Jessie & Ashley trainen ook hard voor hun B-debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulaney

Jessie & Ashley trainen ook hard voor hun B-debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 21:54

Jaja, ook Ashley en Jessie gaan 19 Augustus mee doen is Soest Knipoog
M'n camera heeft nog steeds kuren, ik wou even kijken of dat dus over was maar helaas Boos!
Dus let maar niet op die prachtige ruis en niet scherpe foto's maar op deze mooie combinatie!

Afbeelding
Afbeelding
Vond dat koppie zo lief :d
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De passage zit er al prima in, geen B maar Z 8)

Afbeelding

Afbeelding
Je kan banketstaaf wat je wil, maar strekken kan Jessie écht wel !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen mocht ik dr nog ff op, héél ander paard dan Ulaney ! flink wennen dus

Afbeelding

Afbeelding

En nog een mooie lucht Jaump:

Afbeelding

Zo jullie zullen vast wel gedacht hebben, jeetje wat een raar kleurtje. Maar zo is de kwaliteit beter en ik vond het gewoon leuk (a)

*edit*

Speciaal voor Corelli 2 foto's in gewone kleur Haha!

Afbeelding
Sorry ash, niet zo'n charmante foto maar hier zie je dr vlek goed !

Afbeelding
En dr koppie nog n keer
Laatst bijgewerkt door Ulaney op 17-07-07 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

AshleyZoet

Re: Jessie & Ashley trainen ook hard voor hun B-debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:06

Jaja Leo was anders op Jessie ik moet nog wel een keer op Ulaney hoor om het verschil echt te voelen Haha!.Maar me houding laten we daar maar niet over beginnen ik moet echt beter recht op zitten (schaam ) Maar wat denken jullie kan ik aan me B debuut beginnen ??

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:08

jammer, ik was net zo benieuwd naar het echte kleurtje!!
Ik vind de pony wat te kort in de hals lopen..Op een paar foto's zie ik een net, dragend achterbeen, maar op andere ook weer niet..Ik weet niet of dit komt doordat de foto's net op het verkeerde moment genomen zijn of doordat de pony niet actief loopt? als de pony niet actief loopt, helpt het om veel overgangen te rijden, hiermee hou je hem scherp aan je been..Volgens mij kan hij het namelijk prima Lachen
Wat betreft de hals: je rijdt met je handen redelijk dicht bij je lichaam..Probeer je handen wat meer naar voren te brengen, maar daarbij wel druk op je teugels te houden..Als het goed is (als hij achter ook lekker actief loopt Knipoog) volgt hij je hand dan en word hij wat langer in de hals..
Het is wel een lekker ding! Misschien een leuk idee om eens een kijkje te nemen bij dit topic? viewtopic.php?f=34&t=776547&hilit=&start=1225 Lachen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:09

Het ziet er erg naar uit dat je trekt..... en dat hij (hierdoor) schud met zijn hoofd.
Zou hem gewoon voorwaarts rijden en van daaruit ontspannen naar beneden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:10

LoveJessie schreef:
Jaja Leo was anders op Jessie ik moet nog wel een keer op Ulaney hoor om het verschil echt te voelen Haha!.Maar me houding laten we daar maar niet over beginnen ik moet echt beter recht op zitten (schaam ) Maar wat denken jullie kan ik aan me B debuut beginnen ??

ja hoor, je rijdt netjes, gewoon proberen!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:27

@ Corelli:Bedankt voor de tips maar jah ze liep vndaag helemaal niet goed het is met haar altijd zo 1 dag stil dan denkt ze dat ze een paar dagen niet hoef te werken dus dan moet ik 3 dagen ofzo door rijden en dan loop[t ze weer super

@ laura1987:Je hebt gelijk ze was kort in de hals normaal rij ik haar ook met me beenen maar trekken is niet me bedoeling hoor Knipoog maaar hij schud niet met z'n hoofd hoor.

