Beau de l'Air (draver) @dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Beau de l'Air (draver) @dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 13:25

hoihoi lieve bokkertjes !

Deze morgen Beau maar even lastiggevallen met wat dressuurwerk... had vandaag voor de eerste keer spoortjes met hem geprobeerd omdat hij echt niet te rijden is met zweep en af en toe toch even wat extra wil kunnen geven.

Hij zit heel erg vast links de laatste tijd dus heb geprobeerd hem echt los te houden en genoeg stellingwissels te vragen. Beau is een draver en moet nu vooral nog leren ontspannen, dus ik weet dat hij vaak heel diep loopt ed, maar nu is dat even heel goed voor hem Ja

volgende zondag hebben we onze eerste officiele dressuurwedstrijd, gewoon omdat het lekker in de buurt is en voor de afwisseling, op zich zijn we totaal nog niet klaar voor een nette proef.

laag losstappen
Afbeelding

bijzonder netjes hier Ja lekker mee achter en niet te diep ( ik weet dat mijn binnenteugel vaak loshangt, is bewust Knipoog )
Afbeelding

super ontspannen en door het lijf Ja zooo hebben we het graag
Afbeelding

even wat dieper instellen
Afbeelding
en heerlijk loswerken op de volte
Afbeelding

weer wat meer oppakken, nog steeds lekker rustig
Afbeelding

en toen... gingen we galoperen Cool blijft echt extreem hectisch allemaal, maar vandaag ging hij toch wat ronder lopen... ook blijft hij veel bokken en valt hij er nog makkelijk uit, maar hij doet het toch maar Ja
Afbeelding

hier nogal veel spoor, maar hij viel dus naar binnen en draaien is al moeilijk genoeg Vork hij maakt zich wel mooi rond tov vroeger *LOL*
Afbeelding

achterbeen er goed onder in de bocht ( mijn gaspedaal gaat er dan ook goed op Clown verzamelen komt nog wel, eerst leren lopen )
Afbeelding

ook weer behoorlijk netjes Haha! ben echt blij dat er toch momenten (!) zijn waarop hij het goed doet
Afbeelding

linkerkant is wat moeilijker, maar ook hier begint het te lukken
Afbeelding

en uitdraven
Afbeelding
achterbeen nog lekker actief
Afbeelding

eerlijk : dit zijn natuurlijk de beste foto's, het grootste deel ervan liep hij wel te klieren (deels door de vliegen, deels omdat hij nu eenmaal het liefst naar de wolken kijkt Knipoog maar het is allemaal aan het beteren Ja

zelf moet ik er echt op letten dat ik mijn been lang houdt, wat beter recht blijf zitten, voor me blijf kijken... ook moet ik meer op mijn buitenteugel letten, die laat ik af en toe nog los. ( en over die kapstoktenen gaan we maar niet beginnen Bloos)

Yonker

Re: Beau de l'Air (draver) @dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:29

Whoehoe ben de eerste
Ziet er goed uit hoor vind het knap dat je hem (??) zo hebt lopen! Haha!
Super!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:30

ik vind het er super! uitzien.
buiten je eigen commentaar moet je alleen zorgen dat je als je hem wat dieper instelt niet te lang laat. dan neigt het namelijk naar halsstrekken

voor de rest ziet het er goed uit en loopt hij lekker ontspannen

PaardenLeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:32

Ziet er goed uit !

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:33

Hoewel ik het met je eens ben dat een proef lopen nog wat moeizaam zal gaan vind ik het er niet verkeerd uitzien. Ik vind het knap van je dat je zoveel geduld hebt met je draver. En natuurlijk super dat je het tóch op concour gaat proberen! Laat even weten wat je gemaakt hebt!

