5-jarige OOSeven x Gabor @ dressuren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

5-jarige OOSeven x Gabor @ dressuren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 23:12

Vanochtend had ik Verle gereden, ze liep wel redelijk. Gisteren met de les liep ze wel beter en fijner. Maar mocht ook vandaag niet klagen!

Verle en ik mogen 18 Augustus mee doen met de Brabantse Kampioenschappen! Na de Brabantse startten we L1. Lachen

Foto's staan niet op volgorde!

Stappen:
1. Afbeelding

Draven:
2. Afbeelding
Zo draven we altijd in en uit. (Dit is geloof ik uitdraven)

Halthouden:
3. Afbeelding
Opzich wel netjes, linkerachterbeen staat iets verder naar voren, maar alle 4 de benen mooi onder de massa. Ik moet alleen niet zo raar doen. Bloos

Draven:
4. Afbeelding
Ook weer uitdraven (of in draven).

Draven:
5. Afbeelding
Draf over de diagonaal. Handen gelijk houden en rechtvooruit kijken.

Galop:
6. Afbeelding
Rechter galop, leuk op 2 benen. Vork

Draf:
7. Afbeelding
Draf gebroken lijn 10m. Vlak voor het omstellen.

Draf:
8. Afbeelding
In draf over de AC-lijn. Fijn achterbeen, moet vooruit kijken.

Halsstrekken:
9. Afbeelding
Inzet halsstrekken, ze zakt nog verder.

Halsstrekken:
10. Afbeelding
Zelfde als hier boven.

Oeps Bloos :
11. Afbeelding
No comment! Het ging hie rniet zo goed. Maar wie zegt dat Verle géén ondertredend achterbeen heeft??!!

SB:
12. Afbeelding
Recht blijven zitten en niet zoeken naar dat voorbeen!! Met SB zijn we pas een kleine week bezig, nog niet eens! Dus al best te vrede over het resultaat!

SB:
13. Afbeelding
Minder stelling.

Wijken:
14. Afbeelding
Hier totaal geen commentaar op, dit is pas de derde keer!! Mag alleen mijn rechterhand minder ver naar binnen doen. Heb de teugel wel helemaal los!

Wijken:
15. Afbeelding
Zelfde als hier boven! Heel te vrede en super trots op haar wijken!!

En haar mooie hoofdje:
http://img70.imageshack.us/img70/5794/hoofdjc5.jpg

Eigen commentaar:
- Mag mijn beugels wel eens een paar km langer maken.
- Op mijn handen letten.
- Recht zitten! (Alleen veel last van mijn rug..)
- Vooruit kijken!!

En ga zo maar door.. Lachen

Is ze (voor de gene die haar kennen) veel vooruit gegaan? Het gaat nu voor mijn gevoel echt met grote sprngen vooruit en het gaat ook steeds makkelijker...

miesie22

Re: 5-jarige OOSeven x Gabor @ dressuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:18

Ik vind dat het een leuk beeld geeft probeer alleen je handen iets meer bij elkaar te houden)Op sommige foto´s heb je je handen heel ver uit elkaar)
Veel succes de 18de!! Knipoog

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 23:23

Heej leuk dat je zo snel reageerd! Haha!

Inderdaad moet ik mijn handen meer bij elkaar houden, maar meestal heb ik mijn handen zover uit elkaar als we of uitdraven of halsstrekken. In de stap doe ik het ook, kan daarom best zijn dat het middenstap is. Maar moet er inderdaad meer op gaan letten!

