Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

angel_moby schreef:daar had ik het gisteren met mijn vriendin over maar wij vroegen ons dan af hoe kan je een pony die te diep loopt wat opgerichter laten lopen?

maaitjuh schreef:Snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Diep is laag en dus tegenover gesteld van hoog.maar ik vind diep en dan wat hoger ingesteld er heel raar uitzien. En dat lijkt me ook niet fijn voor een paard.
Katja schreef:Te diep is nooit goed omdat er te voor staat. Maar wat is te diep? Van mij mag een paard best laag en rond lopen zolang hij dat maar op eigen benen doet en het binnen het kunnen van het paard is. Als dit goed gebeurt kun je de voorkant zo weer omhoog rijden.
Diep rijden kan heel goed zijn mits te ruiter het op de juiste manier toepast en van tevoren een plan heeft over het hoe en waarom.maaitjuh schreef:Snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Diep is laag en dus tegenover gesteld van hoog.maar ik vind diep en dan wat hoger ingesteld er heel raar uitzien. En dat lijkt me ook niet fijn voor een paard.
Katja schreef:Daarmee geef je aan dat het paard door die ruiter verkeerd gereden is maar dat wil niet zeggen dat het door minder diep te rijden beter was afgelopen.
Heb zelf genoeg paarden op stal gehad die juist veel beter zijn gaan bewegen (met name het achterbeen) terwijl ze diep gereden werden.