weer 3-jarige Zilvano aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

weer 3-jarige Zilvano aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 15:05

Ik begin het leuk te vinden om hier weer foto's te plaatsen Haha!
paar weekjes terug heb ik al eerder foto's geplaatst van Sil
viewtopic.php?f=10&t=789902&hilit=

vandaag weer gereden ik heb hem weer in een setje gestoken (o.a. speciaal voor o_floor_o) maar ik had het thuis niet naast elkaar gelegd en dacht dat het beter zou matchen Bloos

ik had het in het vorige topic ook gezegd maar:
Ik sta helemaal open voor commentaar maar wil daar ook graag van leren en zou het dan ook graag goed onderbouwd willen zien!

van warm stappen geen foto's

drafje
Afbeelding

hij loopt hier vrij laag maar wel over zijn rug
Afbeelding

beetje op de voorhand
Afbeelding

hier ook, en ik denk dat ik hem hier been geef om naar voren te gaan (anders weet ik echt niet wat mijn been daar doet)
Afbeelding

hier staan mijn armen echt raar maar ik denk dat ik hem meer ruimte wil gaan geven voor de galop
Afbeelding

galop
Afbeelding

ik vind hem hier persoonlijk te veel stelling hebben voor zo'n jong ding, is dit erg slecht?
Afbeelding

maar rechtdoor kunnen we ook wel (die tong Haha!)
Afbeelding

close up
Afbeelding

en nog een foto van zijn koppie
Afbeelding

Ik heb er na de vorige foto's nog 2x opgezeten we zijn nu erg druk bezig met tempo wisselingen om hem wat beter op het been te laten reageren.
ik vermeld het er toch wel weer even bij, sil is te koop.

LEKKERGEK

Re: weer 3-jarige Zilvano aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:07

Ziet er goed uit & je hebt een heel leuk paardjeee !! Haha!

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:15

Ziet er best leuk uit voor een 3-jarige! Misschien even een tip; het lijkt op de foto's dat je heel erg kleeft met je been (dus constand been geeft). Als je hem goed voorwaarts wil hebben moet je echt heel consequent zijn. Dus been eraf alleen eraan als het nodig is reageert hij niet schop hem maar een keer naar voren. Het heeft echt absoluut geen zin om steeds maar zit gaan zitten drijven en er komt geen reactie...

Succes verder!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 15:18

LEKKERGEK: Thnx!

Passoa: dat was me nog niet eens zo opgevallen, goed dat je het zegt en ik ga er zeker rekening mee houden!

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:24

Vaak doe je het gewoon heel erg onbewust Haha! Ik deed het ook en daardoor kreeg ik mijn middendraf en niet mooi mee ruit middenstap ook niet enz. Gewoon je been eraf en pas eraan als het nodig is, geenreactie? Of een tikje bij of vooruit schoppen en hand naar voren!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:27

Ziet er goed uit hoor Thirza! Hij is nog erg jong, dus logisch dat hij nog op de voorhand valt.

Pas er wel mee op dat hij niet leert zijn tong over het bit te leggen, mischien is een sperriempje een idee?

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:30

Ziet er goed uit! Lachen Leuke pony.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:39

ziet er goed uit hoor. Hij duikt alleen wel erg graag. probeer een beetje tempo wisselingen te rijden. lekker lange lijnen en af en toe een pasje weg, geef hem daarbij wel de ruimte zo kan hij zijn neusje er wat uitschuiven. Leuk dier.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:56

ziet er netjes uit hoor meid! ik weet hoe het is om een jong dier in te rijden en daarbij je houding ook vaak veranderd....
let een beetje op je onderbeen houding qua ligging, liggen namelijk wel heel erg ver naar achter...
Veel succes met verder trainen. Hoe groot is ie eigenlijk?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:02

Passoa: heb je helemaal gelijk in! je doet het echt onbewust, misschien moet ik toch een keertje les gaan nemen, kan nooit kwaad natuurlijk.

Myrdal: dank je wel! het sperriempje moet ik nog even om maat maken, dank dat ik dat gelijk de volgende keer doe!

