Ebo part II, een weekje later.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Ebo part II, een weekje later.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:09

Na de schokkende beelden uit het vorige topic wilde Belker en ik even laten zien hoe het een paar dagen later met Ebo gaat. Hij begint heel erg fijn aan te pakken en heeft in de afgelopen week echt een hoop geleerd. Ben benieuwd hoe deze foto's bevallen.
Wil in ieder geval iedereen verzoeken om netjes te reageren zodat dit topic geen slotje nodig gaat hebben.

Ga is even af omdat ik er allergisch voor ben en m'n vorige cap helaas niet meer bruikbaar is.

Afbeelding

Afbeelding
De eerste twee foto's laten duidelijk zien dat hij in het losrijden nog wel wat stijf wil blijven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De rechtergalop gaat eigenlijk al heel erg fijn. Kan een beetje schakelen en vooral erg goed sturen in tegenstelling tot vorige week. Lachen

Links is aanspringen nog een probleem maar nu ik hem voor m'n binnenbeen zijwaarts zet en dan een beetje in galop laat vallen springt hij in ieder geval zonder problemen goed aan. Hieronder een serie hoe dat gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Braaaaave pony.

Afbeelding

Afbeelding
Aan het einde gaat hij echt fijn draven door z'n lijf en begint het achterbeen veel beter mee te doen.

Belker

Re: Ebo part II, een weekje later.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:14

Als ik je met hem aan het werk zie krijg ik erg de kriebels om er zelf op te kruipen. Katja, je hebt hem fijn aan het werk gekregen en ik ben heel blij met je hulp Ja
Ik ben heel nieuwsgierig hoe hij straks aanvoelt.

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:24

ziet er netjes uit hoor mooi ontspannen Pling
zo te zien heeft de pony er een hoop van geleerd ( had het vorige topic ook gezien )

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:27

katja en belker
Nou je ziet echt een heel groot verschil hoor.
Vind het echt leuke foto,s om naar te kijken.
En dat in een week tijd toppie hoor.
Goeie ruiter doet veel he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:30

Ik heb het vorige topic wel bekeken, maar niet in gereageerd. Ik denk niet dat iedereen uit het vorige topic durft te reageren, veel van hen zaten toch fout, want zo te zien heeft het wel degelijk effect gehad.
Volgens mij heeft de pony een hoop geleerd, hij lijkt nu veel lekkerder te lopen!
Top van je!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:34

Ziet er leuk uit.
Ook ik heb niet in het vorige topic gereageerd, vond dat er teveel commotie om werd gemaakt.
Je kan duidelijk zien dat je weet waar je mee bezig bent, ga vooral zo door! Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:37

hai hai,

Je ziet echt al heel veel verschil. Ziet er ontspannen uit, de pony lijkt me een stuk vrolijker. Hij gaat zich vast lekkerder voelen nu hij weet waar de grens ligt. Dat is zo belangrijk.
Ik vind dat je het goed doet. Heb wel in het vorige topic gereageerd, maar niet om je af te blaffen. maar over het algemeen wordt er over mn post heen gelezen. Bloos
Mooi dier is het trouwens Belker Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:32

Je kan duidelijk zien dat hij aardig wat bij heeft geleerd OK dan!
Hoop dat alle "boze bokkers" uit het vorige topic nu inzien dat er meerdere wegen naar Rome leiden en jij echt wel weer wat je doet!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:37

Ik vind dit er inderdaad een stuk vriendelijker uitzien Lachen

Maar dat neemt natuurlijk nog niet weg dat ik vond dat het ook op een andere manier kon worden gedaan Knipoog
Zoals sommige mensen hierboven denken Clown

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:38

Ik zie weinig verschil met de vorige serie. Echt ontspannen vind ik het niet en de pony loopt nogal op de voorhand. Alleen de vijfde foto is wel aardig.
Ik blijf bij mijn eerdere mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:47

imaudy schreef:
Ik zie weinig verschil met de vorige serie. Echt ontspannen vind ik het niet en de pony loopt nogal op de voorhand. Alleen de vijfde foto is wel aardig.

Dus jij vind dit net zo 'slecht', en ziet er geen enkele verbetering in? Als ik zo naar de pony kijk, vind ik hem stukken vooruit gegaan in vergelijking met het vorige topic..

