Deze morgen Beau maar even lastiggevallen met wat dressuurwerk... had vandaag voor de eerste keer spoortjes met hem geprobeerd omdat hij echt niet te rijden is met zweep en af en toe toch even wat extra wil kunnen geven.
Hij zit heel erg vast links de laatste tijd dus heb geprobeerd hem echt los te houden en genoeg stellingwissels te vragen. Beau is een draver en moet nu vooral nog leren ontspannen, dus ik weet dat hij vaak heel diep loopt ed, maar nu is dat even heel goed voor hem
volgende zondag hebben we onze eerste officiele dressuurwedstrijd, gewoon omdat het lekker in de buurt is en voor de afwisseling, op zich zijn we totaal nog niet klaar voor een nette proef.
laag losstappen

bijzonder netjes hier
lekker mee achter en niet te diep ( ik weet dat mijn binnenteugel vaak loshangt, is bewust
)
super ontspannen en door het lijf
zooo hebben we het graag 
even wat dieper instellen

en heerlijk loswerken op de volte

weer wat meer oppakken, nog steeds lekker rustig

en toen... gingen we galoperen
blijft echt extreem hectisch allemaal, maar vandaag ging hij toch wat ronder lopen... ook blijft hij veel bokken en valt hij er nog makkelijk uit, maar hij doet het toch maar

hier nogal veel spoor, maar hij viel dus naar binnen en draaien is al moeilijk genoeg
hij maakt zich wel mooi rond tov vroeger 

achterbeen er goed onder in de bocht ( mijn gaspedaal gaat er dan ook goed op
verzamelen komt nog wel, eerst leren lopen )
ook weer behoorlijk netjes
ben echt blij dat er toch momenten (!) zijn waarop hij het goed doet
linkerkant is wat moeilijker, maar ook hier begint het te lukken

en uitdraven

achterbeen nog lekker actief

eerlijk : dit zijn natuurlijk de beste foto's, het grootste deel ervan liep hij wel te klieren (deels door de vliegen, deels omdat hij nu eenmaal het liefst naar de wolken kijkt
maar het is allemaal aan het beteren 
zelf moet ik er echt op letten dat ik mijn been lang houdt, wat beter recht blijf zitten, voor me blijf kijken... ook moet ik meer op mijn buitenteugel letten, die laat ik af en toe nog los. ( en over die kapstoktenen gaan we maar niet beginnen
)
) en het verschil is enorm !!
zal eigenlijk al lang blij zijn als hij niet gaat steigeren, bokken zal hij iig wel doen bij de galop

.
die zwembaden/partytenten/gillende kinderen/voetballen is hij ondertussen wel gewend, gelukkig is dit zijn winterpaddock dus kan hij daar nog net tegen een stootje