Lady[Welsh]@Springrecord verbreken+Blooperfoto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies22

Lady[Welsh]@Springrecord verbreken+Blooperfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:15

Gisterochtend ben ik met Lady naar Mariska (M_Vainqueur) gegaan. Ze had namelijk een leuk springparcoursje gebouwd, en ik had wel zin om die met lady te springen. Ze heeft me gelijk wat tips en uitleg gegeven, dus dat was erg leuk Lachen

Mijn houding is echt dramatisch, en daar ga ik zeker hard aan werken na het zien van deze foto's !
Eigen commentaar:
- Benen véél minder ver naar achter boven de sprong
- Meer meegeven
- Tenen naar binnen!! Verdrietig
- En zo kunnen we nog wel even doorgaan.. Koe

Hier de foto's !

Voor de mensen die Lady nog niet kennen Lachen
Afbeelding

Ze had er zin in ! Vork
http://i68.photobucket.com/albums/i27/D ... CT0008.jpg

Beetje ronddraven (Niet zo naar voren.. Verdrietig )
http://i68.photobucket.com/albums/i27/D ... CT0009.jpg

Nog meer ronddraven
http://i68.photobucket.com/albums/i27/D ... CT0010.jpg

En laag inspringen Lachen
Afbeelding

Beetje vervormd door de camera
http://i68.photobucket.com/albums/i27/D ... CT0016.jpg

Kontje
Afbeelding

Best netjes Lachen
Afbeelding

http://i68.photobucket.com/albums/i27/D ... CT0030.jpg

Tussendoor natuurlijk ook ff rustig stappen.
Afbeelding

En mijn 1e blooper!! Clown Clown
Afbeelding

Kontjes Tong uitsteken
Afbeelding

Record Haha! 85 cm
Afbeelding

Deze was volgens mij ook 85 cm Lachen
Afbeelding

Deze ook zoiets. Al is daar de balk er wel vanaf gevallen.
Afbeelding

Afbeelding

Blooper 2, Hele hindernis meegenomen Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En blooper 3! Ze had geen zin meer, en ging er onverwachtslang, dus toen hing ik op dr nek Sigaar
Afbeelding

Mijn eigen commentaar hoeft niet steeds herhaald te worden! Vertel dan hóé ik het kan verbeteren Lachen
Als je negatief commentaar over mijn lengte wil geven, mijn PB box staat open ! Knipoog

Wees een beetje lief, want had nog nooit hoger dan 60/65 cm gesprongen, en ik ben zéker geen (spring)held Bloos
Verder, xLaus_ Bedankt voor de foto's en filmpjes! En Mariska, bedankt voor t springen Haha!

Pietje20199

Re: Lady[Welsh]@Springrecord verbreken+Blooperfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:17

haha die bloopers,
lijkt me verstandig dat je een volgende keer grondbalken erook bij legt, dus onder de sprong, zo kan je pony beter inschatten hoe de sprong is.
succes ermee!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:18

Vind je houding helemaal niet zo erg. Bij sommige zit je misschien iets te ver naar voren. Dus misschien iets minder ver met je lijf meegeven, en dan je handen iets verder meegeven. Maar verder vind ik het er netjes uitzien. En ik vind je ook niet te groot!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:20

ziet er goed uit marlies Knipoog

en commentaar geef je zelf al.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:21

Ik denk dat je teveel op haar voorhand hangt op de hindernis, en dat dat haar nog welles kan storen. Verder vind ik dat je de eenalaatste foto er vrij gevaarlijk uit zien, en niet alle foto's doen me een even vriendelijk beeld geven, maar het is een prachtige pony Lovers

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:24

VIPPIEKIPPIE schreef:
Ik denk dat je teveel op haar voorhand hangt op de hindernis, en dat dat haar nog welles kan storen. Verder vind ik dat je de eenalaatste foto er vrij gevaarlijk uit zien, en niet alle foto's doen me een even vriendelijk beeld geven, maar het is een prachtige pony Lovers

Kan je ook vertellen wáárom het er niet vriendelijk uitziet volgens jou Lachen ? En over dat gevaarlijk, het gebeurt iedereen wel eens die springt dat er perongeluk ook een staander meegaat...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:26

daar hebben we de fotos!!

de volgende keer moeten we ff fotografe regelen, want dan gaan ik en kevin mee hoor Ja

