Wessel @lange lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Wessel @lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 22:04

wesseltje is weer helemaal de oude,en vandaag dacht ik,laat ik eens lange lijnen werk gaan doen,dat hadden ze hem nl geleerd op de inrij stal...

zo kan hij toch nog wat bijleren,en volgend jaar kijk ik verder voor evt hem nog eens weg te brengen,maar tot die tijd kan ik knoeien met lange lijnen...

ik heb graag tips,leuke dingen die je hem kan leren enz... Lachen

eerst maar eens wat stappen,nadat ie geprobeerd had er 10x onderuit te kunnen komen(lees kop omdraaien weg willen rennen),en dat niet lukte werd ie erg braaf...knappe wessel Haha!

1.Afbeelding

hier sta ik verkeerd, teveel voor hem,maar wel een stoere foto van hem...
2.Afbeelding

3.Afbeelding

dan een drafje...
4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

veeel te diep lopen kan ie ook.... hij loopt dan heel erg over de schouder weg,en probeerd zo sneaky hem te glippen,zodat ik er weer als een vlaggetje achteraan hang Haha!
7.Afbeelding

als hij de bocht dan door is loopt ie weer zo:
8.Afbeelding

maar goed alle begin is moeilijk... Ach gut

dan rechtsom,dat is zijn moeilijke kant,dan wil ie echt de hele tijd zich razendsnel omkeren,en hij is erg sterk,maar goed,dat moeten we gewoon ook meer gaan oefenen...

9.Afbeelding

hier ook goed te zien,niet echt ene florisante foto,maar ja,niet alles gaat in 1x goed...
10.Afbeelding

maar na een paar rondjes ging hij ook aan deze kant meer ontspannen
11.Afbeelding

daarna was hij klaar en lekker uitstappen....
12.Afbeelding

smoeltje...wat een stuk is het toch, Lovers
en ja,helaas heeft hij echt heel erg geschuurd,bijna al zijn manen zijn eraf.... Verdrietig
13.Afbeelding

nou,brandt maar los...goede tips heel graag,ik longeer altijd maar met 1 lijn nl,en 2 is best lastig... Haha!

bammbamm

Re: Wessel @lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:16

staat overal met zijn oren naar voren en héél attent hoor!!!
GEWOON DOORGAAN !!!
Het wordt vanzelf gewoon en vertrouwen heb je al in hem
dus dat komt allemaal wel goed
en...de een is er eerder aan toe dan de ander

BRAND NIET LOS GO KIMMIE EN WESSEL

super_arnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:17

mooie foto's:):)
jammer dat hij bijna al zijn manen eraf heeft geschuurd:(:(

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:26

Gaat super joh ! Haha!

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:29

Hallo,

Ziet er leuk uit.

Heb alleen een vraag:(heb zelf nog nooit met dubbele lijnen gelongeerd) maar moet de buitenste lijn niet achter zijn kont onder zijn staart door? heb geen idee en het lijkt me leuk om dit eens te proberen

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:29

Ik ben nou echt benieuwd.. hoe dit moet Haha! Mij werd namelijk ook geadviseerd om met lange lijnen te gaan longeren..
Maar waar is het nou eigenlijk voor bedoeld.. ( ja misschien beetje domme vraag van mij maar ik wil het echt weten Haha! )

Verder het wel een verdomd mooi paard!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:30

Ziet er weer heel goed uit! Goed dat je hem met veel verschillende dingen kennis laat maken. Als hij wat meer gewent is, kun je natuurlijk oefenen met lang laag en over de rug, maar ik denk dat je dat zelf allang weet Knipoog.

