oudje Robin (28) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

oudje Robin (28) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 22:49

Hier Robin weer een keer aan het werk, de foto's zijn al van wat langer geleden.
Inmiddels starten we L2 en dat kan hij nog goed aan en hij doet erg goed zijn best.
We zijn nu vooral bezig de motor van achter goed op te starten, dit pakt hij verassend goed op en hij begint zo echt goed te dragen waardoor het voor hem ook weer makkelijk word.

we beginnen creatief Knipoog
Afbeelding

losstappen
Afbeelding

drafje
Afbeelding

hij kan zijn benen nog prima gebruiken Knipoog
Afbeelding

richting middendraf, wat tegen de hand
Afbeelding

weer vertrekken na het achterwaart gaan, dan word hij erg kort in de hals en vind het moeilijk daarna weer op lengte te komen.
Afbeelding

Afbeelding

Imago01

Re: oudje Robin (28) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:56

Geweeeeeeeeeeeeeldig hoor en wat leuk en inspirerend om te lezen zeg. Hoop dat mijn paard ook zo fit is op die leeftijd!!!

Op alle foto's mag hij naar mijn smaak nog wel wat ronder maar wat mag je nog verwachten van een 28-jarige? Beenwerk ziet er zo goed uit hoor!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 23:07

dankje Lachen hij mag idd nog wat ronder, dit heeft hij altijd al moeilijk gevonden en dat mag hij van mij ook moeilijk blijven vinden op die leeftijd Haha!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:29

Hé daar hebben we Robin weer Haha! Ik vind dat ie voor zijn leeftijd nog lekker fit is! Super! Ja

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:47

gaat leuk zeg!!!

Wel vind ik dat jouw zit niet zo denderend is... je zit een beetje in een luie stoel om ze maar te zeggen. Je helpt je paard enorm door je boven lichaam iets naar voren te brengen..
Of ga in de verlichte zit zitten en vraag hem zo naar beneden door de rug.. dan kan hij z'n spieren beter loslaten in de rug.
het is maar een tipje.. maar hij werkt wél! Haha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:59

Is dit de Robin van Nathalie?
hij ziet er erg goed uit voor zijn leeftijd! Het rijden ziet er netjes uit Lachen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 14:57

dit is de robin van nathalie ja Lachen naja nu is hij van mij Knipoog

@ thommie: dat klopt, door robin zijn rug kantelen alle zadels iets naar achteren, daarbij komt ook nog dat dit een vzh zadel is. Daardoor ga ik achterover hangen en krijg ik een stoelzit. Ben al hard op zoek naar een dressuurzadel, maar vanwege zijn rug zal dit altijd wel een beetje blijven Knipoog

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:00

rohotje schreef:
dit is de robin van nathalie ja Lachen naja nu is hij van mij Knipoog

@ thommie: dat klopt, door robin zijn rug kantelen alle zadels iets naar achteren, daarbij komt ook nog dat dit een vzh zadel is. Daardoor ga ik achterover hangen en krijg ik een stoelzit. Ben al hard op zoek naar een dressuurzadel, maar vanwege zijn rug zal dit altijd wel een beetje blijven Knipoog

Denk dat je jas ook een beetje vertekend hoor. Daardoor kun je niet heel goed zien, hoe recht je eigenlijk zit. Tong uitsteken Vind je zit niet storend hoor. Denk dat de meeste ruiters een soortgelijke zit hebben, slechts weinigen zitten als Anky. Knipoog
Maar het zou best kunnen dat je met een dressuurzadel wat beter gaat zitten. Dat verschil merk je meestal toch wel. Ja

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 15:02

klopt manon Lachen op dit zadel kan ik wel redelijk netjes zitten, maar met een dresuurzadel ( wat ik voor wedstrijden wel eens leen) zit ik een stuk netter, ondanks dat ook deze iets achterover kantelen Lachen

thommie: zoals je ook op de losstap foto ziet, zit ik gewoon goed in mijn zadel, maar zie je dat het zadel iets naar achter kantelt waardoor ik een stoelzit krijg. Als ik mijn bovenlichaam dan iets naar voren zou brengen, zou ik boven hem 'hangen'. Maar de tip van de verlichte zit kan ik zeker iets mee! Lachen

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:30

ja ik bedoelde het ook niet verkeerd hoor.. had zelf ook een stoelzit namelijk Haha!
en doordat ik nu veel verlicht rij... gaat het stukken beter!! hij gaat veel lekkerder lopen en door de rug.. door de nek is geen probleem meer!!! maar het kost wel veel tijd...

