Kasagrande(4) @ work èn HOE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Kasagrande(4) @ work èn HOE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 16:13

Haay,
Kasagrande heb ik nu een paar weekjes(4?), hij is zadelmak en samen met m'n instructrice rijden we hem door.
de slof bij het tweede half uur is om hem lager te laten lopen, t is een groote slof (voor paarden) dus heel erg veel nut heeft die niet..
2 keer per week krijg ik privé les

fotos :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
vooorrrruit kijken Ja

Afbeelding
ontspanning
Afbeelding
Afbeelding
hem om me binnenbeen heenzetten
Afbeelding
galop

* ik moet voorruit kijken
* me rug wat minder bol/hol trekken *vorige topic was erger dus het gaat al beter* (rugklachten)

hopelijk laten jullie een reactie achter Ja en graag opbouwend kritiek, daar doe ik zeker wat mee Ja
Laatst bijgewerkt door panache op 30-07-07 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Nibbit

Re: Kasagrande(4) @ work èn HOE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:26

Leuke foto`s panache!
Ziet er goed uit, en al helemaal als je hem nog maar zo kort hebt Haha!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:27

Mooi paardje! Ziet er idd goed uit voor dat je hem nog maar kort hebt.
Denk er wel om dat je contact houdt op de teugel als je met slof rijdt. Het lijkt op de foto's (vb laatste foto) alsof je alleen nog op de slofteugel rijdt en je gewone teugel helemaal los hebt.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:33

He ten eerste vind ik het echt een super leuk ding, maar je zegt dat de slof niet zoveel nut heeft. Nou hier ben ik het niet mee eens omdat je hem puur op de slof rijdt en je eigen teugels los zijn. Je bent nog maar een paar weekjes bezig, geef je paardje de tijd om op zijn eigen benen te leren lopen. Je wilt hem ontspannen over de rug laten lopen neem ik aan en daarom het hoofdje naar beneden wilt hebben, maar ik denk niet dat je daar nu mee bezig bent (integendeel). Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt, maar ik moest het toch even kwijt. Ik ben niet zozeer tegen slofgebruik maar in dit geval toch wel een beetje.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 16:34

Dankjewel Nibbit
Basinami: dankje, indd moet ik op letten, ik had nog nooit eerder met slof gereden dus ik moet dat gedeelte nog leren Tong uitsteken.. overigens werd de slof eraan gezet tijdens de les *dus onder begeleiding* Lachen
bedankt voor jullie reactie Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:39

Leuk paardje, maar ben niet zo weg van je slofteugelgebruik. Ik weet dat het moeilijk is om je trens- en je slofteugel op dezelfde maat te houden als je de slofteugel er iets meer aan hebt.. Maar je trensteugel hangt wel érg ver door!

Probeer daar samen met je instructrice aan te werken!
Veel plezier met je paardje!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:40

leuk dier ga zo door. Let wel op de slof zie bovenstaande

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 16:42

patsur schreef:
Leuk paardje, maar ben niet zo weg van je slofteugelgebruik. Ik weet dat het moeilijk is om je trens- en je slofteugel op dezelfde maat te houden als je de slofteugel er iets meer aan hebt.. Maar je trensteugel hangt wel érg ver door!

Probeer daar samen met je instructrice aan te werken!
Veel plezier met je paardje!

dankje voor je reactie,
het was mijn eerste keer dat ik met slof reed (nog nooit eerder zo'n hulpmiddel gebruikt)
zonder dat ik les heb gebruik ik de slof niet, Kasagrande wil ik zeker niet verpesten...
Alleen als ik les krijg met hulp leer ikzelf met de slof rijden..
ik ga dr zeker op letten en aanwerken Knipoog

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:44

wat mij opvalt aan je rijden en niet alleen bij dit paard, is dat je, je binnenhand vaak over de hals naar buiten doet. Zeker bij een jong paard dat nog moet leren het bit aan te nemen en gelijke druk op 2 teugels te krijgen is dit nou niet echt wenselijk.
en de slof is idd wel erg strak, bit komt op 1 foto bijna helemaal de mond door, veel te strak dus de slof. een slof hoort niet te werken als hij goed werkt.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:56

Slof is al genoemd, echt op letten!