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:30

Mooi paard! Jammer van die manen:(
Ik heb geen verstand van longeren, dus de enige tip die ik kan geven is véél oefenen Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 22:37

ja ik hoop hem dressuurmatig zo te kunnen gaan trainen,maar ja,moet ie het wel eerst snappen Haha!

en ik ook... Nagelbijten / Gniffelen ,is nog best lastig 2 lijnen,en ik wist niet zeker of de lijn nu achter zijn kont langs moest of niet...ik heb het nu nog maar even niet gedaan,omdat het mijn eerste keer was met dubbele lijnen,en even zelf moest kijken hoe wessel reageerde.. Lachen

hij deed het nog best netjes,dus ik ga zo maar eens met hem door oefenen,en wie weet wordt ie er wel veel makkelijker door,gaat ie alles wat minder eng vinden,waar ik al heeeeel erg blij mee was,was dat hij zich liet aansingelen,hij heeft last van singeldwang en volgens zeggen was dat een heel groot probleem,maar gelukkig gaf het eigenlijk heel weinig problemen vandaag...

Bouwien,zo kan je meer sturen en op 2 teugels druk geven,dus meer dressuurmatig werken aan de lange lijnen.. Lachen

en die manen zooo zonde,maar van het weekend gaat de exeemdeken erop,en dan hopenlijk wordt het schuren veel minder,kan alles weer groeien...maar dit jaar is echt dramatisch...

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 00:44

Wat is Wessel toch weer gaaf!! ben echt fan van hem! Haha! Die nek Kwijl
Ben ook erg benieuwd hoe hij het over een tijdje onder het zadel gaat doen!! Denk dat het een prachtdier is!! Werk aan de lange lijnen ziet er zeker niet verkeerd uit, dat komt helemaal goed denk ik! OK dan!
Balen van zijn manen...dat is zooo balen Boos! Suc6 verder met hem!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 00:53

Ik heb heel toevallig vandaag met de fries waar ik mee bezig ben ook voor het eerst ge-lange-lijnt Haha! Had alleen een halster aan (om aan het bit hangen te voorkomen) en de lijn wel achter de kont door. Viel bij mij reuze mee, want aangezien ze losse achterbeentjes heeft, vond ik dat het engst Lachen Ging prima. Gewoon proberen dus!

Wessel ziet er super uit! Wordt een geweldig paard! Ga lekker met hem door oefenen, je krijgt er vanzelf handigheid in met 2 lijnen, net als het paard Lachen

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:07

Wauw daar hebben we mijn favo-bokt-paard!
Wat ziet die er weer goed uit..Heerlijk dat koppie..
Toevallig heb ik afgelopen week een longeersingel besteld. Dus ga ook lekker aan de slag.. Ik kijk uit naar de volgende foto's!

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:25

Het ziet er wel goed uit,maar probeer erop te letten dat je wat meer ter hoogte van zijn achterhand blijft staan. Als jij ter hoogte van zijn schouder gaat staan, geef je hem eigenlijk een teken dat hij om moet keren. Je moet dus als het ware een voorwaartste druk geven. Je kunt beter een beetje achter hem aan lopen inplaats van stil te blijven staan op het midden. Probeer verder ook wat meer je hand te ontspannen en hem wat meer 'los' te laten. De lijn over de achterhand is er vooral voor om hem zijn achterhand te laten gebruiken en om hem gemakkelijk te kunnen keren. Maar voor het oefenen is dit ook prima. Wel een hele mooie fries! Succes verder!

p.s. Heb je de teugels eigenlijk met een reden op deze manier vastgemaakt? Je kunt ze nl ook door een hogere ring halen, dan lijkt het wat meer op een ruiterhand. Als je dan een soort van bijzet wilt maken kun je de lijnen door de bitringen heen halen en ze aan een lagere ring vastzetten(beetje vage uitleg misschien), maar ik zou eerst gewoon oefenen zonder 'bijzet'.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:38

Dat ziet er goed uit, en je ziet ook dat ie er pleizer in heeft

Wat een heerlijk knap dier..........die nek Kwijl Kwijl

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:51

wow, wat issie toch stoer Haha! En zo knap dat je niet in de knoop raakt met die longes, ik vind 1tje al lastig Clown

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:52

Wessel blijft een knap dier Kwijl
Lekker zo door trainen dan gaat het vast helemaal goed komen! OK dan!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:02

HELder schreef:
p.s. Heb je de teugels eigenlijk met een reden op deze manier vastgemaakt? Je kunt ze nl ook door een hogere ring halen, dan lijkt het wat meer op een ruiterhand. Als je dan een soort van bijzet wilt maken kun je de lijnen door de bitringen heen halen en ze aan een lagere ring vastzetten(beetje vage uitleg misschien), maar ik zou eerst gewoon oefenen zonder 'bijzet'.