Succes met m!!!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:37

Wat leuk zeg Haha!
en een héél leuk paard vind ik Haha!
mag ik vragen of je nu nog wetstrijd rijd ermee ?
en <wanneer was zijn eerste wetstrijd ?

(heb ook ouder paard *22* en als het nog zo goed zou gaan Tong uitsteken ze is vroeger wel al uitgebracht op wetstrijden)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:39

Zo zeg, die kan netjes lopen

Hoop dat mijn 17 jarige ruin over 11 jaar ook nog zo super is Haha!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:42

Leuk hoor!!! Ik hoop mijn paardje op die leeftijd ook nog te kunnen rijden. Kan ik nog heel lang van d'r genieten. Knipoog

Veel plezier in de L2

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:11

vicksytje schreef:
Wat leuk zeg Haha!
en een héél leuk paard vind ik Haha!
mag ik vragen of je nu nog wetstrijd rijd ermee ?
en <wanneer was zijn eerste wetstrijd ?

(heb ook ouder paard *22* en als het nog zo goed zou gaan Tong uitsteken ze is vroeger wel al uitgebracht op wetstrijden)

vroeger heeft hij wel Z2 gelopen, ik heb hem vanaf hij 25 is ( toen we hem kochten zeiden ze dat hij 17 was Knipoog ) na een half jaartje ben ik met hem in de B begonnen Lachen en nu rijden we nog steeds wedstrijden, in de L2.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:44

Hééééé daar is die knapperd weerr! Lovers

Ziet dr goed uit en ga met bovenstaand commentaar mee!
Hoop dat je snel zadel vindt wat naar je zin is Vork

plus.. ik moet nog steeds langskomen Schijnheilig

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:47

ja, hoop het ook Lachen heb er al een op het oog die erg lekker zit en waar ik ook gelijk een stuk rechter op zit. Dit zijn foto's van mei en nu gaat al weer een stukje beter Lachen

en ja!! je moet nog steeds een keer langskomen Haha! robin en lizzy ontmoeten en mij Clown

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:48

Béétje offtopic: iemand eventueel interesse in een leuke kletstopic voor 'eigenaars/berijders van paarden 17+ die nog actief zijn'?

Zoiets?

Een kletstopic voor het oudere paard dat nog actief is (in de sport, dagelijkse training etc.)?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:49

er is al wel een kletstopic voor mensen met oudjes Lachen maar oudjes die nog actief zijn ( in de sport ) is misschien ook wel een leuk idee! Lachen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:53

Oh joh ik wist helemaal niet dat die al bestond!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:54

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:18

Ziet er super leuk uit Lachen
Met ons oudje van 25 heb ik vorig jaar nog bekerverijden op onze club gedaan alleen ze word jammer genoeg veel te heet voor mij om op wedstrijd te gaan ook al heeft ze dat wel veel gedaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:25

Voor een senior paard loopt hij er echt goed bij...
Rust roest, dus blijf lekker zo doorgaan, blijft hij fit bij!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:12

aah nog een oudje aan het werk Haha! Ziet er goed uit Ja

Randy01 schreef:
Geweeeeeeeeeeeeeldig hoor en wat leuk en inspirerend om te lezen zeg. Hoop dat mijn paard ook zo fit is op die leeftijd!!!

Op alle foto's mag hij naar mijn smaak nog wel wat ronder maar wat mag je nog verwachten van een 28-jarige? Beenwerk ziet er zo goed uit hoor!

Verschilt per paard hoe je hem nog kan gymnasticeren Knipoog Mijn 27 jarige heeft er iig totaal geen problemen mee Clown

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 08:32

bedankt! Lachen

robin is altijd al wat stug in de aanleuning geweest, gaat liever kort en bovenin lopen als dat hij netjes rond word en/of de lengte neemt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:17

Vind het er goed uit zien hoor... veel jonge paarden lopen slechter Knipoog Vooral als je kijkt naar het beengebruik.