Merilyn: Thnx! eigenlijk doen we dat de laatste tijd alleen nog maar veel voorwaarts maar voor deze foto's wou ik toch even een poging doen om netjes te laten lopen Bloos

sunnymay: mijn houding is echt hopeloos ja... vreselijk, ik heb ook geen idee waar mijn onderbeen heen gaat. Ik heb eigenlijk altijd wel een onrustig onderbeen gehad ik denk dat ik een zadel moet hebben met meer kniewrong zodat ik een beetje steun heb.
Sil is 1.56 een kleintje voor mij dus Lachen ik ben zelf rond de 1.75

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:06

Thirza schreef:
sunnymay: mijn houding is echt hopeloos ja... vreselijk, ik heb ook geen idee waar mijn onderbeen heen gaat. Ik heb eigenlijk altijd wel een onrustig onderbeen gehad ik denk dat ik een zadel moet hebben met meer kniewrong zodat ik een beetje steun heb.
Sil is 1.56 een kleintje voor mij dus Lachen ik ben zelf rond de 1.75

lengte verschil had ik niet verwacht. je mistaat er niet op hoor!
misschien door je langere benen en je paardje nog wat iel is, heb je ook al minder het idee dat je de buik raakt om aan de drijven. maar merk het bij mezelf ook hoor, heb het nooit gedaan, maar leg nu in ene ook mijn benen wat naar achter. heb sinds kort een ander zadel... wie weet helpt voor jou een ander zadel.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:41

hahaha Thirz dat ken ik toch even netjes naar beneden Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:16

Leuke foto's. Ik zou dit paard niet te lang te laag en rond rijden. Als deze toch over de rug is en ontspannen is, mag je best al wat gewicht naar achterhand gaan brengen. Goed is goed zeg maar. En als je denkt dat je aanleuningsdruk verminderd, los je het op met korte tempowisselingen of korte overgangen. Maar ik zou niet te lang te laag laten lopen.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:49

Dit ziet er goed uit! Ik vind het een fijn en vriendelijk beeld geven, maar zoals hierboven gezegd wordt ziet het er ook wel uit alsof hij klaar is om iets meer te gaan dragen. Misschien dat je hem halverwege eens wat meer op kunt pakken.

Succes en veel plezier met hem, het is een leuk beestje zo te zien!

marly01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:31

hey!! ziet er goed uit!!! echt leuk..!!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:44

Vind die tong toch niet heel erg grappig...sorry.
Weet niet of je dressuur gaat rijden, maar er zijn jury's die er aftrek voor geven en vaak duid het ook problemen qua aanleuning etc.
zou idd zo snel mogelijk de sperriem er aan doen, voordat ie allerlei fratsen aan leert.

Vind ook dat je je handen nog al breed hebt staan en je polsen naar beneden geknikt.

Verder ziet het er relaxt en eerlijk uit..

en wat betreft dat op de voorhand, zou ik me niet zo druk om maken..dat komt vanzelf goed.. Lachen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:07

Ziet er goed uit hoor voor een 3 jarige. Hij duikt inderdaad behoorlijk. Maar hij maakt in ieder geval zijn rug lang. Verder is stelling niet erg zolang het maar vanuit lengte buiging komt en niet alleen vanuit de hals en dat is vaak iets wat een jong paard nog niet zo heeft. Leuk paardje hoor!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:29

sunnymay: ik had zelf ook niet echt het gevoel dat ik hem constant aan het drijven ben maar ik kan dat nu niet zo goed zeggen omdat het gewoon een gewoonte kan zijn, ik ga er de volgende keer op letten (ik rij hem maar 1x in de week)
Het is niet mijn pony en hij is er voor de verkoop ik ga er dus geen ander zadel bij zoeken omdat deze nu dus goed past, maar als mijn eigen mannetje oud genoeg is wil ik er wel een goed zadel bij hebben wat ook goed voor mijn houding is.

Merilyn: sneeky he Haha! maar ik hoef mijn teugels alleen maar aan te nemen en daar is ie al.

Bets: ik rij hem eigenlijk maar 20min omdat ie zo jong is, en eigenlijk zijn we nu meer bezig met nette overgangen dan met de aanleuning omdat ie nog niet zo heel goed voor het been is. Ik wou alleen even voor de foto's hem netjes laten lopen Bloos .
Hij is nog niet super vaak onder het zadel geweest ik denk in totaal zo'n 20/25 keer ongeveer dus vind ik het eigenlijk een beetje eng om meer te gaan vragen Bloos

Djesseka: Dank je wel! ik zei het eigenlijk al ik vind het soms een beetje eng om meer te gaan vragen omdat hij zo jong is ik wil niet "te" veel gaan vragen zeg maar. Ik ben altijd heel voorzichtig met dit soort dingen Bloos soms ook wel iets "te".