We gaan het proberen in soest

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:05

Ja op foto's zie je het nooit helemaal....maar daarom typ ik ook het ziet er naar uit dat Knipoog

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:15

Het lijkt net of je van links naar rechts trekt in de krul. Zie de strekfoto de ene teugel hangt stuk los. En je moet meer ontspannen in je hand naar mijn idee hou je vast.
Ook je houding maar dat zeg je zelf al.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:06

Citaat:
ze liep vandaag helemaal niet goed het is met haar altijd zo 1 dag stil dan denkt ze dat ze een paar dagen niet hoef te werken dus dan moet ik 3 dagen ofzo door rijden en dan loopt ze weer super

@ ilovelucky:zoals ik hier boven als uitlegde dat ze 1 dag had stilgestaan en dan moet ik haar dan 3 dagen doorheen rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:35

op concour zul je wat minder moeten trekken.......

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:46

Jeetje, ik vind het eerlijk gezegd niet zulke fijne foto's om naar te kijken. Je rijd de pony heel erg kort in de hals en verbuigt hem op heel veel foto's. Het heeft geen zin om een pony na een dag stilstaan zo los te werken, zo wek je alleen nog meer tegenstand op. Juist na een dag stilstaan moet je hem lekker voorwaarts/neerwaarts rijden. En helemaal als ze een wat kortere hals hebben zoals die van jou moet je ze niet zo verbuigen, maar achter je hand aan laten zakken en daarin pas buigen. Zo zakken ze vanuit de schoft en kan je ze wat lager loswerken. Probeer contact te houden op beide teugels, op bijna elke foto heb je een andere verbinding, de ene keer je ene hand hoger, de andere keer je andere hand. Op sommige foto's hangt de ene teugel los en op andere foto's de andere. Op deze manier vragen los je niks op. Eerst lekker voorwaarts, licht schakelen, contact houden op beide teugels. Als hij wilt zakken, laten zakken, laat hem je hand volgen. Beloon hem en rij weer voorwaarts weg. Hierdoor creer je die verbinding.
Je hebt een hele leuke pony, en ik hoop dat je wat met de tips gaat doen. Succes!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:07

Eerlijk gezegd vind ik je pony ook érg kort in zijn hals lopen.
Hij loopt leuk, maar daar zul je het in je B-proef niet mee redden daar letten ze op het rij-technische gedeelte en op deze foto's dat er naar mijn inzien nog niet voldoende uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:09

LoveJessie schreef:
Citaat:
ze liep vandaag helemaal niet goed het is met haar altijd zo 1 dag stil dan denkt ze dat ze een paar dagen niet hoef te werken dus dan moet ik 3 dagen ofzo door rijden en dan loopt ze weer super

@ ilovelucky:zoals ik hier boven als uitlegde dat ze 1 dag had stilgestaan en dan moet ik haar dan 3 dagen doorheen rijden

als het dan op zo'n manier moet.............

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:41

Misschien een ideetje tussendoor.
Jij zegt dat je hem er 3 dagen doorheen moet rijden omdat hij 1 dag heeft stilgestaan.
Dit geloof ik best maar waarom wacht je dan niet met deze foto's plaatsen en plaats foto's die wel ontspannen en vriendelijk eruit zien? Op een dag waarop hij niet losgewerkt hoeft te worden?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:45

Citaat:

alleen jammer dat zijn achterbenen met vakantie zijn Bloos
Je moet proberen je paard van achter naar voren te rijden. Dat hij achter zo actief is, dat hij dan van voren zelf gaat zakken...Verder vind ik het een knap dier

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:46

Ik ben het helemaal met het commentaar van Ymke eens. Niet te kort rijden en constant contact houden. Het is wel een leuke pony trouwens. Lachen

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:09

vonneke schreef:
op concour zul je wat minder moeten trekken.......

Goh, daar kan iedereen wat van leren?

Onderbouwd commentaar is tóch teveel gevraagd hier op bokt.nl geloof ik! Het ziet er inderdaad op bepaalde foto's niet vriendelijk uit. Toch vind ik het goed dat je de foto's erop zet, als je alleen maar foto's erop zet waar hij voorbeeldig op loopt, leer je daar niets van!