Het ligt er juist gewoon aan wat je wilt oefenen. Als je hem graag laag wilt hebben, kan je het beste (zoals ze nu heeft) de longeerlijnen laag zetten.
Zelf doe ik ze altijd door die laagste ring, dan door het bit en vast klikken tussen de benen, zo oefen je helemaal het lang en lage. En vanuit daar, bouw ik een beetje hoger op.
Maar op deze manier moet je wel beetje voorzichtig doen, aangezien het op die manier het zelfde effect heeft als een slofteugel.

Laatst las ik ergens dat je ook de buitenste longeerlijn onder z'n buik langs kan doen, ik heb het alleen nog niet geprobeerd. Ik doe de buitenste lijn 9 vd 10x gewoon achter langs de achterhand, dat is lekker makkelijk met van hand veranderen enzo.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:51

Ziet er goed uit! De problemen die jij nu noemt te hebben heb ik ook een tijd gehad met mijn fries.... Veel geduld en oefenen en het komt zeker goed... (vind hem er nu trouwens wel mooier uitzien)

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:13

@thaGirl: Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar in principe kun je dat lang-lage ook bereiken zoals ik het omschreef. Je zet dat de lijnen wel laag vast, maar haalt ze vervolgens door de bitringen en via de bitringen weer door een hoge ring van de singel. Op deze manier creeer je én de lage bijzet én de teugels op ruiterhoogte. Maar je moet het natuurlijk gewoon doen zoals je het zelf het fijnst vindt, het was gewoon maar een tip.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:15

heerlijk

het blijft een knapperd

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:20

Zo te zien gaat het erg goed met jou en Wessel leuk paard blijft het toch .Zonde van zijn manen inderdaad de deken er weer op en hopen dat het weer snel aangroeid. Komt vast goed

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:20

Wessel is mooi Lovers
het is in het begin gewoon nog wat zoeken, maar dat komt helemaal goed zie ik Knipoog

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:24

Leuk paardje ! wat mij opvalt is.... als hij op de linkerhand loopt... hangen zn manen naar de buitenkant..Tong uitsteken en als hij op de rechterkant loopt.. hangen ze naar links:P

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:29

Loopt heerlijk ontspannen aan de longe, probeer een keertje de buitenste lijn achter zijn billen langs te houden!!
lekker ding zeg je fries!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:30

kimmie261 schreef:
ja ik hoop hem dressuurmatig zo te kunnen gaan trainen,maar ja,moet ie het wel eerst snappen Haha!

en ik ook... Nagelbijten / Gniffelen ,is nog best lastig 2 lijnen,en ik wist niet zeker of de lijn nu achter zijn kont langs moest of niet...ik heb het nu nog maar even niet gedaan,omdat het mijn eerste keer was met dubbele lijnen,en even zelf moest kijken hoe wessel reageerde.. Lachen

hij deed het nog best netjes,dus ik ga zo maar eens met hem door oefenen,en wie weet wordt ie er wel veel makkelijker door,gaat ie alles wat minder eng vinden,waar ik al heeeeel erg blij mee was,was dat hij zich liet aansingelen,hij heeft last van singeldwang en volgens zeggen was dat een heel groot probleem,maar gelukkig gaf het eigenlijk heel weinig problemen vandaag...

Bouwien,zo kan je meer sturen en op 2 teugels druk geven,dus meer dressuurmatig werken aan de lange lijnen.. Lachen

en die manen zooo zonde,maar van het weekend gaat de exeemdeken erop,en dan hopenlijk wordt het schuren veel minder,kan alles weer groeien...maar dit jaar is echt dramatisch...

eigenlijk moet hij achter zijn kont langs maar kim dit was het begin en het ziet er super uit hoor. Je mag trots zijn op je ventje. Weet je eigelijk al hoe je hem gaat beleren? Breng je hem weg of ga je zelf pogingen wagen.