IJslander Æringi @ work (in anky sunshine)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mexxje

IJslander Æringi @ work (in anky sunshine)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:38

De foto's zijn van 5 juli, vlak daarna gingen we op vakantie dus had ik nog geen tijd gehad om ze te plaatsen.

Afbeelding
instappen

Afbeelding
draven

Afbeelding
Draven, ik moest recht gaan zitten van mijn moeder dus vandaar mijn hoofd Clown

Afbeelding
tölt

Afbeelding
tölt, wat trekt die een apart bekkie Tong uitsteken

Afbeelding
tölt, moeilijke hoekje, hier is namelijk de uitgang, hij valt wat uit elkaar en is wat moeilijker te tölten.

Afbeelding
Hmm, Galop, het lijkt wel of galoperen we van een berg af No Cheer

Afbeelding
'uitdraven' (hij gaat hier net een beetje hangen)

Op alle foto's zijn mijn voeten eigenlijk heel erg, I see.

margreet4

Re: IJslander Æringi @ work (in anky sunshine)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:45

Leuke foto's Mooie pony!!!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:48

Leuke pony hoor! En super leuk setje Knipoog Ziet er allemaal netjes uit, probeer wel je tenen naar binnen te draaien, en het lijkt alsof je soms een beetje streng bent met je handen (vooral je linkerhand) Kan ook gezichtsbedrog zijn Vork maar ik zeg het toch even.

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:50

Leuk !!!
Echt gaaf ik wil ook wel zo'n ijslander Tong uitsteken

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:56

@Magreet4, dankje Lachen

@Julia_14, Dankje, mijn voeten idd, daar moet zeker aan gewerkt worden. Ik ben vaak met mijn linkerhand minder streng dat met mijn rechter omdat hij naar binnen valt op links. Het lijkt misschien zo. Op foto 6 is het wel even zo omdat hij uit de bak wilde zeg maar en uit de tölt dreigde te vallen Knipoog

@mennietje, dankje Tong uitsteken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:00

goh...ook al een IJslander met een Anky pad Schijnheilig

Mooie IJslander hoor Knipoog Ziet er netjes uit Knipoogalleen een heel belangrijk ding:

* Hij houdt zijn hoofd wel erg hoog in tolt. Probeer hier op te letten, op foto 5 drukt hij zijn rug namelijk weg, wat een veelvoorkomend misverstand is bij IJslanderruiters. Probeer hem van achter naar voor te rijden en niet het hoofd omhoog vragen. Laat de teugels wat losser en drijf hem van achter naar voren in de tolt. Dan komt de oprichting vanzelf en zo zul je zien dat hij veel beter gaat tolten dan dat hij nu doet. Bovendien krijgt hij zo last van zijn rug....Een ijslander kan namelijk ook nageeflijk tolten, wat overigens veel beter is voor hun rug. Probeer dat eens Knipoog

dit is niet banketstaaf bedoeld hoor Knipoog Alleen als tip, zodat je verder kan met je paard en de tolt hopelijk nog beter wordt! Lachen
Laatst bijgewerkt door Coconut op 27-07-07 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 13:04

@_Skess_, ja andere pads zijn te groot.

Hij houdt zijn hoofd idd wat te hoog op die foto. Nu gaat het met de tölt al heel wat beter want hij heeft ijzertjes onder. Zo tölt hij ietsje makkelijker en kan ik wat meer aan zijn houding werken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:06

zal ik zeker doen, want dit is niet bepaald goed voor zijn tolthouding en rug Knipoog

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 13:19

Dat weet ik, maar je moet bij het begin beginnen he, 3 maand geleden kon hij nog niet tölten, hij zal niet meteen perfect lopen Knipoog

Gipsy_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:21

Aaaaaahhh ziet er sweetyy uittt Bloos

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:27

nee dat weet ik Mexxje Knipoog Maar het is een tip Knipoog Want hij drukt zijn rug weg en dat zorgt voor rugproblemen.

Beter voorkomen dan genezen toch? Knipoog

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 13:30

Op de andere 2 tölt foto's doet hij het niet, dus zoveel doet hij het dus al niet. Hij zal er echt geen rugproblemen van krijgen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:36

ik vind dat hij het daar ook wel aardig doet, maar goed, is aan jou of je er wat mee doet. Is alleen een goedbedoelde tip Knipoog

* zal zeggen dat ik een IJslander ken die jarenlang verkeerd is gereden in tolt. Die is stijf en had rugproblemen. Moest vaak naar de fysio, totdat dat zelf ook niet meer hielp. Hij is daarom afgemaakt...*

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 13:54

Ik doe er toch wel wat mee? ik train hem bijna elke dag. Knipoog
oa met de pessoa en veel draven zodat hij los komt. Pas daarna gaat hij goed tölten.
Ik voel het ook wel als hij dat doet, en ik weet ook wat ik er tegen moet doen.
Hij doet het trouwens alleen nog maar in sommige hoekjes, als hij het even moeilijk heeft.
Ik heb verder goed les van 2 goede ruiters, dus als dit erg schadelijk voor hem zou zijn was dit mij allang gezegd.
*je verhaal van de rugprblemende IJslander lijkt me erg sterk, het zal de eerste zijn*

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:01

De eerste? Haha, dat denk je Knipoog Verkeerde tolt rijden is net zo erg als een niet goed passend zadel hebben en zo blijven doorrijden...paard belast zijn spieren helemaal verkeerd op die manier!

iig nog succes met de vooruitgang

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:16

Wat ziet hij er goed uit!! Tja tölt blijft moeilijk en zeker in een mulle bak he, spreek helaas uit ervaring No Cheer!! Aangezien er nog niet veel ijslander mensen hebben gereageerd zal ik ook nog wat goed bedoelt advies spuien Knipoog!! Aas op dat je hem niet omhoog haalt van voren met je handen proberen hem van achter naar voren te rijden zodat hij zelf zakt van achter en uit zichzelf de oprichting aanbied. Scheelt je later een hoop geklier met rug wegdrukken en onderhalzen er weer uit rijden. Ben trouwens helemaal weg van zijn keurtje, ben dol op bruin en vosbont Haha! .