Bedankt voor je reactie! Lachen

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:25

ziet er leuk uit en het commentaar geef je zelf al..
maar wel op je hadden letten.. Knipoog

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 00:11

Ziet er leuk uit... Je mag zeker wel tevreden zijn!
commentaar? Denk dat je lekker bezig bent. Ga zo door zou ik zeggen, verbeteringen komen in de les wel. Succes op de kampioenschappen.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:34

Ziet er leuk uit hoor! Haha!
Commentaar is al gegeven, maar ik denk dat het ook zal schelen als jij wat trotser op je paard gaat zitten..
Succes op de kampioenschappen Knipoog

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:01

Ziet er goed uit Haha!
Succes op de kampioenschappen!
Oja ze heeft echt een leuk hoofdje !:D

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:16

Ik moet eerlijk toegeven dat ik haar in je vorige topics beter vond lopen. Nu drukt ze toch echt met regelmaat haar rug weg. Ze blijft er voor mij te veel bovenin in hangen. Ik zou niet gaan wijken of SB rijden als ze haar rug zo wegdrukt. Ik heb gezien in voorgaande topics dat ze steeds vaker lekker ontspannen wat dieper kan komen (ik persoonlijk denk dat dat goed is voor dit paard) en dan kun je ook wat aan het wijken gaan.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:38

ziet er leuk uit,jullie zijn een leuke combi
lekker veder blijven trainen dan komt het zeker hellemaal
goed met jullie

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 13:38

Ze drukt echt 100% zeker weten haar rug niet weg. Ik kan haar instellen exact hoe ik wil, maakt niet uit hoe hoog of hoe laag. Gaat gewoon zonder problemen. En haar achterhand blijft er onder/erbij.

Je mag mij zeggen op welke foto Verle haar rug wegdrukt? (Op de foto met halthouden na, daar duwt ze inderdaad iets haar rug weg)

Ze heeft nog NOOIT met zo'n fijn ondertredend achterbeen gelopen. En dat zou jij zeker moeten zien. Lachen

Iedereen zegt dat ze enorm vooruit gegaan is en zo voelt ze ook.
Tuurlijk kan het altijd beter, maar vergeet niet dat we nog geen maand bezig zijn met zoals we nu bezig zijn.

EN SB en wijken is JUIST een goede oefeningen om je paard actief en los te krijgen... Ook om het (binnen)achterbeen er onder te krijgen en dit gaat nu steeds beter. Binnenbeen geven en ze zet haar binnen achterbeen eronder. Open ik aan de buiten zet ze pasje opzij, sluit ik de buitenkant blijft ze mooi rond en gebogen om mijn binnen been. Binnenteugel kan ik volledig los laten! En dat is zoals het zou moeten en ik kan dat op elk moment doen, maakt niet uit of we wijken, sb, draven of galopperen... en dat kan niet als ze haar rug weg drukt.

Er zijn zat verbeterings punten, maar rug weg duwen is niet (meer) aan de orde. Doet ze gewoon niet. Ja op het moment dat het niet goed gaat, zoals hier ook een foto van bij staat! Dan wel, maar dat is 5 meter en ze loopt weer goed.

Verle gaat nu 4 weken op rust, als ik haar weer oppak en ze loopt weer een beetje, zal ik eens een stukje filmen. Kan je haar in beweging zien en zal je zien dat ze haar rug echt niet weg drukt. Lachen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 13:43

De rest bedankt voor jullie reacties! Haha!

_nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:52

leuk paard

_nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:54

foto's zijn momentopnamen, en je kunt niet alles altijd even goed zien... bovendien is het eigen keus of je een paard bovenin of heel erg beneden laat lopen...
ik vind dat ze leuk bezig is..

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:59

Hey Quir, ziet er netjes uit zo hoor, ga vooral zo door. Suc6 op de kampioenschappen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 14:01

_nicole_ schreef:
foto's zijn momentopnamen, en je kunt niet alles altijd even goed zien... bovendien is het eigen keus of je een paard bovenin of heel erg beneden laat lopen...
ik vind dat ze leuk bezig is..