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:00

*de fotografe, zus van paljassofie en mede-eigenares van Beau*

Haha! ik ben zo trots op mijn ventje, het is al veel verbeterd,
heb dernet even gekeken naar wat oude foto's ( nu bijna 2jaar geleden Bloos! ) en het verschil is enorm !!
ik hoop dat 'ie het goed doet volgende week op wedstrijd, terwijl ik in spanje zit Cool

xx tiney <3

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:20

Ziet er goed uit sofie !!! Ja
Mijn BWP'ertje loopt zelfs niet zo ontspannen Bloos
Ik denk dat jullie het goed gaan doen 15juli hoor !!! je zal allesinds genoeg supporters hebben Knipoog

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:19

ik denk ook dat ze het goed gaan doen volgende week, behalve mss de galop Tong uitsteken

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 17:36

cha_mira schreef:
Ziet er goed uit sofie !!! Ja
Mijn BWP'ertje loopt zelfs niet zo ontspannen Bloos
Ik denk dat jullie het goed gaan doen 15juli hoor !!! je zal allesinds genoeg supporters hebben Knipoog

zal al blij zijn als hij dan ook maar 1 metertje netjes loopt Sigaar zal eigenlijk al lang blij zijn als hij niet gaat steigeren, bokken zal hij iig wel doen bij de galop Clown

lativia1 schreef:
ik vind het er super! uitzien.
buiten je eigen commentaar moet je alleen zorgen dat je als je hem wat dieper instelt niet te lang laat. dan neigt het namelijk naar halsstrekken

voor de rest ziet het er goed uit en loopt hij lekker ontspannen

dat van dat diepe is waar, maar eigenlijk probeer ik daar naar halsstrekken toe te werken, iets wat bij beau eigenlijk enkel lukt bij het uitdraven en niet bij het losdraven, dus eerst diep en dan proberen die neus eruit te krijgen. Als het enkel dieper instellen was is dit inderdaad te lang Ja bedankt voor de leuke commentaar Bloos

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:40

Mooie foto's hoor Sofie! Hij gaat er steeds beter uitzien. Ja
Als tip zou ik je nog kunnen meegeven je handen wat hoger en meer naar voren te houden, zodat hij meer zelf je hand gaat opzoeken en lekker van achter naar voren gaat lopen. Succes, ook zondag! Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 06:26

Celine_M schreef:
Mooie foto's hoor Sofie! Hij gaat er steeds beter uitzien. Ja
Als tip zou ik je nog kunnen meegeven je handen wat hoger en meer naar voren te houden, zodat hij meer zelf je hand gaat opzoeken en lekker van achter naar voren gaat lopen. Succes, ook zondag! Lachen

mijn handhouding kan inderdaad een stuk beter, maar ik moet hem nu eenmaal echt nog met de handen naar beneden rijden, anders blijft hij gewoon zo :
Afbeelding

ik heb meer dan een jaar geprobeerd van gewoon van achter naar voren te rijden met hem, maar hij ontspande echt nooit, en het enige wat soms gebeurde is dat hij het hoofd eens wat lager ging gaan houden... elke constante teugeldruk zorgt voor het nog korter maken van zijn hals, wegdrukken van de rug, scheef gaan lopen en/of bokken. Dan dus toch maar echt met de hand naar beneden gaan rijden, na enkele boktdiscussies Clown en plots heb ik een paard dat eindelijk DURFT te onstpannen Haha! zolang die onstpanning/aanleuning niet een beetje constant is blijf ik hem zo rijden, dan ga ik afbouwen met het zelf naar beneden rijden en hem beginnen van achter naar voor te rijden zonder vanvoor te prutsen.
hoofd naar beneden is gevaarlijk in de drafsport en wordt dus ook heel "duidelijk ontmoedigd" ( dit was toch duidelijk het geval bij Beau)

woewie, weer zo'n uitleg van mij Tong uitsteken maar je hebt op zich zeker gelijk dat die handen niet echt op hun plaats zijn Bloos

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:23

Haha! wat issie toch mooi Haha!
Ik heb geen commentaar, je bent goed bezig!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:31

