Floortje Shet @ Springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim14

Floortje Shet @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 12:10

Dit is dus Floortje mijn lieve springshetje.. Niet alles is perfect, en miss ben ik een klein beetje aan de grote kant, maar volgens mij vind mijn pony het nog steeds leuk!! KLik op de foto's voor een grotere foto

Afbeelding
^ Eventjes poseren..

Afbeelding
^Galopje...

Afbeelding
^ Stijltje, Bloos ze kwam beetje raar uit vandaar dat ik zo raar boven haar zit.

Afbeelding
^ Kruisje..

Afbeelding
^Als laatst floortjes lieve koppie:). slaap

Ik wil graag tips enz..!

Mistie

Re: Floortje Shet @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:14

Hey Kim!

Ik vind het eigenlijk niet meer kunnen dat je op Floor gaat zitten, maar dat is tot daaraan toe. Ook moet je haar meer ruimte geven boven de sprong. Volgens mij kun je beter een mini-verzorgstertje zoeken.

Groetjes Corina.

Edit; En Kim, als je niet tegen zulk commentaar kunt, (wat je zei op msn) Moet je 't niet op bokt zetten. Ik geef gewoon m'n mening, en ik denk dat er meer mensen met mij eens zullen zijn.
Laatst bijgewerkt door Mistie op 12-07-07 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:17

Te groot meisje op een te kleine pony, waarom zie ik de laatste tijd zoveel soortgelijke topics? Zoek een grotere pony om mee te gaan rijden. Je bent echt van je Shetlandpony gegroeid.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:17

ik vind het ook echt niet meer kunnen hoor

mijn tip dus:

zoek alsjeblieft iemand die wel op dit pony'tje past

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:18

je bent veel te groot , je hebt je stijgbeugels veel te kort .
als je ze op normale lengte doet kan je meelopen ...
voor de rest wel leuke pony Lachen

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:18

Ik vind je veels te groot! Dit is niet goed voor je pony! Als je je voeten uit de beugels doet kan je meelopen volgens mij! Wel een leuke shet!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:20

leuk paardje Knipoog
maar net zoals de andere zeggen... je bent veel te groot voor het beestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:21

Goed, dat weet ze dus, voordat het uit de hand loopt. 20x hetzelfde herhalen is niet nodig.
Als je springt kun je btw het beste niet met een pannekoekzadeltje springen, niet goed voor de rug.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:26

Idd, 1x zeggen is wel genoeg, voordat je ruzie krijgt...laat ik eens niet gaan zeuren...
Ik vind het wel een leuke pony!
Miss ben je iets aan de grote kant, je pony lijkt er plezier in te hebben, Knipoog

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:26

Probeer je tenen iets naar z'n hoofd te buigen, niet zo naar buiten Bloos en geef iets meer teugel op de sprong.. Knipoog
de rest is al gezegd.. Toch wel hippe shet! Vingers aflikken

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:34

sorry maar echt een beetje overdreven. waar werden shetties voor gebruikt..... voor enorm zwaar werk! die beestjes zijn zo sterk! hoeveel weegt kim? weinig volgens mij.
ik vind het harstikke leuk! heb vooral lol! als je shettie niet wilt dan zou die wel wijgeren.

merelj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:44

Ik vind het er niet leuk uit zien, je bent veeeelste groot en je bent te sterk met j handen. je hebt je beugels tekort. En bij de eerste ¨springfoto zit z,n voorbeen bijna tegen de balk aan, hij haalt het nog maar net.. op die foto is z,n staart ook erg vies.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:44

fleurbartels schreef:
sorry maar echt een beetje overdreven. waar werden shetties voor gebruikt..... voor enorm zwaar werk! die beestjes zijn zo sterk! hoeveel weegt kim? weinig volgens mij.
ik vind het harstikke leuk! heb vooral lol! als je shettie niet wilt dan zou die wel wijgeren.

Zwaar werk is heel iets anders dan een te grote ruiter op zijn rug. Die ruiter zorgt dat de balans word verstoord en reken maar dat dat écht niet goed is voor de shet zelf.. Het maakt dan ook niet meer uit hoe groot hun lol is Knipoog .. En ik ben het een beetje zat altijd de reactie's: wat maakt het toch uit, ze hebben toch lol!
Het springen zit er, doordat er een te grote ruiter op zit, ook niet erg 'netjes' uit.
Het komt misschien een beetje aanvallend over, maar zo is het niet bedoeld hoor Lachen . Wil gewoon even die reacties de wereld uit helpen Bloos .

Maargoed, nu weer even on-topic.
Het is een érg leuke shet Haha! . Qua commetnaar.. Je tenen iets naar binnen (zover ik het kan zien, ik kan er niet op klikken voor grotere versie) en geef hem iets meer ruimte met springen. En inderdaad, je beugels mogen een paar gaten langer (hoop eigenlijk niet dat je er nog op stapt.. maargoed).

En je kunt een héleboel leuke dingen doen met je shet, zonder dat jij erop hoeft Lachen . Of zoek een klein bijrijdertje oid Knipoog .