Dankje Lachen

Dat de foto's die het best gelukt zijn en ik het mooiste vond allemaal boven in zijn, tsja.. Ik laat haar ook heel laag lopen, constant afwisselen. Maar ik wil ook verder en we hebben het punt bereikt dat het kan. Ik wil geen eeuwige B ruiter blijven en Verle vind het nu eenmaal enorm vervelend als ze gewoon 'simpele' dingen moet doen, dan gaat ze dingen zoeken om er onder uit te komen, dus gooien we er wat moeilijkere dingen er tussen. Dan kan ik er ook mooi aan blijven rijden.

Dankje Liesie_utah! Lachen

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:08

Ik ga met Kit_for_ever mee. Ik vind het niet bepaald een fijn en ontspannen beeld. De beelden van indraven zijn fijn, los, ontspannen en over de rug. De beelden waarop je hem oppakt, neigt het zelfs naar tegen de hand zijn. Er zit ook wat tussenin. Je rijd B. Zorg nou eerst dat je in een normale, lage halshouding een fijne aanleuning en nageeflijkheid hebt, voor je uberhaupt aan de oprichting dénkt. Want als ik het zo zie, is dit paard daar nog niet klaar voor.

SB en wijken zijn inderdaad goede oefeningen, maar niet op deze manier. Je paard komt tegen de hand, en valt over de buitenschouder weg. Probeer haar ontspannen naar je hand toe te rijden, en nog niet teveel in de oprichting te zetten, want hier krijg je later echt spijt van. Dan heb je (kweek je) een paard dat de rug weg drukt, tegen de hand is, sterrenkijkt en het bit niet aan durft te pakken. Want daar zijn dit de voortekenen van.

Sorry, maar ik vind dit alles behalve een prettig beeld geven. en ook ik vond je eerdere topics een fijner beeld geven.

En kijk nu zelf ook eens eerlijk naar de foto's. Kijk eens naar de in/uit draaf foto's en de oren stand en lichaams taal. De oren staan half naar voor, half naar achter, de oren hangen ontspannen langs haar hoofd, haar aandacht is bij jouw. Kijk nu eens naar de foto's waarop je haar oppakt. De oren zijn strak naar achteren gericht, en zijn gespannen. Dat kan je van de foto's af al zien.

Ik hoop echt dat je hier iets mee doet, want ik vrees dat je over een tijdje problemen krijgt.

edit; En je hoeft geen eeuwige B-ruiter te zijn, en mijn paard liep in de B ook al behoorlijk opgericht. Maar de basis moet wel voor elkaar zijn en dat zie ik hier niet. Het paard is er gewoon nog niet aan toe, zeker als je ziet dat ze gewoon bijna tegen de hand komt in de oprichting, want dan is het geen oprichting meer.
edit 2; en ik heb ook een paard dat gemakkelijke dingen saai vind, en het liefst zo veel mogelijk moeilijke dingen doet. MAar je moet ze wel tegen zichzelf beschermen, en als ik het zo zie, is voor dit paard, ontspannen van achter uit lopen, over de rug en met een goed ondertredend achterbeen, moeilijk genoeg. En natuurlijk kan je er best wat oefeningen als sb en wijken tussendoor gooien, maar je basis moet voor elkaar zijn, dáár is de winst te halen. En hier zie ik geen stevige, goede basis.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:44

Je leest alleen wat jij wil lezen. Ik heb gezegd tegen jou dat ik in de foto's uit je vorige topics veel verbetering zag. De manier zoals je dat paard nu rijd kan ik me helemaal in vinden en ik ben er ook van overtuigd dat dit de juiste is voor dit paard. Echter vind ik deze manier bij deze plaatjes álles behalve terug te zien, jammer want ik zag echt veel verbetering in korte tijd. Ik blijf bij wat ik gezegd heb over hoe ik vind dat het eruit ziet. Als je alleen maar wil horen dat het er zo geweldig uitzien en dat je zo goed bezig bent, ben je bij mij aan het verkeerde adres, maar dat had je al gemerkt. Ik wil echt niet alleen maar negatief doen, dat heb ik ook gezegd in je vorige topics. Ik heb verteld wat ik op de plaatjes zie en daar blijf ik bij. Jou keus wat jij er verder van vind of wat je ermee wil doen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:05