Probeer je binnenhand naar voren naar binnen te doen in plaats van over de schoft. De binnenteugel moet namelijk niet tegen de hals aan komen. Je wilt hem door je binnenhand naar binnen en naar voren te doen uitnodigen in te buigen en dan zet je hem tegelijkertijd met je binnenbeen op je buitenteugel. Probeer dit constant te doen. Met name met een jong paard is het belangrijk aan het inbuigen te werken. Ook mag je hem iets meer met het neusje eruit rijden en kijken of hij wat meer wil inzakken (dit niet dmv een slof) gewoon ontspannen van achter naar voren rijden en werken aan de buiging dan zakt hij er vanzelf wel in.

Wel erg leuk paardje! Dat wordt wel wat!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 17:08

weule schreef:
wat mij opvalt aan je rijden en niet alleen bij dit paard, is dat je, je binnenhand vaak over de hals naar buiten doet. Zeker bij een jong paard dat nog moet leren het bit aan te nemen en gelijke druk op 2 teugels te krijgen is dit nou niet echt wenselijk.
en de slof is idd wel erg strak, bit komt op 1 foto bijna helemaal de mond door, veel te strak dus de slof. een slof hoort niet te werken als hij goed werkt.

als ik de binnenhand naar binnen doe, valt hij om mijn buitenhulpen heen Knipoog naar binnen toe

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:19

super leuk paard heb je zeg! ziet er erg leuk uit!

alleen........die slof....... op sommige foto's zie je dat je hem echt alleen maar op de slof rijd.......heel slecht.....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:22

panache schreef:
weule schreef:

als ik de binnenhand naar binnen doe, valt hij om mijn buitenhulpen heen Knipoog naar binnen toe

Dan moet je zorgen dat hij op je binnenbeen reageert, dan kan hij niet naar binnen vallen. Ik denk dat je beter eerst eraan kunt gaan werken dat je paardje gaat reageren op been en zithulpen. Eerst voorwaarts, dan pas neerwaarts. Als je paardje voorwaarts is voor je been dan gaat hij vanzelf je hand op zoeken zodra hij zijn balans gevonden heeft. Je kunt zoiets beter niet afdwingen met een slof want dan ga je alleen het eerste gedeelte van de hals ontwikkelen ipv dat de spierontwikkeling tot aan de staartwortel door gaat lopen ofwel dat hij over de rug gereden is. Ik hoop dat je hier iets aan hebt Knipoog Wel een ontzettend leuk diertje Ja Veel succes en plezier nog met hem. Knipoog
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 30-07-07 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 17:29

nati schreef:

alleen........die slof....... op sommige foto's zie je dat je hem echt alleen maar op de slof rijd.......heel slecht.....

ik heb nog nooit met slof gereden, dit was me eerste keer..

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 17:31

Citaat:

Dan moet je zorgen dat hij op je binnenbeen reageert, dan kan hij niet naar binnen vallen. Ik denk dat je beter eerst eraan kunt gaan werken dat je paardje gaat reageren op been en zithulpen. Eerst voorwaarts, dan pas neerwaarts. Als je paardje voorwaarts is voor je been dan gaat hij vanzelf je hand op zoeken zodra hij zijn balans gevonden heeft. Je kunt zoiets beter niet afdwingen met een slof want dan ga je alleen het eerste gedeelte van de hals ontwikkelen ipv dat de spierontwikkeling tot aan de staartwortel door gaat lopen ofwel dat hij over de rug gereden is. Ik hoop dat je hier iets aan hebt Knipoog Wel een ontzettend leuk diertje Ja Veel succes en plezier nog met hem. Knipoog

het is niet de bedoeling dat we hem met de slof rijden om hem rond te rijden, maar z'n halsje zo veel mogelijk naar beneden te rijden to de knieen zodat hij meer z'n halsje uitlegd.
Hij heeft van nature een erg opgerichte houding.
en over de slof dat was m'n eerste keer, heb nog nooit eerder 't gebruikt en ben niet vanplan hier in verre door te gaan..
wanneer hij z'n halsje goed uitlegd en laag brengt *dus minder opgericht* gaat de slof er meteen af, het is eerder een hulpmiddel om het voor hem duidelijker te maken..

