Floris (4-jarige haf) @ dressuurwork

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Floris (4-jarige haf) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 17:22

Hey, naar aanleiding van mijn vorige topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=795661&hilit= Hier weer een nieuw topic over Floris Lachen Milou (Mochino @ bokt) was zo lief om foto's te maken met haar spiegelreflexcamera, door het uploaden is de kwaliteit helaas wel iets minder.

Floris is nu 4 jaar, en ongeveer 2 a 3 maanden onder het zadel, ik heb hem zelf ingereden. (het is overigens niet mijn eigen paard, maar mijn verzorgpaard)

Mijn eigen commentaar: mijn houding!!! *schaam*

Tips en commentaar van jullie is altijd welkom, mits opbouwend Lachen

Nou, hier de foto's

Afbeelding
Eerst even longeren Lachen

Afbeelding
Nog meer longeren Knipoog

Afbeelding
Gallopje (natuurlijk hebben we ook de andere kant op gelongeerd, maar toevallig zijn de foto's allemaal van rechtsom)

Inrijden[b]
Afbeelding
En erop Lachen natuurlijk eerst stappen

Afbeelding
Drafje, hier hadden we een beetje ruzie..(ik moet ook echt wat meer achterover gaan zitten!)

Afbeelding
Gallopje (mijn zit Bloos!!!)

Afbeelding
Nog een gallopje, hier trok hij een sprintje, vandaar mijn handen Knipoog

[b]Het "echte" werk

Afbeelding
Drafje, zo word het al iets beter Lachen

Afbeelding
En zo wil ik het graag hebben Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vind ik echt een hele mooie foto Haha! (beetje jammer van mijn houding en handen)

Afbeelding

Afbeelding
Zo is braaaaf Lachen

Afbeelding

Groetjes Lisanne en Floris Haha!

p.s. bijna alle foto's zijn van het draven, Floris heeft namelijk bedacht dat hij niet meer in de rechtergallop wil als er iemand op zit. Ik heb alle trucjes al geprobeert, en toen dat niet werkte maar besloten dat we het eerst weer vanaf het longeren gaan opbouwen Lachen

xNatas

Re: Floris (4-jarige haf) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:24

Leuke foto's Lisan Ja

Ziet er goed uit, alleen af en toe steek jeje benen af Lachen

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:24

Hee lisanne !

Het commentaar geef je zelf al. Ik vind het der super leuk uitzien, jullie worden steeds meer een team.

Tot donderdag.

Liefs Jetske Lovers

ikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:25

Ik vind het er best goed uitzien! Mijn tips: let op je binnenhand, leg je onderbeen wat terug en doe je tenen meer naar binnen. Maar het totaalplaatje is helemaal niet gek! Lachen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:28

Ik vind het er nog niet zo fijn uitzien. Je werkt hem erg tegen in je hand en ik vind het niet ontspannen ogen. Wel een hele mooie pony.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 18:39

Ik denk juist dat ik hem helemaal niet tegenwerk met mijn handen... hij neemt de teugel echt zelf zo aan

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:37

Ziet er weer super uit voor zo'n korte tijd Lisanne! Gaat al echt de goeie kant op, lekker door blijven gaan zo, gaat zeker niet verkeerd:D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:44

De foto's waarop jij vind, dat hij goed loopt, vind ik 'm juist niet lekker lopen.
Hij moet iets meer uitschuiven en nog meer op lengte gereden worden,hij loopt te ''opgepropt.''
De foto's geven mij niet het idee dat hij lekker ontspannen over de rug loopt.
Verder zou je er zelf nog op mogen letten dat je teugels wat meer op maat neemt, en je handen iets naar voren toe.
Dit is goed bedoeld commentaar, het is een erg leuke pony.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:45

dankjewel, commentaar is altijd welkom Lachen Ik weet dat ik echt iets aan mijn handen enzo moet doen, ben er ook hard mee bezig, maar het is nog erg moeilijk Tong uitsteken Ik vond hem op dat moment wel fijn lopen Lachen maarja ik zat dan ook op zijn rug Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:48

SuperLiesje schreef:
dankjewel, commentaar is altijd welkom Lachen Ik weet dat ik echt iets aan mijn handen enzo moet doen, ben er ook hard mee bezig, maar het is nog erg moeilijk Tong uitsteken Ik vond hem op dat moment wel fijn lopen Lachen maarja ik zat dan ook op zijn rug ;)

Juist dan hoor jij te voelen of hij goed over de rug loopt of niet. Knipoog
Maar jullie zijn 'n leuke combi hoor en komen er heus wel! Lachen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:49

Mooie haf! Heeft ook mooi beengebruik! Haha! Alleen zit je soms erg naar voren en je houd je handen er voorover gekantelt, dus volgende keer: Let daarop Knipoog
@SuperLiesje Ik vind juist dat hij best wel ontspannen loopt, dus ik ben het niet met je eens.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:52

wat een super mooie haf heb je.
veel sucses ermee

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:47

heej lis,
allereerst bedankt voor je PB met de link Haha!

let indd op je benen, maak er geen hele garderobes van Clown
en heb je al veel geld gevonden? Knipoog
betrap mezelf er ook wel eens op hoor dus je bent niet de enige.
probeer toch je handen wat lager in te stellen zodat ie wat dieper gaat lopen en zijn rug beter en meer gebruikt (zo krijg je ook de spieren erop) en die ''oprichting'' komt na een tijd vanzelf wel. eerst zorgen dat er lekkere spieren opzitten en nodig hem uit om lkkr met zn neusje naar de grond te rijden.

goodluck Haha!