Born2BCrazy: ik heb er niet zoveel ervaring mee met paarden die met hun tong uit de mond hangen (al heb ik het nog niet eerder gezien bij hem en als ik rij is er eigenlijk altijd iemand bij en die hebben het ook nog niet gezien) We rijden hem nu dressuurmatig maar omdat hij verkocht gaat worden weten we niet wat zijn nieuwe eigenaar gaat doen met hem.

Mijn handen zijn altijd vreselijk geweest Bloos maar het breed staan vind ik mee vallen ik heb het op 1 foto wel erg maar daar wil ik mijn handen naar voren doen (en ga zelf ook meer voorover zitten) omdat ik daar wil gaan aangalopperen en hij is niet zo voorwaarts dus wil ik hem dan zoveel mogelijk ontlasten.

Marcella_e: Dank je wel, het is echt een duikelaar hij loopt het liefste met z'n hoofd tussen zijn kogels. Ik vond de stelling dus eigenlijk wel veel van af de foto's gezien, dat had ik niet zo door toen ik erop zat.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:44

Opzich ben ik zelf voorstanden van voorwaarts neerwaarts maar je ziet bij hem heel erg dan hij gewoon echt naar voren duikt. Niet alleen zijn hoofd maar hij gooid ook allen op zijn voorhand. Ik zou ook gaan oefenen met wat pasjes weg rijden en terug nemen om zijn achterhand meer erbij te krijgen

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 12:16

Ga ik doen! zondag ga ik weer rijden Haha! vanavond longeren, meestal aan de longeerlijn (dubbele lijnen) doe ik dat ook vaak een pasje weg rijden.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:44

Als je voor het eerst het sperriempje omdoet, doe het dan niet te strak. Als hij het niet gewend is tenminste. Gewoon elke keer een beetje strakker doen. Lachen Wel erg leuke pony!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:08

Thirza schreef:
Mijn handen zijn altijd vreselijk geweest Bloos maar het breed staan vind ik mee vallen ik heb het op 1 foto wel erg maar daar wil ik mijn handen naar voren doen (en ga zelf ook meer voorover zitten) omdat ik daar wil gaan aangalopperen en hij is niet zo voorwaarts dus wil ik hem dan zoveel mogelijk ontlasten.

neem bv 2 en 5..
(doe dit niet om je te stangen ofzo..maar lijkt me dat het wel duidelijk te zien is..)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:27

Hij loopt idd goed zeker voor zo'n jonkie, maar kijk ook uit dat je paardje niet teveel gaat duiken, dan loopt hij helemaal over de kop en gaat hij meer op de voorhand. Lachen
Nu loopt hij imo wat te laag, en heb ik het idee dat hij af en toe wat hangt.
Het is makkelijker hem daar nu al wat in te corrigeren, dan dat later aan te moeten gaan Knipoog

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:29

Je paardje loopt goed hoor voor een drie jarige!
Alleen zoals meerdere al zeggen, denk er om dat hij niet té diep gaat lopen! Dan komt het vast helemaal goed!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 16:32

Born2BCrazy schreef:
neem bv 2 en 5..
(doe dit niet om je te stangen ofzo..maar lijkt me dat het wel duidelijk te zien is..)

ik begrijp ook heus wel dat je me niet aan het stangen bent hoor Haha!
bij foto vijf doe ik het omdat ik mijn handen naar voren doe en bij foto twee vind ik het persoonlijk mee vallen.
maar zo heeft iedereen er een mening over toch Cool

XchantjuhX: ik had het al eens eerder een keer gezegd volgensmij maar het liefste loopt ie met zijn neus tussen kogels hij is al wat hoger dan dat het was we letten er zoveel mogelijk op, hangen doet ie niet daar heb ik een hele grote hekel aan, zodra hij een poging waagt moet ie gelijk naar voren van mij.

row_bow: we letten er zeker op! maar hij komt al steeds wat hoger dan dat het was! Pling