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:03

Ziet er goed uit, je hebt hem netjes aan het lopen, succes verder!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:19

Ik kon helaas in het vorige topic niet meer reageren. Maar er zijn indd meerdere wegen die naar Rome leiden. Voor het ene paard is dat een andere weg dan voor het andere paard.
Ik denk dat mijn paard dezelfde weg moet belopen als dit paard. Mijn andere paard is niet gebaat bij dezelfde weg mocht dat ooit nodig zijn... Het ligt ook per paard wat een goede manier is Ja
Ik vind hem zeker vooruit gegaan!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:19

even off topic: Is dat een puppy op de eerste foto? Haha! of gewoon een vloerkleed hondje Haha!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:26

Het ziet er veel vriendelijker uit dan in het andere topic. Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:36

Pel schreef:
even off topic: Is dat een puppy op de eerste foto? Haha! of gewoon een vloerkleed hondje Haha!

dat is zijn grote vriendinnetje Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 09:41

_Daisy14_ schreef:
ziet er netjes uit hoor mooi ontspannen Pling
zo te zien heeft de pony er een hoop van geleerd ( had het vorige topic ook gezien )
Hij is idd een heel stuk wijzer geworden deze week.

helga1969 schreef:
katja en belker
Nou je ziet echt een heel groot verschil hoor.
Vind het echt leuke foto,s om naar te kijken.
En dat in een week tijd toppie hoor.
Goeie ruiter doet veel he.
De eerste week gaat vaak het snelste omdat je gehoorzaamheid snel kunt verbeteren en in dit geval moest Ebo even weten dat hij veel meer kon met zijn lijf dan hij zelf wist.

Zazoe schreef:
Ik heb het vorige topic wel bekeken, maar niet in gereageerd. Ik denk niet dat iedereen uit het vorige topic durft te reageren, veel van hen zaten toch fout, want zo te zien heeft het wel degelijk effect gehad.
Volgens mij heeft de pony een hoop geleerd, hij lijkt nu veel lekkerder te lopen!
Top van je!
Denk dat veel mensen uit het vorige topic echt niet hadden verwacht dat dit effect zou hebben dus ik hoop dat dit in ieder geval voor sommige de ogen een beetje geopend heeft.

sannuhh schreef:
Ziet er leuk uit.
Ook ik heb niet in het vorige topic gereageerd, vond dat er teveel commotie om werd gemaakt.
Je kan duidelijk zien dat je weet waar je mee bezig bent, ga vooral zo door! Lachen
We gaan rustig verder en laten natuurlijk over een tijdje weer eens zien hoe het gaat.

Pel schreef:
hai hai,

Je ziet echt al heel veel verschil. Ziet er ontspannen uit, de pony lijkt me een stuk vrolijker. Hij gaat zich vast lekkerder voelen nu hij weet waar de grens ligt. Dat is zo belangrijk.
Ik vind dat je het goed doet. Heb wel in het vorige topic gereageerd, maar niet om je af te blaffen. maar over het algemeen wordt er over mn post heen gelezen. Bloos
Mooi dier is het trouwens Belker Knipoog
In het vorige topic heb ik heel wat posts gemist dat was ook echt niet meer bij te benen. Haha!

Renske_ schreef:
Je kan duidelijk zien dat hij aardig wat bij heeft geleerd OK dan!
Hoop dat alle "boze bokkers" uit het vorige topic nu inzien dat er meerdere wegen naar Rome leiden en jij echt wel weer wat je doet!
En dit is 1 van die wegen en de route is me met Ebo goed ballen. Knipoog

x_Marr schreef:
Ik vind dit er inderdaad een stuk vriendelijker uitzien Lachen

Maar dat neemt natuurlijk nog niet weg dat ik vond dat het ook op een andere manier kon worden gedaan Knipoog
Zoals sommige mensen hierboven denken Clown
Het kan op heel erg veel manieren je zult mij ook niet horen zeggen dat het niet zo is. Maar deze keer denk ik dat we de juiste weg hebben gekozen.

imaudy schreef:
Dan ben ik erg benieuwd wat jij ontspannen vindt. Hij heeft zijn lijf los is, is soepel in de hand, oortjes op de goede plek, staart hangt naar beneden. Ben nieuwsgierig wat er dan nog bij moet.
En ik ben ook benieuwd wat jij op de voorhand noemt. Ik zie een vierjarige die op eigen benen loopt en voldoende in balans is voor zijn leeftijd.

Zazoe schreef:
Dus jij vind dit net zo 'slecht', en ziet er geen enkele verbetering in? Als ik zo naar de pony kijk, vind ik hem stukken vooruit gegaan in vergelijking met het vorige topic..
Fijn dat je verschil ziet.

GinnyBanshee schreef:
Ziet er goed uit, je hebt hem netjes aan het lopen, succes verder!
Dank je.

griebels schreef:
Ik kon helaas in het vorige topic niet meer reageren. Maar er zijn indd meerdere wegen die naar Rome leiden. Voor het ene paard is dat een andere weg dan voor het andere paard.
Ik denk dat mijn paard dezelfde weg moet belopen als dit paard. Mijn andere paard is niet gebaat bij dezelfde weg mocht dat ooit nodig zijn... Het ligt ook per paard wat een goede manier is Ja
Ik vind hem zeker vooruit gegaan!
Dat heb je heel mooi gezegd. Voor het ene paard heb je de ene weg nodig en voor een andere een andere weg.