X

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 01:05

Je moet ontspannender rijden. Waar jij hem goed vind lopen vind ik hem in een totale valse knik lopen. Als hij ontspannen loop gaat hij zakken met zijn hoofd en hals waardoor je lengte buiging krijgt. Je paard heeft een knik in het hoofd en verder zit de hals totaal vast en gespannen. Hiermee kan je problemen krijgen als je hem zo door rijd. ook vind ik dat je hem te strak naar beneden hebt met het longeren.
Het is een jonge pony, leer het eerst lekker de evenwicht te vinden en op eigen benen te lopen voor je aan die krul werkt.

Verder probeer altijd recht boven je paard te blijven, ook in de wendingen, dus niet meehangen naar binnen. Zo gaat er teveel gewicht aan 1 kant hangen van je paard. je moet je gewiht verdelen over de paarden rug aan weerzijde van de ruggegraat evenveel.

Let er ook op dat je netjes recht zit, een rechte lijn tussen schouders, heup en hak.

Op de 3e rijfoto trek je hem duidelijk teveel. Ik denk dat jij iets te graag wilt. Een paard komt niet netjes naar beneden omdat jij dat wilt maar omdat jij hem kan laten ontspannen en hem niet uit balans rijd ( door het scheef zitten ).

Verder vind ik het een leuk paardje en hij heeft wel goed achterhand gebruik!

Succes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 01:40

Ik krijg van de foto's het gevoel dat je erg in zijn mond hangt en veel met je handen wilt doen.
De galop aan de longeerlijn vind ik er niet goed uitzien, volgens mij probeert ie de bijzet kapot te trekken, als hij daar al niet ontspannen loopt doet hij dat onder het zadel ook niet.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:57

Jaaaaa mijn foto'tjes Lovers

Ik vond het heel goed gaan Lies Haha! Floris doet echt zn best Ja Behalve dan dat rechtergalopje wat nog niet helemaal gaat zoals het hoort, vind ik dattie wel heel goed loopt al.
Dat je veel in zn mond zit vind ik echt heeeel erg meevallen, meestal had je m lekker los en liep ie alsnog zo laag.
Maarja ik stond er een uur lang naast.. die foto's zijn momentopnames.. Tong uitsteken
Maar jullie komen er wel Haha!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:52

Ik vond het ook heel goed gaan Lachen behalve de rechtergallop dan Knipoog Ik vond hem juist wel lekker over zijn rug lopen namelijk

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:53

Dit is absoluut niet banketstaaf bedoeld wat ik ga zeggen.
Maar ik denk dan gewoon, dat jij nog nooit gevoeld hebt wanneer een paard over z'n rug loopt....
Krijg je wel les??

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:57

ja maar niet met hem...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:59

Misschien een idee om dat wel te gaan doen??

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:03

Ben het ook ooit wel van plan, maar heb momenteel gewoon niet genoeg geld om prive-les met hem te gaan nemen, en verder gaat het eigenlijk wel prima zo Lachen

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:07

ik ga ook met het commentaar wat gegeven is mee. Hij loopt iets te opgekropt. Ook vind ik hem er echt nog heel jong ook uitzien zelfs beetje dun voor een haf (of misschien ben ik alleen stevige haffen gewend *LOL* Wel merk ik dat je vooruit wil gaan en ik vind jullie een mooie combi!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:11

Hedwig18 schreef:
ik ga ook met het commentaar wat gegeven is mee. Hij loopt iets te opgekropt. Ook vind ik hem er echt nog heel jong ook uitzien zelfs beetje dun voor een haf (of misschien ben ik alleen stevige haffen gewend *LOL* Wel merk ik dat je vooruit wil gaan en ik vind jullie een mooie combi!

Dankjewel Lachen Hij ziet er inderdaad nog echt uit als een baby, maar op zijn papieren staat echt dat hij 4 is Lachen En hij is een haf van het "luxe" type, dus waarschijnlijk niet zo stevig als de hafjes die jij gewend bent Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 02:01

SuperLiesje schreef:
ja maar niet met hem...

Als je eenmaal een paard hebt gevoeld wat 'ontspannen en over de rug' loopt weet je hoe het voelt en kun je het dus ook bij andere paarden voelen. Ook bij een jong en onervaren paard.
Als ik jou was zou ik hem, voornamelijk omdat hij nog zo jong is, iets langer laten lopen. Dus de hals iets langer en het hoofd iets lager/meer naar voren. Daarbij hoeft hij natuurlijk niet achter de loodlijn te gaan lopen.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:51

Mooi paard