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 17:33

maar nu genoeg over de slof, ik heb 't uitgelegd, en dr zijn zát fotos zonder slof Knipoog daar bewijzen we ook in dat t zonder slof kan.. Knipoog

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:35

panache schreef:
nati schreef:

ik heb nog nooit met slof gereden, dit was me eerste keer..

maar je weet toch hoe je een slof moet gebruiken.......ik rijd er ook wel eens mee maar niet zo.....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:42

Dat snap ik, maar dit is niet de manier, geloof me. Hij heeft die oprichting in beginsel nodig om zijn evenwicht en balans te vinden. Met voorwaarts rijden en veel overgangen en liefst veel rechtuit rijden (de bossen zijn ideaal bv als je durft) komt hij vanzelf meer naar beneden om je hand op te zoeken. Het voorwaartse is gewoon de allereerste en belangrijkste vereiste om je paard straks lekker te kunnen rijden. Dat neerwaarts is leuk al zou hij dat nu uit zichzelf aanbieden maar is nog niet belangrijk. Als je straks een paard hebt wat naar beneden loopt, maar niet voor het been is dan zul je niet ver met hem komen. Leer hem eerst op eigen benen lopen, daar heeft hij zijn handen (hoeven) al meer dan vol aan nu. Knipoog

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:54

Leuk paard, maar ik ga toch ook even zeuren. Je zegt dat je ook foto's hebt waarop te zien is dat jullie het ook zonder slof kunnen. Doe dat dan ook, waarom met als zonder ook kan?
Ik snap wel waarom je het doet, maar het ziet er niet naar uit dat je hem goed gebruikt. Je rijd nu op de slof, niet op je teugels. En het lijkt me sterk dat het momentopnames zijn, aangezien het op meerdere foto's te zien is dat het niet helemaal lekker zit.
En je zegt dat het je eerste keer is, maar vind je het niet zonde om het dan gelijk zo te testen, doe dan lekker de slof los en rijd je pony op je teugels en pak hem er dan bij mocht er wat fout gaan.
Nou, heel veel succes nog, leuke pony!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:57

ten eerste! : je hebt een stoer beestje echt mooi:D alleen er is niks mis mee dat je met slof rijd en dat heel veel bokkers daar over zeuren snap ik ook niet maar op de laatste foto zie ik duidelijk verkeerd slofgebruik!

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:05

Probeer het paard iets meer op de benen te laten reageren, in plaats van je handen over de hals, vooral nu in het begin beter meten goed doen. Wel een leuk paard om te zien

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:11

leuke pony...
en altijd da gezeur ... oké op die laatste foto dangt je teugel te veel door en heb je je slofteugel te strak...
maar je zei zelf dat het de eerste keer is dat je met slof rijdt dus kan ik wel begrijpen dat het in het begin niet steeds eenvoudig is (ik ken namelijk genoeg mensen dat de slof en hun teugels niet even lang houden gedurende de hele tijd dat ze rijden) ...
hopelijk beleef je nog veel plezier aan Kasagrande Knipoog

Waldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:38

commentaar is dus al gegeven hierboven Lachen
maar wilde toch ook even zeggen dat het een erg leuk paardje is!
heel veel plezier ermee!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:47

loesaardbei schreef:
ten eerste! : je hebt een stoer beestje echt mooi:D alleen er is niks mis mee dat je met slof rijd en dat heel veel bokkers daar over zeuren snap ik ook niet maar op de laatste foto zie ik duidelijk verkeerd slofgebruik!

Volgens mij zeuren heel veel bokkers (zoals jij zegt) over hetzelfde waar jij nu over zeurt.

Maar goed, dit is nu vaak genoeg gezegd. Ik vond jou tekst wel grappig dus kon ik het niet laten om hierop te reageren Haha!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:49

haha... ik lees het over en het klinkt nogal euhm..