Hij komt nog niet mooi met zijn achterbeen onder de massa, en al helemaal niet bij het strekken. Hij maakt ze passen niet zo mooi af, probeer iets minder van voren bezig te zijn. Vergeet dat hele aan de teugel gedoe éven en ga alleen maar figuren rijden, en (schijn)overgangen! Hij wordt hierdoor ontspannender, en gaat ook wat meer zakken, over zijn rug lopen.

Ik vind heteen héél mooi dier, moet gewoon lekker ontspannen gereden worden, van achter naar voor. Het aan de teugel rijden is niet alleen dat hij van voren mooi in de krul zit, maar ook dat zijn achterhand er correct onder zit, en zijn rug goed gebruikt wordt.

Enorm veel succes, maar dat gaat wel lukken!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:41

Nogmaals naar iedereen het rijden ging niet goed omdat ze 1 dag gewoon in de padock een beetje had gespeeld enzo en als ze koppig wordt gaat ze meestal vanzelf opgekruld lopen ik terk haar niet in de krul zoals gupjes al zij "Onderbouwd commentaar is tóch teveel gevraagd hier op bokt.nl geloof ik
"Onderbouwd commentaar is tóch teveel gevraagd hier op bokt.nl geloof ik!"

dus ik heb liever onderbouwd comentaar

gupjes zoals ik al zij het rijden ging niet super vandaar die min punten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:43

Ik vind jullie een leuke combinatie om te zien, dat ten eerste.

Ik ben het wel eens met mijn voorgangers dat je erop moet letten dat je de hals op lengte blijft rijden. Waar ik ook aandacht aan zou schenken is om de binnenhand losser te laten, dus wel contact houden maar het sturen en de tempocontrole meer op je buitenteugel te doen. Het paard lijkt af en toe wat sterk en gespannen te worden. Ik zou met dit paard heel veel overgangen op elkaar rijden (probeer eens 5-5-5 en daarna 3-3-3) om hem beter aan de hulp te krijgen en meer controle te krijgen over het tempo. Probeer bij dit paard ook regelmatig om de hals meer te verlengen zonder dat je hem nog ronder gaat maken. Ik denk dat je paard daarvan erg zal verbeteren.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:59

Rug recht, borst vooruit en schouders naar achteren Lachen

Verder hele leuke pony! Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:40

randie schreef:
Citaat:

alleen jammer dat zijn achterbenen met vakantie zijn Bloos
Je moet proberen je paard van achter naar voren te rijden. Dat hij achter zo actief is, dat hij dan van voren zelf gaat zakken...

Ik dacht precies hetzelfde.... dit is geen strekken, maar voorbeen naar voren gooien!
Daarbij is de aanleuning erg onprettig Scheve mond
Als ik dit in de ring zou krijgen zou je toch echt commentaar krijgen op je middendraf!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:43

Zo, is dat die pony/dat paard dat toender tijd zo mega dik was?
die is echt opgeknapt dan namelijk.
ik vind haar heel leuk om te zien,en komt vast goed bij dat B debuut

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:51

Gaaf paard zeg Haha!
Kan zeker goed strekken !!
Ik vind het er best wel gespannen uit zien eerlijk gezegt. & ze moet goed opletten dat ze rechtop blijft zitten.
verder zit het er wel goed uit, maar ze moeten nog wel even blijven oefenen en dan gaat het B-debuut vast wel goed komen.
Leuk dat je er ook nog even op mocht, je zit er netjes op Leonore !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:43

Ben het helemaal eens met Ymke, en denk eerlijk gezegd ook dat je op deze manier nog geen wp zal rijden in de B.

Wel een erg leuk paard, met training zal vast wel ooit komen!

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:48

hoi

ten eersten erg mooie pony

probeer alleen zelf wat rechterop te zitten en niet in gezakt( begrijp je wat ik bedoel?)

groetjes lisanne