Ook even in je profiel gekeken maar wat ie jouw paard léuk geworden zeg! Je doet er veel mee en hij is vooral móói. Leuk om te zien Ja

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:48

Leuk paardje, loopt erg netjes enne die galop dat komt wel.
Hoe doet hij de galop aan de longe? valt hij dan ook naar binnen, bokken etc.?
Ik heb lang geleden een tijdlang les gehad in de manege in Drachten, daar kwam op een gegeven moment ook een draver, ik was gelijk verkocht en omdat niemand erop wilde rijden mocht ik ook altijd het uur voor de les gewoon zelf met hem bezig.
Vond het een super paard en huurde hem ook vaak voor een buitenrit, galop was in het begin ook moeilijk, maar op een gegeven moment viel het kwartje en kon hij gewoon achter een ander op de volte galoperen zonder het op een racen te zetten.
Ook kon hij goed springen, je begrijpt dat toen we een keer een carrouselwedstrijd en springwedstrijd hadden en alle andere ruiters die manegelessen hadden zagen hoe goed hij het deed was het gedaan met mijn "privepaard" en wilde iedereen op hem rijden Boos!.
Ben toen ook opzoek gegaan naar een eigen paard, heb gezocht naar een geschikte draver (eentje zoals de jouwe, een mooi type waarvan ik het gevoel zou hebben dat ie wel een beetje dressuur zou kunnen leren lopen) maar kon daar helemaal niet in slagen, ze zeggen altijd dravers genoeg tekoop, maar ik heb verschillende stallen en handelaren destijds gebeld maar niemand had iets, ben bij 2 paarden wezen kijken, maar de ene vond ik echt te klein en andere was heel erg stijf en ik had het idee dat het dier helemaal uitgedraafd was, en er was geen klik tussen het dier en mij.
Heb toen een Engelse Volbloed gekocht, eentje die zo van de renbaan kwam Lachen

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:23

Ik zou vanzenleven niet zeggen dta dat een dravertje is; zo mooi 'rond' en gespierd. Chique hoor!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:44

ziet er goed, alleen staat soms je ene hand hoger dan je andere hand Clown
maar ziet er verder heel goed uit Ja

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:48

Vind het er ook goed uitzien, er zit nog een hoop werk aan , maar dat zeg je zelf al en volgens mij zit je op de goede weg. Leuk paard om te zien!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:53

Zoo, lekker dravertje hoor Wow!
ziet er netjes uit, jullie komen er wel!

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:58

vind er het goed uitzien! Dat hij dat blauwe zwembad niet eng vind Tong uitsteken

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 19:10

Yinari schreef:
Ook even in je profiel gekeken maar wat ie jouw paard léuk geworden zeg! Je doet er veel mee en hij is vooral móói. Leuk om te zien Ja

ja toen hij toekwam had hij nooit goed leren lopen, was onderbespierd ed... dus die extra beweging en 4ha weiland hebben hem idd qua uiterlijk een stuk leuker gemaakt Ja

Ulfeino schreef:
Leuk paardje, loopt erg netjes enne die galop dat komt wel.
Hoe doet hij de galop aan de longe? valt hij dan ook naar binnen, bokken etc.?
Ik heb lang geleden een tijdlang les gehad in de manege in Drachten, daar kwam op een gegeven moment ook een draver, ik was gelijk verkocht en omdat niemand erop wilde rijden mocht ik ook altijd het uur voor de les gewoon zelf met hem bezig.
Vond het een super paard en huurde hem ook vaak voor een buitenrit, galop was in het begin ook moeilijk, maar op een gegeven moment viel het kwartje en kon hij gewoon achter een ander op de volte galoperen zonder het op een racen te zetten.
Ook kon hij goed springen, je begrijpt dat toen we een keer een carrouselwedstrijd en springwedstrijd hadden en alle andere ruiters die manegelessen hadden zagen hoe goed hij het deed was het gedaan met mijn "privepaard" en wilde iedereen op hem rijden Boos!.
Ben toen ook opzoek gegaan naar een eigen paard, heb gezocht naar een geschikte draver (eentje zoals de jouwe, een mooi type waarvan ik het gevoel zou hebben dat ie wel een beetje dressuur zou kunnen leren lopen) maar kon daar helemaal niet in slagen, ze zeggen altijd dravers genoeg tekoop, maar ik heb verschillende stallen en handelaren destijds gebeld maar niemand had iets, ben bij 2 paarden wezen kijken, maar de ene vond ik echt te klein en andere was heel erg stijf en ik had het idee dat het dier helemaal uitgedraafd was, en er was geen klik tussen het dier en mij.
Heb toen een Engelse Volbloed gekocht, eentje die zo van de renbaan kwam Lachen

