Vorig weekend (7 & 8 juli) heb ik meegereden op de Oud-Beijerlandse Dressuurdagen. Altijd een heel leuk en groot concours, waar ik Roc even goed met de concurrentie kon peilen, want hier rijden er altijd veel (24 combinaties alle 2 de dagen) en er rijd meestal geen kattepis mee
. Mijn trainster Anouska v. Dommele was er gelukkig alle twee de dagen bij om me te helpen met losrijden en natuurlijk was Supergroom Sjoerd ook weer aanwezig
! Eerste proef op zaterdag ging gepaard met veel spanning. De normaal altijd zo droge Roco vond het terras, tenten en mensen nu best een beetje spannend. Hij springt dan niet opzij, maar loopt overal met een schuin oog langs, waardoor hij spanning krijgt en minder goed in zijn lengtebuiging komt. Daarbij kwam ook nog dat ik de nieuwe proeven nog niet gereden had en ik dus even goed naar lezer Sjoerd moest luisteren
. Niet zo'n goeie actie, want daardoor is het niet netjes afgewerkt
.Uitgestrekte draf, hier zie je goed wat ik bedoel: Over de benen blijft hij heel fijn lopen, maar in zijn bovenlijn word hij bij bijvoorbeeld een spannende bak gewoon net wat strak.

Roc spotte de fotografe, gelukkig heb ik zelf al zo vaak op Roc geoefend dat hij 100% camera-bom-proof is

Niet helemaal geweldig moment, maar je ziet wel dat hij steeds beter gaat draven
.
Appuyement, lekker beeld.

Uitgestrekte galop, ik zou misschien rechtop kunnen gaan zitten

Tweede proef ging stukke beter. Hij was in de aanleuning nog niet helemaal waar ik hem hebben wilde, maar het beeld was al veel fijner en over de benen liep hij goed
. Hij was ook erg braaf, want een travers op de middenlijn had hij nog nooit gelopen en blondje-ik was éven vergeten dat dat in de proef zat en dus ook éven vergeten dat te oefenen
.Uitslag afwachten, nog even bij teamgenootje Rolina en Ratio's Pebbles kijken, maar dan hangen de punten er eindelijk. De eerste proef 7e met 204 (60%) en de tweede proef 3e met 223 (65,59%). De eerste proef misschien iets laag, maar zeker fijne punten
!'s Avonds het onderdeel waar ik erg naar uitkeek, de kür op muziek
!! Omroeper was Pam, ontzettend leuk om mijn voorstelverhaaltje van haar te horen, ze is zo'n leuk mens! Roc kent de kür inmiddels uit zijn broekzak, begint al half te piafferen als de muziek begint en pakt hem meest van de tijd precies op de maat, echt een kürpaard! Maar weer had hij in de bovenlijn spanning, want het terras zat propvol. In mijn uitgestrekte galop floepte Roc er heel mooi op het einde van de diagonaal een changement eruit wat niet gevraagd was, waardoor ik iets voor mijn muziek uitrij bij mijn stapstuk. Foutjes dus, erg zonde, maar over het algemeen was ik erg tevreden, we zijn toch weer oefening en ervaring rijker
. Voor de parade Roc nóg een keer zadelen, het zou zijn eerste worden, dus ik was benieuwd hoe hij zou reageren! Hij was ontzettend braaf, uiteindelijk mocht hij van de 12 combinaties een wit lint aan zijn hoofdstel nemen (vond hij wel wat spannend trouwens
) en ererondje lopen. Man wat kan dat paard showen zeg
!! Hij vond het prachtig, en ik ook! 
Rondje voor de kür op hem op z'n gemak te stellen.

Beetje spannend krabbelend langs het terras.

De volgende dag trokken we er weer op uit, nu lekker 's middags. Roc was nog niet helemaal bijgekomen van de vorige dag en begon wat strak. In de proef kon ik hem gelukkig wel heel fijn rijden. Ik was erg blij hoe ik zelf reed, want normaal kan ik in de proef best een losbol zijn, dat ik niet nadenk en zomaar de oefening uitvoer. Nu werkte ik alles af en kon ik er heel fijn aan rijden, ik bleef er aan werken, dat is wel eens anders bij mij
. Tussen de twee proeven in werd hij niet fijner, hij was het echt een beetje zat
. De tweede proef was naar mijn idee ook niet veel soeps, overal zat wel een rommeltje of een storingje. Hij had er gewoon echt genoeg van en was dan ook weer blij dat hij weer op de wagen stond!Uiteindelijke uitslag van de zondag was in de eerste proef 3e met met 221 (65%) en in de tweede proef 4e met 215 (63,24%) en vraag me niet hoe ik aan die laatste punten kom
. Totaal klassement stonden we 3e achter Jeffrey Heystek en Elaine Froling, ik kan dus over een goed weekend terugkijken!Appuyement naar rechts, fijn achterbeen zo

Wat heeft hij toch een heerlijke kop he

Galop, terugrijden uit uitgestrekte galop denk ik.

Verzamelde draf richting het groeten, heeft een fijn beeld zo!

Foto's thanks to Equifoto, Imadia & Paardenfoto
Als ik zo terug kijk, dan ben ik toch wel verbaasd hoe snel Roc vooruit is gegaan. Ruim 8 maanden geleden stapte ik voor het eerst op zijn rug nadat er een jaar niemand meer op had gezeten. Die lange slungelige spriet is nu echt veranderd in een spierbundeltje, hij wordt nu echt paard
. Ter vergelijking een fotootje van eind december, toen ik hem net een maandje aan het rijden was.
Verschil he
? Maar het had echt niet gekund zonder mijn trainers Anouska van Dommele en Hans van Belle, hun hebben me echt zo veel geholpen. 
Groetjes Kate
(just joking