Kit_for_ever schreef:
Je leest alleen wat jij wil lezen. Ik heb gezegd tegen jou dat ik in de foto's uit je vorige topics veel verbetering zag. De manier zoals je dat paard nu rijd kan ik me helemaal in vinden en ik ben er ook van overtuigd dat dit de juiste is voor dit paard. Echter vind ik deze manier bij deze plaatjes álles behalve terug te zien, jammer want ik zag echt veel verbetering in korte tijd. Ik blijf bij wat ik gezegd heb over hoe ik vind dat het eruit ziet. Als je alleen maar wil horen dat het er zo geweldig uitzien en dat je zo goed bezig bent, ben je bij mij aan het verkeerde adres, maar dat had je al gemerkt. Ik wil echt niet alleen maar negatief doen, dat heb ik ook gezegd in je vorige topics. Ik heb verteld wat ik op de plaatjes zie en daar blijf ik bij. Jou keus wat jij er verder van vind of wat je ermee wil doen.

Dat IS niet zo. Dat wil ik ook niet horen, maar ik durf gewoon er om te wedden dat ze haar rug niet weg drukt. Dat het er dan zo uitziet, kan ik niks aan doen, maar het is gewoon weg niet zo.

En ik zei ook al dat ik haar na haar rust periode een stuk zal filmen, dan kan je het zien dat ze het niet doet...

Ik lees heel goed. Alles.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:11

Leuke foto's! Leuk paardje! Alleen zorg erbij dat je je handen wat dichterbij elkaar houdt.. Lachen Vooral bij foto 4, 9 en 10 zie je heel erg dat je je handen (bewijzevanspreken) een meter uit elkaar doet. Let daar dus op de volgende keer Knipoog
Edit: Bij foto 11 zeg je: No Comment, maar ik vind die foto niet echt een fijn beeld geven, volgens mij wil ie niet echt in galop overgaan.. het is ook alles behalve ontspannen.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:16

Leuk paard, ziet er leuk uit met jou er op!

Ik vind het er leuk uit zien het sb!
wijken ook mooie foto's.
Ziet er leuk en ontspannen uit
Veel plezier er nog mee

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:37

@Quir; wbt dat rug wegdrukken. Jij denkt dat het niet zo is, wij zien dat het wel zo is. Natuurlijk ken jij je eigen paard het best, en wij zien op een foto niet wat jij voelt als je rijd. Maar even goed liegen foto's niet. En ik denk dat Kit het ook met mij eens zal zijn als ik zeg dat ik het op iedere 'opgerichte' foto weer terug zie. Een gespannen paard, die het bit niet voldoende aanneemt. Het contact met de achterhand verbreekt, onvoldoende over de rug loopt, en de ruiter niet laat zitten en dus de rug weg drukt. Doe hier nou iets mee.

zorg nou niet dat je over 3 jaar een paard hebt met rugproblemen, maar pak het nu bij de basis aan. En ook ik zag veel verbetering in je topics. Maar deze foto's zijn niet zoals ze horen te zijn.

Probeer hem nog wat meer in de lage lijn je hand te laten volgen. Meer van achter uit rijden, minder met je handen doen. Je hoeft haar echt niet heel laag te rijden, maar wel lager als dit. Want op dit moment kan dit paard dit van achter nog niet bolwerken. En dat zie je ook terug in haar lichaamstaal. Probeer een middenweg te zoeken tussen het uit/indraven en dat zgn. 'opgerichte'. Ik hoop echt dat je hier iets mee doet.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 22:09

MyHorseGirl schreef:
Leuke foto's! Leuk paardje! Alleen zorg erbij dat je je handen wat dichterbij elkaar houdt.. Lachen Vooral bij foto 4, 9 en 10 zie je heel erg dat je je handen (bewijzevanspreken) een meter uit elkaar doet. Let daar dus op de volgende keer Knipoog
Edit: Bij foto 11 zeg je: No Comment, maar ik vind die foto niet echt een fijn beeld geven, volgens mij wil ie niet echt in galop overgaan.. het is ook alles behalve ontspannen.