Ik zie je wel op het WK!!
Groetjes Marinke

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:38

@ jonur: dat bedoel ik te zeggen Lachen Snap je het nu Mexxje?

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:48

Het is trouwens mega moeilijk om het goed te doen en moet zeggen dat ik menig proffesioneel ruiter regelmatig de fout in zie gaan. Kan het zelf ook niet tenzei iemand me 100% begeleid en constant ondersteunt.

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 20:04

@Jonur, ja doe ik, dit was ook van 3 weken geleden. Hij tölt dus inmiddels al beter. Ik gooi zijn kop dus ook niet zelf omhoog door te trekken ofzo. Ik weet echt wel hoe ik hem goed moet laten tölten en wat goed tölten is. Ik rij hem nu wel eens met zweep om de achterhand erbij te krijgen. Maar hij is wat bang voor de zweep dus dat is soms wat lastig als hij erg snel gaat.

@_Skess_, ik snapte je de hele tijd al, maar ik kon je maar steeds niet duidelijk maken dat ik ermee bezig ben (ook al doet hij het zelden), en het echt wel snap. Je ging er maar over door. Snap je het nu ook? Knipoog

@jonur, Misschien dat die ruiters het zelf ook wel fout doen, dan weet ik verder niet, maar ze zien mij rijden en dan zullen er dan wel wat van zeggen als ik iets niet goed doe. Ik heb nog geen commentaar gehad op zijn tölt. Alleen maar positief zelfs.
Ik zie je op de WK Lachen

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:07

leuke foto's hoor! Knipoog

het ziet er iedere keer beter uit je gaat zeker vooruit! netjes Haha!
zoals je zelf al zei je tenen.. maar verder is het super netjes ! ga zo door! OK dan!

HOII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:12

mooie pony, comentaar: doe je dekje wat verder naar voren, vind ik een leuker gezicht en een mooier gezicht.
maja verder ziet het er keurig uit:D

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 20:15

@lascolover, Dankje Haha!

@HOII, dankje Lachen maar waarom zou ik mijn dekje naar voren moeten doen? Dan zou het te kort zijn aan de achterkant en van voren komt het over zijn manen, niet erg charmant. Sigaar

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:58

Rustig het is geen aanval, op foto's kan je nooit goed zien wat iemand precies doet. Daarvoor moet je die gene zelf zien rijden en het paard zien lopen is mijn mening.

Pff jah zwepen zijn soms eerder een ramp dan een fijn hulpmiddel voor als je paard er zo van gaat rennen. Dan gooi ik dat ding 10x liever aan de kant en los het anders op. Geen idee of je de oefening kent: maar halthouden, 2 pasjes achterwaarts en daarna weg tölten kan soms goed helpen om de achterhand er goed onder te krijgen. Ik hoorde van Nynke dat je regelmatig les hebt, dus ga zo door!! Hoe gaat het trouwens met je andere paardje?

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 18:32

@jonur, nee sorry zo was het ook helemaal niet bedoeld, ik werd gewoon een beetje pissed van Skess want die ging maar door en door.
De zweep gebruik ik soms bij het tölten, met het draven enzo is ie aan de kant. Met zweep bij het tölten kan ik hem wat rechter houden en kont er meer onder. We zijn nu ook al wat bezig met versnellen, want dat is de volgende stap Lachen
Achterwaarts zijn we ook mee bezig idd! Maar hij krijgt het soms dan wat in zijn bol en gaat dan door en krijg ik hem niet zo goed vooruit, het wordt nu een beetje de manier om onder het werk uit te komen, dus dat ga ik wat minder gebruiken.
Ik heb les van Marieke Weber en Inge Frieling, maar dat is niet zo vaak want het kan soms niet doorgaan vanwege te weinig aanmeldingen, dat is erg jammer.
Met Patti gaat het super! Haha!, hij is echt een leuk paard.
Ik denk dat ik in oktober hem ga beleren, maar dan heb ik wel hulp nodig, dus dan moet ik maar even zien hoe ik dat ga doen. Knipoog

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:10

Leuke foto's Nynke. Ziet er goed uit met Aeringi Haha! Ik zie op die ene foto die Skess noemt niet dat hij zijn rug weg drukt (foto 5) daar is de foto verkeert voor genomen. Wel heeft hij op die foto zijn hoofd iets te hoog, maar kan natuurlijk ook een moment opname zijn Knipoog En dat betekent dus niet dat hij automatisch zijn rug weg drukt. Ik vind dat je goed bezig bent (weet dat hij niet makkelijk tolt) en dat jullie al goed vooruit zijn gegaan OK dan!