Venetia is 5 jaar en loopt L1. Door een veulen van Florencio vorig jaar loopt ze qua africhting een jaar achter op leeftijdsgenoten. Is niet erg geweest voor haar, die extra tijd. Het wordt nu pas een beetje paard.
Aandachtspunt is de aanleuning die rommelig is en dan weer te open, dan weer te rond is. Ik let zelf altijd op de halslengte maar bij dit paard lukt dat niet altijd, zoals je kunt zien op de foto's.
Ook heb ik dringend een nieuw zadel nodig, gezien mijn zit
Het is een keiharde 30 jaar oude Kieffer WIen en ik ben het ding helemaal zat maar haar past het goed. Op elke foto zit ik wat naar voren, dat kun je gerust aan het zadel wijten (makkelijke smoes
)
Week geleden, toen het nog zo lekker warm was.

Wijken op de volte. Ik kijk net achterom hoe de achterhand zich gedraagt
mijn merrie lijkt wel mee te willen kijken, gezien haar attente oren. Kan voortaan beter niet meer achterom gaan zitten kijken (zal ook het enige moment zijn geweest van dat uur dat ik achterom keek, maar goed, de camera is overbiddelijk).
Vandaag, drafje.

SChouderbinnenwaarts. Mag nog meer opwaarts maar ik vind het ruggebruik in dit stadium het belangrijkste.

Pasje wegrijden, ze wordt te kort in de hals. Jammer, over de benen lijkt het verder wel fijn.

Been erbij om halslengte te krijgen. Ze reageert zo vlug dat ik even uit balans ben

Wat meer voorover maar beter over de rug.

Even impulseren. Valt wat uit elkaar maar wel reactie iig.

galopje, zweefmoment. Verkeerde moment foto maar fijn over de rug.

galopje, beter beeld.

Tijdens het wijken op de volte zie ik een heeeeeeeeele grote boog in je binnenteugel hangen!