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:27

Ik bedoel meer, dat het nou niet bepaald iets is om te lachen. Ik vind de eerste foto's er super uitzien! Pony springt super, houding ruiter is netjes etc. Bij de hogere sprongen, vind ik het er veel gejaagder uitzien, de pony komt er nog maar net overheen zo lijkt het, en vind de techniek van de pony er ook slechter uitzien op de foto's, het geeft mij het idee dat ze net even teveel vraagt. Maar het zijn foto's, en ikheb verder weinig verstand van springen, ik zeg alleen wat het bij mij voor beeld oproept. Lachen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:28

xLaus_ schreef:
daar hebben we de fotos!!

de volgende keer moeten we ff fotografe regelen, want dan gaan ik en kevin mee hoor Ja

hier is je fotografe Knipoog

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:29

Marlies22 schreef:
VIPPIEKIPPIE schreef:

Kan je ook vertellen wáárom het er niet vriendelijk uitziet volgens jou Lachen ? En over dat gevaarlijk, het gebeurt iedereen wel eens die springt dat er perongeluk ook een staander meegaat...

Ik denk dat ze bedoelt omdat op die 1na laatste foto (en vooral die foto daarvoor) je pony maar net erover heen komt, en dat geeft niet een vriendelijk beeld, aangezien het lijkt dat de benen van de pony tegen de balken op komen. Denk dat ze dat bedoelt Knipoog

Leuk beesje, en commentaar geef je zelf al

Edit: je had zelf al gereageerd, sorry vippiekippie
Laatst bijgewerkt door Cishashka op 11-07-07 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:29

Hannette schreef:
haha die bloopers,
lijkt me verstandig dat je een volgende keer grondbalken erook bij legt, dus onder de sprong, zo kan je pony beter inschatten hoe de sprong is.
succes ermee!

dit hebben bij expres gedaan om lady meer te leren inschatten...het altijd makkelijk maken voor een pony word ook een beetje saai.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:30

Wat denk je van veiligheid?

queraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:30

Hele mooie pony
vind je niet te groot. maar ik denk dat het voor deze pony net te hoog is want ze haalt het echt maar net en haar techniek is dan ook veel slechter.. heb je ook les met haar?
en leg er asjeblieft een grondbalk bij want dat is makkelijker voor een pony..
en een pony kan het heel moeilijk inschatten. dus vind de reactie die je hierboven ggeeft een beetje raar. want vooral als je hoger gaat spriingen is dit belangrijk

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:35

Hee toppie man! Volgende keer weer!
en dat het er gejaagd uitziet...dat lijkt op de foto's maar een paard moet toch een vaartje hebben om over een sprng te komen...
Ik vind dat je het super heb gedaan! En na de lessen op de Harslo en de lessen bij mij:) komt het zeker goed!
binnekort kom je maar is samen met laura dan kunnen we misschien wel dubbel lachen!
Owja voordar mensen gaan klagen over de hindernissen: Ja ze zijn veilig!
en ik weet waar ik mee bezig ben om haar zonder grondbalk te laten springen!(ik laat het d'r ok neit doen zonder mij of instructie op de harslo!)

xx mariska

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:37

Probeer idd wat meer rechtop te blijven boven de hindernis. Dus wel verlichte zit, maar meer boven je zadel blijven. Doordat je (op sommige foto's) je lichaam zo ver naar voren brengt, breng je je pony sneller uit balans. Stel ze struikelt na de hindernis zullen jullie eerder over de kop gaan doordat jij nog extra druk geeft op de voorbenen. Ook zou ik bij de hindernissen met borden een grondbalkje leggen, iets makkelijker voor je pony.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:38

VIPPIEKIPPIE schreef:

Ja die veiligheid is er...de balk valt er toch zo af..en als we wisten dat ze het echt niet kon hadden we het niet geprobeerd!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:40

M_Vainqueur schreef:
Hee toppie man! Volgende keer weer!
en dat het er gejaagd uitziet...dat lijkt op de foto's maar een paard moet toch een vaartje hebben om over een sprng te komen...
Ik vind dat je het super heb gedaan! En na de lessen op de Harslo en de lessen bij mij:) komt het zeker goed!
binnekort kom je maar is samen met laura dan kunnen we misschien wel dubbel lachen!
Owja voordar mensen gaan klagen over de hindernissen: Ja ze zijn veilig!
en ik weet waar ik mee bezig ben om haar zonder grondbalk te laten springen!(ik laat het d'r ok neit doen zonder mij of instructie op de harslo!)

xx mariska

Zonder jouw erbij, nou dat lijkt me een hele opluchting. Je bent nog maar 16 hoor. Enne, het gejaagd, Ja ik vindt het er gejaagd uitzien, de pony komt maar net over de hindernis heen, en juist op de hoge hindernissen krijgt de ruiter een slechtere houding. Bij de laatste en dus hogere hindernissen krijg je ineens de bloopers, ik snap best dat die pony dan zo nu en dan weigert, hij heeft duidelijk al moeite met de hoogte, en de ruiter belast hem dan ook nog es dubbel aan de voorkant..

queraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:41

M_Vainqueur schreef:
VIPPIEKIPPIE schreef:

Ja die veiligheid is er...de balk valt er toch zo af..en als we wisten dat ze het echt niet kon hadden we het niet geprobeerd!

t gaat over de grondbalk denk ik zo
en vooral als je je record gaat verbreken vind ik dat dat erbij hoort. als extra steuntje. oke 50 cm kan zonder als je het gewent ben maar niet als je hoger als normaal gaat springen
Laatst bijgewerkt door quera op 11-07-07 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:41

M_Vainqueur schreef:
VIPPIEKIPPIE schreef:

Ik heb het over de grondbalk, met een pony die overduidelijk moeite heeft met de hoogte, zou ik een grondbalk gebruiken, en eigenlijk sowieso bij ieder paard, maargoed het is jullie paard, niet het mijne, ik geef alleen mijn mening.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:42

quera schreef:
M_Vainqueur schreef:

t gaat over de grondbalk denk ik zo
en vooral als je je record gaat verbreken vind ik dat dat erbij hoort. als extra steuntje. oke 50 cm kan zonder als je hget geent ben maar niet als je hoger als normaal gaat springen[/quote]

Precies Lachen

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:45

Ik denk ook dat je eerst maar aan de techniek moet gaan werken. Je pony moet zich echt over die hoge hindernissen heenwerken en dat zie je in de techniek. Ze basculeerd niet goed en vouwt haar benen ook heel raar weg. Op de lagere hindernissen is de techniek veel beter. Ga daar op verder en neem de tijd voordat je hoger gaat, je wilt je pony niet verpesten neem ik aan. En nee je moet een pony niet over een hindernis jagen. Ze moeten de ruimte krijgen om een goede galoppas te hebben voor de sprong, maar veel vaart hebben ze juist niet nodig. Hoe meer vaart je erin brengt hoe minder ze de hoogte in kunnen en hoe meer ze vlak rechtuit zullen springen.

Je eigen techniek is bij de lage hindernissen ook beter. Logisch aangezien je pony daar ook fijner springt. Je hebt echt een leuke pony die o te zien veel voor je over heeft! Overneem haar niet.

edit: En voor deze combinatie is een grondbalk inderdaad geen overbodig luxe denk ik zo...
Laatst bijgewerkt door nikki160287 op 11-07-07 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:46

Ten eerste, Ja ik heb les met haar! De ene week dressuur, de andere week springles. T
Ten tweede, Mariska, die mij hielp, heeft zelf aardig wat verstand van springen, en die laat mij echt geen ontzettend onveilige hindernissen springen. En Lady vind deze hoogte ohz inderdaad nog wat moeilijk (Ik ook, daar niet van Knipoog ) , maar daarom oefenen we het ook Lachen En we hebben die hoogte echt maar een paar keer gesprongen. We hebben eerst een tijd gewoon 50/60 cm gesprongen en toen geoeffend met galoppassen tussen 2 hindernissen en dat soort dingen. Daarna hebben we ze wat hoger gedaan. En dat ziet er inderdaad nog een stuk rommeliger uit, maar we moeten het toch een keer leren!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:48

Ja, maar leg dan tenminste een grondbalk neer. En moet zeggen dat ik Mariska nu niet echt heel verstandig over vind komen, als je de pony het dan wil leren, wat ik snap! Doe dat dan onder GOEDE begeleiding, in de springles, of laat een keer een instructeur komen of wat dan ook, maar ga dan niet alles zelf uitvogelen, dat is niet alleen maar goed voor de pony,,

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:50

We hébben ook springles! En ook in de springles mist wel eens een grondbalk! Sjongejonge... Verdrietig

queraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:50

De hindernissen zijn zelf niet gevaarlijk.
maar dat je er geen grondbalk hebt liggen.
dat je het met lage hindernissen niet doet oke maar alsje hoger gaat springen moet dat juist wle vindt ik. heb het zelf ook gehad. een pony die sprong alles .en1 keer heen grondbalk gedaan ging nog goed maar is daarna een keer door de hindernis geknalt omdat ze de hoogte niet zag.en ze durft nu niet meer goed te springen heeft heel lang geduurt voordat ze uberhaubt in de buurt van een hindernis kwam. ik denk niet dat je dat je paard aan wilt doen?