aan de longe vind ie ook erg moeilijk om te galoperen, hij gaat wel af en toe aan de pessoa, maar dan moet ie van mij meestal maar 1 rondje galoperen, testen of het verbetert... De foto's geven wel een beter beeld dan het echt is, zeker de galop, die is echt enorm hectisch en nog heel vaak viertakt. Springen kan hij heel goed, maar het is echt een duiveltje, heeft ooit met mij 1m05 gesprongen, maar vaak is zelf een drafbalk goed voor een hoop gesteiger Koe

line_king schreef:
Ik zou vanzenleven niet zeggen dta dat een dravertje is; zo mooi 'rond' en gespierd. Chique hoor!

ja hij is gelukkig een wat bredere draver Ja en die hals is al een stuk uitgezwaard door ons gedressuur ( en het gras Sigaar )

__elise__ schreef:
ziet er goed, alleen staat soms je ene hand hoger dan je andere hand Clown
maar ziet er verder heel goed uit Ja

heb je gelijk in Bloos ben nu eenmaal altijd met mn binnenhand aan het werken (vragen, en weer geven als hij komt... ) terwijl mijn buitenhand gewoon op de plaats blijft ( toch ongeveer Clown ) en de teugel wat masseert.
Maar ze moeten voor het beeld inderdaad op gelijke hoogte Knipoog

evaeva schreef:
vind er het goed uitzien! Dat hij dat blauwe zwembad niet eng vind Tong uitsteken

lag die dag er bijna af omdat 1 van de buren achter zn tuinhuis aan het werken was Duivel die zwembaden/partytenten/gillende kinderen/voetballen is hij ondertussen wel gewend, gelukkig is dit zijn winterpaddock dus kan hij daar nog net tegen een stootje Knipoog ( hoewel gisteren er ook struiken waren die plots een paar meter verhuisd waren, of grassprietjes die heel luid "BOE" roepen als Beau langskomt Ach gut

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:19

Wow Sofie, wat ziet Beau er goed uit zeg. Het rijden ziet er ook erg netjes uit als ik het vergelijk met de 1e foto's die ik van je kreeg!!
Super, ga zo door zou ik zeggen Knipoog.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:20

Ziet er hartstikke goed uit! Loopt ook erg mooi en ontspannen. Leuk stel samen Haha!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 18:31

MyHorseGirl schreef:
Ziet er hartstikke goed uit! Loopt ook erg mooi en ontspannen. Leuk stel samen Haha!

dat ontspannen is inderdaad echt een primeur van de laatste maanden *LOL*

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:33

ik vind het er egt keurig uitzien, lekker fijn paard wat erg ontspannen loopt, totdat ik bij de galop foto`s aan het kijken was, ik denk dat er wat niet helemaal lekker zit in haar rug ofzo want ze is aldoor zooo boos als je aanspringt volgens mijn niet helemal goed of weet
je zo wat er is ??
en ik las dat het een draver was jeee hoe krijg je het voor elkaar lekkerbeest!!! Knipoog
Laatst bijgewerkt door knolle_krack op 10-07-07 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:34

leuk paardje