Pel schreef:
Het is een vloerkleedhondje. Clown

Lilian__ schreef:
Het ziet er veel vriendelijker uit dan in het andere topic. Haha!

Het zou ook niet best zijn als het nu nog zo zou moeten dan was de boodschap bij Ebo niet overgekomen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:17

Ik blijf het een prachtige pony vinden! Je hebt hem netjes aan het lopen!
Echt gaaf om te zien dat je manier toch werkt! Vork Kan bokt nog wat van leren.
Ik heb alleen het idee dat ie linksom af en toe nog wel wat losser in de kaak kan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:40

Hiermee ga je de 30 pagina's niet halen denk ik Haha!

Zit nog zat werk aan, maar gehoorzaamheid is al een heel ding, dan kún je tenminste iets.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:14

Leuk, maar, even offtopic: wat is Ga? Je bent er allergisch voor? Sorry, ik snap t niet Bloos

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:47

d0nnaa_dan schreef:
Leuk, maar, even offtopic: wat is Ga? Je bent er allergisch voor? Sorry, ik snap t niet Bloos

Een cap denk ik he, gezien de rest van de zin.

Netjes hoor, een flinke verbetering al Haha!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:10

toppie toppie!!!! *LOL*

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:34

Ik hoopte toch echt op nog meer rampenfoto's. Wat een tegenvaller Boos!

hij pakt het lekker op zo te zien. Ga zo door. Lachen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:54

Deze foto's vind ik in ieder geval veel fijner om naar te kijken.
Maar veranderd niets aan mijn negatieve standpunt wat het vorige topic betreft. Dat je hem 'erdoor' zou krijgen op die manier had ik wel verwacht. Maar het feit dat je het nodig vond hem zo aan te pakken, vind ik zo ontzettend spijtig. Ik vind dat het afbreuk doet aan deze foto's, alhoewel hier op zich niets mis mee is.

Trouwens wel mijn complimenten over hoe gereageerd werd door Katja in part I Knipoog Dat vond ik echt heel netjes. Ook al krijg je 30 pagina's kritiek op je bord, toch nog de moeite nemen iedereen op een normale manier te antwoorden. Daar heb ik respect voor. OK dan! (Gelukkig voor jou werd het op slot gegooid, anders was je nog wel even bezig geweest Haha! )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:11

Mietje schreef:
Ik heb alleen het idee dat ie linksom af en toe nog wel wat losser in de kaak kan.
Hij moet zowel links als rechtsom nog een stuk losser in de kaak gaan buigen maar dat is iets wat tijd nodig heeft.

Margreet schreef:
Zit nog zat werk aan, maar gehoorzaamheid is al een heel ding, dan kún je tenminste iets.
Gehoorzaamheid is toch wel het belangrijkste wat er is en die gehoorzaamheid begint wel aardig te komen.

d0nnaa_dan schreef:
M'n cap, of beter gezegd de voering ervan.

Ineke2 schreef:
Netjes hoor, een flinke verbetering al Haha!
Dank je.

Schimpie schreef:
toppie toppie!!!! *LOL*
Haha! Altijd leuk een positieve reactie.

Sjoert schreef:
Ik hoopte toch echt op nog meer rampenfoto's. Wat een tegenvaller Boos!
Sorry Vriendjes zijn?

Luckystory schreef:
Deze foto's vind ik in ieder geval veel fijner om naar te kijken.
Maar veranderd niets aan mijn negatieve standpunt wat het vorige topic betreft. Dat je hem 'erdoor' zou krijgen op die manier had ik wel verwacht. Maar het feit dat je het nodig vond hem zo aan te pakken, vind ik zo ontzettend spijtig. Ik vind dat het afbreuk doet aan deze foto's, alhoewel hier op zich niets mis mee is.

Trouwens wel mijn complimenten over hoe gereageerd werd door Katja in part I Knipoog Dat vond ik echt heel netjes. Ook al krijg je 30 pagina's kritiek op je bord, toch nog de moeite nemen iedereen op een normale manier te antwoorden. Daar heb ik respect voor. OK dan! (Gelukkig voor jou werd het op slot gegooid, anders was je nog wel even bezig geweest Haha! )
Kun je me ook uitleggen hoe jij het aan zou pakken met een dergelijke pony?
Denk dat er veel foto's op Bokt geplaatst worden waar minder fijne beelden aan vooraf gaan alleen krijgen we die meestal niet te zien. Clown
Verder vind ik het niet meer dan normaal dat als je foto's plaatst die niet binnen de gebruikelijk foto's vallen je daar ook duidelijk uitleg over geeft. En iedereen mag denken wat hij wil. Ik sta achter wat ik doe in mijn rijden en als mensen daar moeite mee hebben wil ik graag uitleggen wat ik probeer te bereiken en waarom ik iets doe.