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:55

traan_beauty schreef:
fleurbartels schreef:

Zwaar werk is heel iets anders dan een te grote ruiter op zijn rug. Die ruiter zorgt dat de balans word verstoord en reken maar dat dat écht niet goed is voor de shet zelf.. Het maakt dan ook niet meer uit hoe groot hun lol is Knipoog .. En ik ben het een beetje zat altijd de reactie's: wat maakt het toch uit, ze hebben toch lol!
Het springen zit er, doordat er een te grote ruiter op zit, ook niet erg 'netjes' uit.
Het komt misschien een beetje aanvallend over, maar zo is het niet bedoeld hoor Lachen . Wil gewoon even die reacties de wereld uit helpen Bloos .
[quote]

oke... balans etc etc.. kan ik zeer goed begrijpen wanneer je een shettie zwaar aan het werk zou zetten (hoog springen en niet 20 cm, dressuur rijden). Maar wanneer je een beetje rond crossed op een shettie, kan ik mij echt never nooit voorstellen dat je met haar gewicht iets verkeerts zou doen. (iemand die kort en dik is, die werkt een paard pas tegen!!!)
vergeet niet, wanneer het een shettie niet zou zinnen, zou die het niet doen. ook zijn wij lange mensen, dus de meeste jonge kinderen zouden al te lang zijn. mijn shettie is in iedergeval 30+ geworden met deze denkwijze.

opmerking over lol; wanneer je nog lekker pony kan rijden. is lol en leuke dingen doen erg belangrijk! dit omdat je balans, zit, eenheid met paard veel beter wordt (naar mijn idee) voor de toekomst.
ik ben erg jaloers op je Kim!

Grietje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:57

Leuke Shet, ook wel springtechniek, kan wel springen, ziet er goed uit, ga zo door!!
leuke combi. Clown
Laatst bijgewerkt door Grietje91 op 12-07-07 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:58

Leuk paardje.. maar je bent echt te groot!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:01

ik word er echt gek van dat als iemand ook maar een topic opent met rijfoto's van een shetlander dat de meest mensen er gelijk opafstormen om commentaar te geven. Ik zie op de fotos niks aan de shet waaruit ik kan opmaken dat het hem te zwaar is of te belast. Anders zou hij toch niet springen.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:03

hey,

de neusriem hangt wel wat te laag en je mag met je armen mee springen, niet je aan je teugels omhoog trekken. geef haar maar de ruimte om met haar hals en hoofdje voorop te springen.

ze lijkt er plezier in te hebben en je springt niet overdreven hoog. ze kan dat zeker aan.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:04

@Fleurbartels.
Ik heb het dan ook niet over het gewicht Lachen . De ts heeft hier absoluut een goed gewicht voor een shet, haar lengte is daar in tegen wel te lang.. Daardoor kun je een heleboel belemmeren zonder dat het shetje daarin tegen gaat.. Als het shetje niet beter weet, tja.. Dan zou hij ook niet weigeren ed. Maar ondertussen is het heel slecht voor het lichaam van hem.
En over de lol-opmerking (klinkt wel leuk Clown ): Daar ben ik het helemaal mee eens maar zo bedoelde ik het niet Lachen . Ik bedoelde dat als je het shetje aan het verknallen bent lol niet uitmaakt, want je verknalt hem ondertussen wel mooi.

En ik wil ook helemaal niet zeggen dat de shet van de ts meteen verknald is, helemaal niet vrolijk is ect. (nee, het ziet er erg goed uit verder) Maar ik vind dat ze rekening moet houden dat ze er niet meer oppast en dat ze hem daarmee uit balans brengt, want ik denk niet dat de ts haar shetje wil 'mishandelen' (sorry, weet even geen andere benaming Clown ).

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:07

babli schreef:
ik word er echt gek van dat als iemand ook maar een topic opent met rijfoto's van een shetlander dat de meest mensen er gelijk opafstormen om commentaar te geven. Ik zie op de fotos niks aan de shet waaruit ik kan opmaken dat het hem te zwaar is of te belast. Anders zou hij toch niet springen.

Ik denk ook niet dat de mensen die dit zeggen het slecht bedoelen, in tegen deel zelfs.
En het zijn altijd nog tips (oké, soms komt het een beetje aanvallend over).

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:07

TS: Je neusriem zit niet te laag.

Wat ik je verder nog wel wil zeggen (aangezien je nieuw bent op Bokt)is het volgende: Realiseer je wel dat je commentaar krijgt over de verhouding lengte ruiter en grootte paard. Je bent echt te groot, dat zul je nog wel vaker lezen in dit topic. Ik hoop ook dat je iets met deze informatie doet...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:11

babli schreef:

Inderdaad..
ze zit hem niet met de voeten in de weg.. tenminste van wat ik kan zien.. ik kan niet de foto's vergroten..
maar ik denk dat het vooral om het gewicht gaat..
maar als ze te lang is en hem met haar voeten in de weg zit, vind ik het ook niet echt goed kunnen.. maar voor zover ik het kan zien, is dat ook niet het probleem

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:12

Erg leuke shet,
en het is dan misschien al vaker gezegt, maar je bent echt te groot voor deze pony. Zoek een leuk klein meisje/jongetje die het helemaal geweldig vind om je pony'tje te verzorgen en te rijden en ga zelf op zoek naar een pony die goed bij jou past kwa lengte.

Verder kan ik geen tips geven over houding, ben ik niet zo goed in!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:12

tinkerXXlufX schreef:
babli schreef:

Inderdaad..
ze zit hem niet met de voeten in de weg.. tenminste van wat ik kan zien.. ik kan niet de foto's vergroten..
maar ik denk dat het vooral om het gewicht gaat..
maar als ze te lang is en hem met haar voeten in de weg zit, vind ik het ook niet echt goed kunnen.. maar voor zover ik het kan zien, is dat ook niet het probleem

Zoals ik het op de foto's zie, valt het nog wel mee hoe erg ze hem in de weg zit, inderdaad.. Maar haar beugels zijn dan ook veel te kort (mogen zeker een paar gaten langer) en dan kan ze bijna meelopen Lachen .

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:16

Laat je shetlandertje lekker berijden door een klein meisje/jongetje en ga door op die roosje, had even in een ander topic gekeken en daar pas je echt veel beter op! Haha!