melis__ schreef:mooie pony!
dankje 
CtjeLief schreef:o ok.. dan is dat mijn fout, dacht inderdaad dat het nog een vrij jonge meneer was die nog volop in training stond! (zo ziet ie er ook uit) ik geloof best dat er basis inzit, anders loopt ie die oefeningen niet, maar dan nog: hij loopt niet goed, erg kort, daarom even mijn commentaar! -omdat het soms natuurlijk ook andere oorzaken kan hebben- (no offense!)
Klopt, maar de Dierenarts is toevallig maandag nog langs geweest voor mijn merrie en ik heb hem ineens eens naar deze heer laten kijken. Lichamelijk scheeld er niets met hem dus het is puur drammen dat ie doet, vandaar ook dat ik weiger nu even terug te schakelen en hem er net even doorheen wil hebben. 
Shanna16 dankje voor de uitleg! Had het zelf niet beter kunnen doen 
FunkyMistiC; het is een Welsh b'tje
En ik heb zoals shanna zei 2.5 jaar wedstrijd gereden met hem, inmiddels is hij op 'pensioen'
zitake schreef:Oeww Exje nog een keer. Mooie galopfoto's. Achterbeentje schuift er idd mooi onder. En dat is idd belangrijk. De voorkant komt dan vanzelf wel. Foto 4 is wel leuk

En dat is ook wat ik wilde, hij knalde zo op zijn voorhand uiteindelijk omdat hij steeds in mijn handen hing
Hij heeft écht last van een midlife crisis (zoals Shan eht zo mooi zei
)
Bolhvj schreef:Het is echt een super mooi beestje en je rijd hem echt SUPER netjes! ik vind wel dat als je gaat uitstrekken de pony wat lang word, je mag hem iets meer bij je houden over drijf het paard wat langzamer, op dat moment. de keertwendingen vind ik aan de ene kant niet super goed, het lijkt net of de pony iets naar achter word ingesteld, in iedergeval vind ik de keetwending in de achterhand wat minder. Verder vind ik het wel ONTspannen, in iedergeval krijg ik wel een goed beeld van jou een je beestje, inderdaad vind ik ook dat je bij het achterwaarts toch nog een keer moest vragen omdat die niet helemaal vloeiend recht naar achter ging, hij bleef op sommige stukjes ook een beetje haken in de beweging om het zo even te zeggen, je mag dan nog best iets meer druk op je handen en bovenbenen geven. Verder weet ik niet of je op het laatste stuk hem wat schouderbinnenwaarts vraagt, of dat je hem een beetje wil inbuigen? dat snap ik niet helemaal? als je hem alleen iets wou laten buigen ziet het er netjes uit, maar als je poging tot schouderbinnewaarts wou, vond ik het minder. voor een hengst ziet het er ook super uit hij lijkt me erg gehoorzaam. Verder echt super goed! jullie komt er wel!
Klopt ik zag ook in het filmpje dat hij bij zijn keertwending iets meer die voorwaartste drang mag hebben.
En ja zijn achterwaarts heeft ie om een of andere reden nooit goed gedaan
Mijn lesgever en ik hebben met ons handen in ons haar gezeten... Hoger dan een 5 heb ik voor achterwaarts gaan nooit gehad
In het begin gooide ie zn hoofd dan ook nog eens omhoog.
Het laatste stuk was inbuigen
Nog even doorbuigen omdat hij wel eens durft vastpakken aan de binnenkant (om te kantelen) Ik vraag hem daar denk ik ook iets van de hoefslag af zodat ik niet het 'kleef ide' heb
(en dat hij dus ook echt tussen mijn benen blijft en niet recht loopt omwille vd hoefslag die recht is) Hij is inderdaad redelijjk gehoorzaam bij het rijden juist de laatste tijd net even wat minder. Hij doet zijn naam een beetje eer aan...Vanaf de eerste galop is hij zodanig heet dat er nauwelijks nog echt mee te rijden valt 
xxkristy__ schreef:ik vind het er mooi uitzien

[
dankje 
[quote="Chakkie17"]
mischien is het een idee, het zij onder de man het zij aan de longe, om te werken aan de verruiming van zijn passen. het filmpje komt nogal gespannen over en hij lijkt nogal kort in zijn -passen namelijk... (of licht dat aan mij?)
Grtz,
[/quote]
aan de longe is geen optie. Hij luisterd wel maar zet zich niet echt in aan de longe (zou ik ook niet doen als ik paard was
hij verveeld zich dan te snel) en van het moment dat hij me weer toelaat om met lichter contact te rijden hoop ik dat hij vanzelf zijn passen weer wat af gaat maken
(dat is nl hetgeen dat hij nu niet doet
)
ManOnn_z dankje! 
Shanna16; ja jij hebt gevoeld hoe die is alstie dramt. Hij deed het toen maar een paar passen maar hij doet het toch wel