Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gratchen schreef:Ik heb een jonge merrie van net 4 jr. Ze heeft een erg lange hals en heeft soms nog veel moeite met de aanleuning. Stabiliteit is haar grote probleem. Ze verzamelt gruwelijk snel, maar kan dat nog niet allemaal verwerken. Ze komt er dan of tegenin, of ze loopt veel te diep zonder druk.
Nu ben ik hieraan onder zeer goede begeleiding goed mee aan het werk en het gaat steeds beter. De oplossing is meestal heel goed blijven volgen met je hand en er van achter tegenaan rijden. Tuurlijk is ze nog jong, dus ze krijgt de tijd.
Ik heb alleen ook een bijrijder (2 dgn in de week) en die is wat minder ervaren. Ze heeft nog wat moeite met volgen. Mijn instructrice suggereerde dat het misschien een idee is om haar met elastiek te laten rijden. Dit, om te zorgen dat er toch steeds iets druk op het bit blijft en ze er dus iets minder makkelijk "afklapt".
Uiteraard krijgt ook mijn bijrijdster goeie les (zelfde instructeur) en weet ik hoe ik een elastiek fatsoenlijk moet gebruiken. Nu ben ik eigenlijk helemaal niet zo van de hulpteugels (en mijn instructeur meestal ook niet).
Wat denken jullie, zou dit zin hebben?
. 
Maar misschien zijn er inderdaad andere oplossingen. Citaat:Paard laat wel zijn achterhand zakken, met goed ondertredend achterbeen. Maar hij plaatst de achterbenen nog niet helemaal gelijk onder.
Citaat:In hoeverre maak jij uit mijn verhaal op dat ik niet met de goede dingen aan het werk ben?
Citaat:En heb je suggesties om dan wel aan de juiste dingen te werken?
shakiira schreef:als ze er goed mee kan omgaan kan het wel