens een aantal keer in en uit het lamoen gezet, en toen er op een gegeven moment gewoon voorgeknupt Lachen
Ik moet zeggen; tussendoor, terwijl wij de kar klaar maakten, was hij wel ontzettend raar aan het doen. Ik had hem vast staan aan de paal, hij werd ineens ontzettend druk; briesen, heen en weer lopen, zelfs steigeren, heel raar uitgestrekt staan (zie foto straks) dus wat er was??? Geen idee, gelukkig kalmeerde hij enige tijd later al wel weer, dus gewoon doorgezet.
2 rondjes door de wei heen gestuurd, en toen direct de weg op; weide was nogal zwaar voor hem, de kar is helemaal niet zwaar op het asfalt, en hij is in principe goed verkeersmak.

Hij moet alleen nog beetje de bochten maken goed leren; ook daar valt hij af en toe over zijn buitenschouder weg, hij maakt het zichzelf dan extra moeilijk, want dan haalt hij de bocht gewoon niet.

P.s Voor de mensen die zich afvragen waar dat 'gewonnen' in de topictitel op slaat, in mijn profiel staat een link naar het topic met het héle verhaal hoe Switch uiteindelijk afgelopen 30 april bij mij is gekomen Knipoog zeker de moeite waard Knipoog

Nou, genoeg verteld, hier 'het bewijs' Haha!
(Hopelijk blijft hij het zo braaf doen, ik heb voor mezelf al een tijd geleden besloten, dat als hij het karakter niet heeft om voor de kar te lopen, dat hij dan helaas verkocht zal worden... maar, ik heb goede hoop nu!)

Twee filmpjes zijn nu aan het uploaden Knipoog

1. http://www.youtube.com/watch?v=QYBukSqD-hY
2. http://www.youtube.com/watch?v=wxRbKbaWpqY

1. Eerst even een klein geintje Clown (p.s dat 'gat' op het schoftje, daar hoort de opzethaak, maar die had ik er even afgehaald ivm. klemdraaien v/d leidsels bij dubbele longe...)
Afbeelding

2. Aan het werk; Eline aan de leidsels
3. Afbeelding
4. Afbeelding

5. Hoezo, je loopt even véeeeels te diep?? Clown
Afbeelding

Tot zover het werk aan de dubbele longe...

6. Zó stond hij dus op een gegeven moment de hele tijd te doen, het was zeker geen uitrekken, maar zijn benen héeeel ver van zijn lichaam afzetten, het zag er superstom uit, lijkt net alsof het tuig zóoo zwaar is dat hij helemaal inzakt Tong uitsteken
Afbeelding

Van mijn kant kwam een diepe zucht, nog éven een sigaretje tegen 'de spanning' roken, en toen maar rustig ingespannen.. Toen alles 'veilig' was, kon Eline wat foto's maken Knipoog Cap voor de zekerheid toch maar opgezet
7. Afbeelding

8. Op de 'weg' voor de wei, geen drukke weg.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QFBLAEI.jpg[/img

9. Toen Eline ook maar op de bok gezet Lachen, dus foto vanaf de bok.
Afbeelding

10. Tsja, een foto waar ik niet helemaal weg van ben Clown Maargoed; ik was dus nogal blij toen ik eenmaal veilig en wel op de bok zat, met switch heel rustig sjokkend en lekker dravend voor mij Lachen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LYBP4BEF.jpg

11. Afbeelding

12. We lieten een wei vol (2 hengsten, fokmerrie en veulen) achter die ons allemaal zeer geinteresseerd stonden na te staren. Otje vond het volgens mij nogal vreemd; een andere pony met háar tuig en háar kar Clown (op de foto: een zittende cupido)
Afbeelding

We vertrokken voor een klein rondje in het dorp... Een gehinnik van jewelste was het gevolg, Switch laat zich graag horen Clown Niet alleen als hij andere paardjes ziet, maar ook gewoon 'zomaar' of als hij zichzelf in een raam van een winkel ziet Clown

13. Een paar pony's; Switch hinnikte, en riep daarbij de hele kudde ineens aan het hek Clown
Afbeelding

14. Helemaal recht lopen is soms nog beetje moeilijk.
Afbeelding

15. Beetje donkere foto, wel jammer. Ik vond de kust weer veilig, dus ondertussen cap weer afgezet.
Afbeelding

16. Jammer van de zweetplek van het schofttuig, maar nog even een mooie standfoto
Afbeelding

17. Tot slot: nog een mooie hoofdfoto Lachen
Afbeelding

Zo, de kop is er af, de druk is van de ketel.... Haha!

Nu maar flink verder oefenen, eerst op eigen beentjes leren staan en lopen, en daarna mooi in 2span met Otje Lachen
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 01-08-07 17:35, in het totaal 5 keer bewerkt

Mazoe

Re: 'Gewonnen' shet Switch 1e x voor de Kar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:16

Leuk zeg dat het zo goed is gegaan! heel veel plezier verder met je 'gewonnen' shetje!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:18

Dankje Rianne67 Knipoog Dat zal zeker lukken. Hij kan nogal eens 'panieken' in een vreemde situatie, dus was allang blij dat hij bijna stond te 'slapen' tijdens het inspannen Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:19

Hey,

Super leuke shet joh. Ik vind het net een "mini belg" lijken Clown
Vraag me niet waarom.
Ziet er leuk uit. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:24

Whahaha, geweldig, een 'mini belg' Haha! hoe kom je er op Clown

Ik kan wel snappen dat Otje, Cup en Ys worden gezien als 'mini-haflingers', maar een mini-belg Lachen erg origineel!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:32