Was ook helemaal geen overgang naar galop. Ze schrok en ik kon de klappen in mijn rug niet opvangen ( heb ik gebroken gehad) dus zat ik haar tegen en hield haar heel erg in, natuurlijk véél te veel met mijn hand, dat weet ik heel goed, maar ik kon niet anders met mijn rug.

En nee het geeft absoluut geen fijn beeld, dat is het ook niet.

Dressl0ver/Kit:
Ik wil hier ook zeker wel iets mee doen hoor. Ik zet foto's er op voor tips en zo, niet om te horen 'hoe goed' het gaat, maar als iedereen zegt dat ze haar rug niet weg drukt en zo voelt het ook niet.. Wat moet ik er dan mee dat er op Bokt in eens 2 zeggen dat het wel zo is...

Ik kan daarbij op elk moment wanneer ik wil mijn binnenhand naar voren zetten, zonder ze uit elkaar valt of de buiging/stelling en nageeflijkheid weg valt. Dan Kán een paard gewoon weg zijn rug niet weg drukken, anders kan je nooit je binnen hand naar voor zetten, zonder dat ze uit elkaar vallen...

Kan je 8ten rijden voor halsstrekken als een paard zijn rug weg duwt? Ben er bang voor... Dat zijn voor mij genoeg redenen om te zeggen dat ze het niet doet..

Ze gaat nu toch op rust, deze week nog recreatief rijden dus veel naar buiten, dan beginnen we toch van voor af aan. Eerst lang en laag en zo weer verder trainen...

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:30

ik vind het een erg leuk paard en je rijdt haar ook best netjes maar ook ik vind dat het af en toe lijkt of ze haar rug wegdrukt (foto 15)

Dat is totaal geen aanval op jou, het is gewoon een opmerking, iets wat mij opvalt. Ik kan mij niet voorstellen dat je op zo een moment het gevoel hebt dat je paard lekker zijn rug loslaat.
voor zover mij bekend is, is een gevolg daarvan dat het zakt in zijn hals maargoed, ik begin ook pas net wat serieuzer te rijden...!

Foto 9 vind ik daarentegen een erg fijn beeld,
ik zou zeggen: maak je niet te druk om de opmerkingen waarvan jij het gevoel hebt dat ze niet kloppen en ga lekker verder zoals het gaat!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 22:46

Met wijken wordt ze inderdaad langer in haar lijf, blijft ze ook niet mooi rond zoals het zou moeten. Maar je moet toch ergens beginnen? Niet alles kan meteen perfect zijn, maar ben gewoon heel blij dat ze wil scharen. Dat was voor mij het begin. En dat moeten we nu uit gaan werken naar een mooi wijken, waar ze mooi rond bij blijft, maar het is pas de 3e keer. Daar houd ze haar rug wat vast, maar drukt ze 'm niet weg.

En vast houden is inderdaad net zo slecht als weg drukken! Maar vast houden en wegdrukken is gewoon niet hetzelfde... Bij wegdrukken blijven ze dat doen als ze niet meer scharen, Verle houd haar rug wat vast omdat ze er moeite mee heeft! Ze wil zo graag haar best doen en gaat zich spannen als er iets nieuws komt. Als ik recht uit rij, zakt ze direct weer!

Klopt hoor dat als een paard fijn over de rug loopt, deze zakt in de hals.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:55

Hey Alice, zag je niet staan op de startlijst van de Pavo?
Ga je niet meer?

Zo te horen gaat het lekker met Verle, mooizo. Ja