Foto 10 is mijn favoriet! Lachen Clown
En die foto van Cup zittend is ook super grappig Tong uitsteken

Nouja, al met al een geslaagde middag, Switch heeft goed zijn best gedaan!
En van dat uitrekken.. Geen idee, maak er een topic van! (Net zoals ik, helemaal in paniek dat Bles steeds ging liggen rollen als ze lijnzaad of slobber had gegeten Clown)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 17:33

Hmm, voordat ik direct 'in paniek' ga raken, eerst maar eens kijken of hij dat vaker doet... kan ook gewoon zijn dat hij 'de kolder in zijn kop had' wie weet, het kan nogal een clown zijn af en toe hoor Knipoog Clown

Jaah, foto 10 geeft echt een goed beeld weer van de hele middag Clown

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:39

Oh wat doet hij het super zeg zo voor de eerste keer. Ga zo door hoor!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:44

Ziet er netjes uit hoor!!!!!
Hij si echt wel leuk Lachen.

xx_kendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:08

ze zien er echt leuk uit Haha! apparte kleur heeft die eerste Tong uitsteken

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:26

Ze zijn allemaal hetzelfde Tong uitsteken
Behalve die zittende pony, en die paar pony's op een rij, en nummer 10. Alhoewel...

Clown

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:18

Wouw wat een brave pony.
Ik kan goed begrijpen dat je trots bent.
Hopelijk blijft ie het zo goed doen. Pling

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:23

Ow, ik vind het echt zo'n gave pony, ik zou zo m'n eigen shetje inruilen Tong uitsteken
Hij heeft zo'n gaaf kleurtje, stoer hoor! Lovers Ben helemaal verliefd op je beestje!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:27

ziet er leuk uit !
mooi ponytje heb je ook, veel plezier en succes nog Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:28

Switch!! Oh wat staat hij geweldig voor het karretje Lachen Heel snoezig Haha!.. De zittende cupido foto is trouwens ook heel leuk Lachen.. Kijk al weer uit naar de volgende switch voor de wagen avondturen Haha!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:33

ohw gaaf! wat fijn dat het meteen allemaal zo goed gaat. het ziet er echt heel leuk uit. grapige combi. ben benieuwd naar switch in real life Knipoog. binnenkort kunnen we samen rijden, wie weet, misschien jij ook wel met een 2-span...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:36

hoevaak ga je t nog neer zetten dat ie gewonnen is door je Haha!
Fijn dat zo goed ging!
s kleintje of is de kar zo groot

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:38

ik heb niet het hele verhaal gelezen weet ookniet of het in het vehaal staat maar warom zit er op de eerste foto een pakje tussen weet niet of het een sigaretten pakje is maar warom is dat voor de rest vindt ik het er super uit zien

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:01

Ziet er heel goed uit hoor!
en wat is ie braaf zo voor de eerste keer!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:07

ziet er goed uit
deze kar is idd wat ruimer in zjin bochten (we hebben een zelfde (en te koop) mmijn kleine kan er geen weg mee is een scherper sturende wagen gewend ...)
maar ziet er netjes uit hoor , erg braaf

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:10

wat goed joh.
weet je zeker dat hij niet al beleerd wás? Tong uitsteken Tong uitsteken

dat strekken das wel raar..
misschien dat hij dacht op die manier onder al dat tuig enzo die hij voelde uit te komen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:43

@ Deedee19 en dennis: Dankje Lachen Ik had niet verwacht dat hij het zo makkelijk en rustig op zou pakken, helemaal niet na dat hele hyperstijger gedoe e.d. Knipoog
@ xx_kendy: Dankje, alleen, het gaat om dezelfde pony Knipoog Die zweetvos, Cupido, hoort bij onze 'kudde van 5' en die andere shetten kwamen we verderop in het dorp tegen.
@ Eline (kas_flower); bedankt dat ik als pony word aangezien Tong uitsteken Clown
@ bliksem: zo braaf issie dus niet altijd..... Knipoog
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 01-08-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:43

@ MelanieB & Rommeke: Bedankt Lachen haha, inruilen gaat wel érrug ver. Ik moest echt eerst ontzettend wennen aan zijn aparte kleur, maar ben er nu beetje aan gewend.
@ Maysie: weer een berichtje van onze trouwe Switch-fan. Als je eens in de buurt bent kom je hem maar eens in real life bekijken Lachen
@ Elien: Ik stond er zelf ook van te kijken dat het ineens zo goed ging Lachen Inderdaad binnenkort samen rijden, ik laat jouw wel de mooie route's zien, maar dan wil ik nog wel eens samen naar Bussloo, daar weet jíj vast leuke route's Haha! (en dat 2span gaat er zowiezo komen, alleen mist het tuig nog Bloos )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:44

@ KindnessM: Switch is 90 cm. Knipoog Kijk maar naar andere foto's in mijn profiel van Otje voor de kar, Ot is zo'n 1.05m en die past er beter voor... Denk dat voor deze kar 90 toch wel het 'laagste' is wat je er voor moet doen, anders word het te klein.
@ LoveJessie: Het staat boven de foto...... dat sigarettenpakje was puur een geintje van mij... (tsja, rokers humor he Sigaar )

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:08

super dat hij het zo oppakt joyce! het ziet er echt supernetjes uit! wordt leuk straks met je tweespan, dan neem ik Flicka een keer mee tegen die tijd, gaan we leuke rit maken!

over het rare strekken, dit kan veroorzaakt worden door druk op de buikspieren onder andere. hij zoekt een houding om onder de druk uit te komen. het zou dus kunnen dat de singel te strak zat...